  • 11. Data: 2009-12-03 22:58:40
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta programu Subiekt GT za błędy po aktualizacji
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    Filip Ozimek pisze:

    > A co jest w umowie licencyjnej na ten temat? Zapewne coś o
    > prostowaniu bananów.

    jeden punkt, w którym kilka razy przwija się "Licencjodawca nie ponosi" itp.

    --
    Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce.

  • 12. Data: 2009-12-03 23:23:20
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    Henry(k) pisze:

    > A można tak wykluczyć wszelką odpowiedzialność?
    Prawnik mówi, że utwory nie mają wad, a program komputerowy to utwór
    właśnie i że to "co poeta mial na myśli" nie musi być zgodne z moimi
    oczekiwaniami.
    :)
    Pozostaje tylko liczyć na zwykłą kupiecką uczciwość, troskę o klienta,
    poczuwanie się do odpowiedzialności za jakośc produktu, a tej firmie juz
    napewno na tym nie zależy, bo w SA to się nacisk kładzie na wynik
    finansowy a nie na zadowolenie klienta.

    > Fakt że yarcioo sam jest sobie winien - środowisko testowe to podstawa.
    Środowisko testowe?
    Firma pracuje na okrągło.
    Używa tez programu Gratyfikant GT, który pracuje na tej samej bazie z
    Subiektem GT. W wersji 1.20 Gratyfikant GT źle naliczał wypłaty i
    obiecano że w wersji 1.21 problem będzie rozwiązany.
    I tak przezornie nie instalowaliśmy od razu 1.21 tylko dopiero po
    ukazaniu się SP1 do tej wersji.
    Instalacja nowej wersji modyfikuje bazę, tak że nie ma możliwości pracy
    na tej bazie wersją poprzednią.
    Co da środowisko testowe?
    Kto i co ma testować?

    A może znasz jakiś program, którego producent poczuwa się do
    odpowiedzialności za wyniki jego działania?
    Bo w Insercie to kiedys na infolinii kadrowej powiedzieli, jak zapytała
    czy deklaracja będzie napewno dobrze obliczona - "dla pewności niech
    pani sprawdzi na kalkulatorze".

    --
    Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce.

  • 13. Data: 2009-12-03 23:30:08
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    witek pisze:

    > Nie masz.
    > Bo żaden informatyk nie bierze odpowiedzialności za to co napisał.

    Bierze.
    Jeśli program napisany jest na zlecenie.
    Rozmawiałem z prawnikiem.
    Inaczej jest gdy kupujesz licencję na to co już zostało stworzone i jest
    jakie jest.
    Ale i tu prawnik mógłby sobie poużywać, bo produkt powinien funkcjonowac
    zgodnie z dokumentacją i dawać opisane w niej wyniki, szczególnie w
    sytuacji gdy w kolejnych wersjach funkcjonuje inaczej.

    --
    Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce.

  • 14. Data: 2009-12-03 23:34:09
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    Herald pisze:

    > ROTFL
    > Zajebsite :))
    > Rozumiałbym programy freeware - że autor robi coś, uczy się przy tym i
    > udostępnia sofcik kto tylko chce go używać.
    > Ale skoro ktoś zajmuje się "zawodowo" tworzeniem konkretnych aplikacji - to
    > ni chuja - musi ponosić odpowiedzialność za swoje "coś". Wszak bierze za to
    > kasę!!
    > Dlaczego twoim zdaniem programiści nie ponoszą odpowiedzialności, a np.
    > taki piekarz już ponosi? Hydraulik tez ponosi..... co to kurwa za kolejne
    > święte krowy??

    Będą ponosić odpowiedzialność przed wolnym rynkiem.
    Ja od teraz wszędzie, głośno będe opowiadał o swoich doświadczeniach z
    Insertem.
    A może kiedys powstanie jakaś organizacja testująca i certyfikująca
    jakość programów.

    --
    Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce.

