eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoco zrobić?/prawo konsumenta
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2004-01-29 16:57:53
    Temat: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: "dorra" <d...@a...pl>

    Witam,

    kilka miesiecy temu zakupiliśmy nagrywarkę DVD na raty za 1800zł w grudniu
    okazało się że jest zepsuta, oddaliśmy do naprawy gwarancyjnej otrzymaliśmy
    informację ze jest to wada tych nagrywarek, nagrywarki nie są już
    produkowane dostaliśmy wzamian nową, która kosztuje 500zł. Co powinniśmy
    teraz zrobić? chcemy odzyskać wyrzucone w błoto pieniądze.

    bardzo proszeo jakieś podpowiedzi
    pozdrawiam

    Dorota z mężem.

    --
    Forum Rodzinne
    http://forum.acton.pl

    Serwis poetycko-literacki
    http://poeci.com



  • 2. Data: 2004-01-29 23:39:46
    Temat: Re: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvbdre$5u8$1@news.onet.pl>, dorra wrote:
    > kilka miesiecy temu zakupiliśmy nagrywarkę DVD na raty za 1800zł w grudniu
    > okazało się że jest zepsuta, oddaliśmy do naprawy gwarancyjnej otrzymaliśmy
    > informację ze jest to wada tych nagrywarek, nagrywarki nie są już
    > produkowane dostaliśmy wzamian nową, która kosztuje 500zł. Co powinniśmy
    > teraz zrobić? chcemy odzyskać wyrzucone w błoto pieniądze.
    > bardzo proszeo jakieś podpowiedzi

    Podpowiedź: napisz szczegółowo jak wyglądały reklamacje, czy były z tyt.
    rękojmi, czy gwarancji, dlaczego 500zł, co to za model, czy ten sam etc
    etc etc.

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2004-01-30 00:00:32
    Temat: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: "dorra" <d...@a...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@z...router...
    > Podpowiedź: napisz szczegółowo jak wyglądały reklamacje, czy były z tyt.
    > rękojmi, czy gwarancji, dlaczego 500zł, co to za model, czy ten sam etc
    > etc etc.

    Reklamacje były z tytułu gwarancji a model ten który zakupiliśmy nie jest
    już produkownay bo był wadliwy, a cena nagrywarki 500 zł bo już do takiej
    sumy ceny spadły i taką nam dali w sklepie.


    Sąjakies szanse na odzwysaknie pieniedzy to zupełnie inny model nagrywarki i
    innej firmy.
    >
    > --
    > Marcin

    z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
    dorota



  • 4. Data: 2004-01-30 00:54:12
    Temat: Re: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bvc6jt$6bf$1@news.onet.pl>, dorra wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:2...@z...router...
    >> Podpowiedź: napisz szczegółowo jak wyglądały reklamacje, czy były z tyt.
    >> rękojmi, czy gwarancji, dlaczego 500zł, co to za model, czy ten sam etc
    >> etc etc.
    >
    > Reklamacje były z tytułu gwarancji a model ten który zakupiliśmy nie jest

    To odnośnie waszych praw właściwy jest dokument gwarancyjny. Tam powinno
    być napisane co i jak wam przysługuje. Musisz go przeczytać bo może on
    mieć treść w miarę dowolną.

    > już produkownay bo był wadliwy, a cena nagrywarki 500 zł bo już do takiej
    > sumy ceny spadły i taką nam dali w sklepie.
    > Sąjakies szanse na odzwysaknie pieniedzy to zupełnie inny model nagrywarki i
    > innej firmy.

    O, to ciekawe. Najczęściej gwarant ma dużo wspólnego z konkretnym
    producentem (jest producentem). A dlaczego się w ogóle zgodziliście na
    taki układ? Możesz podać konkretnie jaką kupiliście, jakiej firmy i na
    jaką wam wymieniono? Zmierzam do tego, czy są to produkty w pełni
    równorzędne.

    Uogólniając: Jeśli są one równorzędne to MZ raczej nic nie zdziałacie, bo
    spadek cen nagrywarek DVD w ciągu ostatniego roku był o 50-75% (tj ceny
    spadły więcej niż o połowę). W końcu do czasu wymiany użytkowaliście ją
    normalnie wiec trudno się domagać odszkodowania za to że coś staniało.
    Dużo lepiej byście na tym wyszli, gdyby reklamacja była z tytułu
    niezgodności z umową. Wtedy najprawdopodobniej dostalibyście wyjściową
    kwotę. W przypadku gwarancji obowiązuje dokument gwarancyjny i zapisy w
    nim poczynione. Ten dokument powinniście mieć wy.

    --
    Marcin


  • 5. Data: 2004-01-30 11:04:24
    Temat: Re: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > In article <bvc6jt$6bf$1@news.onet.pl>, dorra wrote:
    >> Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    >> dyskusyjnych napisał:2...@z...router...
    >>> Podpowiedź: napisz szczegółowo jak wyglądały reklamacje, czy były z tyt.
    >>> rękojmi, czy gwarancji, dlaczego 500zł, co to za model, czy ten sam etc
    >>> etc etc.
    >>
    >> Reklamacje były z tytułu gwarancji a model ten który zakupiliśmy nie jest
    >
    > To odnośnie waszych praw właściwy jest dokument gwarancyjny. Tam powinno
    > być napisane co i jak wam przysługuje. Musisz go przeczytać bo może on
    > mieć treść w miarę dowolną.
    >
    >> już produkownay bo był wadliwy, a cena nagrywarki 500 zł bo już do takiej
    >> sumy ceny spadły i taką nam dali w sklepie.
    >> Sąjakies szanse na odzwysaknie pieniedzy to zupełnie inny model
    >> nagrywarki i innej firmy.
    >
    > O, to ciekawe. Najczęściej gwarant ma dużo wspólnego z konkretnym
    > producentem (jest producentem). A dlaczego się w ogóle zgodziliście na
    > taki układ? Możesz podać konkretnie jaką kupiliście, jakiej firmy i na
    > jaką wam wymieniono? Zmierzam do tego, czy są to produkty w pełni
    > równorzędne.
    >
    > Uogólniając: Jeśli są one równorzędne to MZ raczej nic nie zdziałacie, bo
    > spadek cen nagrywarek DVD w ciągu ostatniego roku był o 50-75% (tj ceny
    > spadły więcej niż o połowę).

    Ogolne to wydaje sie kuriozalne stwerdzenie, ze klient stracil, bo mu sie
    nagrywarka za 1 500 zepsula, a dostal za to nowa, lepsza...
    a przez ten czas cenysadly..

    Boguslaw


  • 6. Data: 2004-01-30 11:33:14
    Temat: Odp: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: "dorra" <d...@a...pl>

    Użytkownik bosz <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bvddca$64s$...@g...uci.agh.edu.pl...
    > Ogolne to wydaje sie kuriozalne stwerdzenie, ze klient stracil, bo mu sie
    > nagrywarka za 1 500 zepsula, a dostal za to nowa, lepsza...
    > a przez ten czas cenysadly..
    >
    > Boguslaw

    nie bardzo tamtą używaliśmy, nie wiedzieliśmy że jest uszkodzona i wydaliśmy
    masę pieniedzy na płyty dvd niszczac jej przez wadę nagrywarki.
    Ale fakt dostaliśmy nową i byłoby wszytko o.k. gdyby proces w sklepie był
    dużo szybszy i normalniejszy.

    dziękuję za odpowiedzi.

    D.S.



  • 7. Data: 2004-01-30 12:21:47
    Temat: Re: Odp: Odp: co zrobić?/prawo konsumenta
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    dorra wrote:

    > Użytkownik bosz <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:bvddca$64s$...@g...uci.agh.edu.pl...
    >> Ogolne to wydaje sie kuriozalne stwerdzenie, ze klient stracil, bo mu sie
    >> nagrywarka za 1 500 zepsula, a dostal za to nowa, lepsza...
    >> a przez ten czas cenysadly..
    >>
    >> Boguslaw
    >
    > nie bardzo tamtą używaliśmy, nie wiedzieliśmy że jest uszkodzona i
    > wydaliśmy masę pieniedzy na płyty dvd niszczac jej przez wadę nagrywarki.
    > Ale fakt dostaliśmy nową i byłoby wszytko o.k. gdyby proces w sklepie był
    > dużo szybszy i normalniejszy.
    >
    > dziękuję za odpowiedzi.
    >
    > D.S.

    To sa DWIE ROZNE SPRAWY.

    1. Dostaliscie panstwo model LEPSZY, a przez ten czas spadly ceny,

    2. Dostaliscie panstwo model uszkodzony, i przez to zepsuliscie duzo
    nosnikow...

    Boguslaw

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1