  • 15. Data: 2009-12-03 23:37:43
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    Marcin pisze:

    > Użytkownik "yarcioo" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Z subiektem i insertem też długo walczyłem - jak dla mnie mało
    > wiarygodna firma. Mi subiekt i kasiarz nie współpracował z kasą - do tej
    > pory zreszto nie współpracuje. Subiekt oczywiście mówi, iż to wina
    > kasy..... Producent kasy przysłał serwisantów i podszedł na poważnie do
    > tematu - serwisanci stwierdzili, że nie da się- cała sprzedaż stała mi w
    > firmie kilka dni bez kasy..... Nie polecam subiekta ze względu na
    > obsługę serwisową. Sam sobie program jest OK, ale ten serwis....

    Dobry był subiekt pod dosa i wtedy ta firma się starała.
    Teraz to tam chyba więcej marketingowców i handlowców niż programistów.

    --
    Darmo się pocę, aby dotrzymać kroku epoce.

  • 16. Data: 2009-12-03 23:41:45
    Temat: Re: Odpowiedzialnos'c' producenta programu Subiekt GT za b?e;dy po aktualizacji
    Od: Yarcioo <y...@w...pl>

    f...@g...com pisze:
    > A moze da sie zdowngrade'owac do wersji 1.20 i poki co pracowac, zeby
    > nie tracic czasu?
    Nie moz.na.
    Na zmodyfikowanej bazie pracowa?y przez ponad tydzien' dwa programy,
    przyby?o mnóstwo danych, a poprzednia wersja nie bedzie dzia?ac na tej
    bazie.

    --
    Darmo sie; poce;, aby dotrzymac' kroku epoce.

  • 17. Data: 2009-12-04 00:30:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Dec 2009, witek wrote:

    > Nie masz.
    > Bo żaden informatyk nie bierze odpowiedzialności za to co napisał.

    Y tam.
    Większym firmom się zdarza, o ile wiem niejaki Digital dla systemu
    VMS ograniczał sumę wszelkich roszczeń na 1 000 000 $$, zdaje
    się Compaq (jak wykupił) zasadę zachował, co z HP nie sprawdzałem
    (oczywiście to było z wymogiem umowy supportowej i tak dalej,
    ale ujęte w ogólnych warunkach sprzedaży).

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-12-04 00:36:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Dec 2009, Herald wrote:

    > Dlaczego twoim zdaniem programiści nie ponoszą odpowiedzialności, a np.
    > taki piekarz już ponosi?

    Piekarz ponosi, jeśli naruszy jakieś przepisy.
    Dajmy na to - żywność.
    Art.70 KW
    Sprzęt: art.71 KW.
    "Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny", KC.

    Ale co mu zrobisz za wypieczenie "koszyka okolicznościowego", przy
    którym w pisemnej umowie nie ma nic o jadalności? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-12-04 00:37:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Dec 2009, Bar Naba wrote:

    [...BTW: dużo cytatu...]
    > BTW informatyk chyba nie chce tego zrobić bo dał cenę zaporową
    > przynajmniej 2x wyższą od średniej za zestawienie, na forum.idg.pl
    > jest kilka miłych osób które mogą pomóc.

    A skąd wiesz, że on ma chęć ujawniać kolejnej osobie zestawienie
    płac w firmie?

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-12-04 08:54:34
    Od: Damian <d...@d...pl>

    Yarcioo pisze:

> [...]
    > Bo w Insercie to kiedys na infolinii kadrowej powiedzieli, jak zapytała
    > czy deklaracja będzie napewno dobrze obliczona - "dla pewności niech

    Ja znam. ERP firmy, w której pracuje. Jeśli program działa źle, reaguje
    od razu, mimo, iż w umowach mam napisane, że mamy 48h na reakcję. Jeśli
    natomiast wychodzi zepsuta wersja. Programiści tego samego dnia
    wypuszczają poprawkę (ewentualnie dzień później) Akurat jestem
    wdrożeniowcem Kadr i Płac, więc działam w Twoim obszarze. Jednak naszego
    programu nie dostaję sie "z gazeta prawną" wiec pewnei jaka cena, taka
    obsługa.

    --
    Damian