  • 31. Data: 2004-10-26 20:48:53
    Temat: Re: Odp: Odp: Zmuszanie uczniow do sprzatania szkoly po lekcjach
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał(a):

    > Jeszcze raz - metoda wychowawcza nie może naruszać obowiązujących przepisów.

    A wychowanie przez pracę które wg Ciebie narusza? Tylko nie pisz mi o prawie
    pracy, bo nie mamy do czynienia ze stosunkiem pracy, ale li tylko z metodą
    wychowawczego wpływu na dziecko właśnie.

    > A ze zgodnością z zasadami współżycia społecznego też bym dyskutował...

    Harcerze na obozach - to dopiero okrutniki i przestępcy. Zamiast zatrudnić
    sprzątaczkę, kucharkę i konserwatora (wszak to placówka wypoczynku), to każą
    wychowankom sprzątać, zmywać, latryny kopać i czyścić, wodę z rzeki nosić,
    strawę sobie codziennie uwarzyć, a jak w kotle trochę piasku przez nieuwagę po
    zmywaniu zostanie, to i piasek takie biedne dziecko musi zeżreć. Zgroza!

    RG

  • 32. Data: 2004-10-26 20:52:26
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Hajenus <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tak jak to ktos napisał wczesniej, na GDDW lub WF.

    Kosztem zrealizowania programu?

    > Nikt nie mowi o wyluzowaniu, tylko o poszanowaniu praw młodego człowieka.

    Podstawowym prawem młodego człowieka jest prawo do dobrego wychowania i
    przygotowania go do pełnienia odpowiedzialnej i konstruktywnej roli w
    społeczeństwie.

    RG

  • 33. Data: 2004-10-26 20:56:36
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Roman G. wrote:
    > Podstawowym prawem młodego człowieka jest prawo do dobrego wychowania i
    > przygotowania go do pełnienia odpowiedzialnej i konstruktywnej roli w
    > społeczeństwie.

    Śliczne.

    KG

  • 34. Data: 2004-10-26 20:56:53
    Od: "Hajenus " <h...@N...gazeta.pl>

    Roman G. <r...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Kosztem zrealizowania programu?

    No jak to, programu wychowawczego, nalezy zatem ten program przystosowac pod
    tym kątem i do takich metod.

    > Podstawowym prawem młodego człowieka jest prawo do dobrego wychowania i
    > przygotowania go do pełnienia odpowiedzialnej i konstruktywnej roli w
    > społeczeństwie.

    Tak, to znaczy ,ze system oswiaty poniosł kleske patrzac na nasze
    społeczeństwo.
    Uważasz,że młody czlowiek przymuszany do pracy, bez wynagrodzenia bedzie
    konstruktywnym obywatelem??

    Hajenus

  • 35. Data: 2004-10-26 21:00:41
    Od: scream <s...@...pl>

    Roman G. wrote:
    > art. 12 ust. 2 Karty nauczyciela.

    cytuję:
    "2. Nauczyciel w realizacji programu nauczania ma prawo do swobody
    stosowania takich metod nauczania i wychowania, jakie uważa za
    najwłaściwsze spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne,
    oraz do wyboru spośród zatwierdzonych do użytku szkolnego podręczników i
    innych pomocy naukowych."

    Gdzie tu jest mowa o tym, że można kogokolwiek zmuszać do pracy na rzecz
    szkoły? Proszę ponadto o jakieś opracowanie czy cokolwiek stwierdzające,
    że praca na rzecz szkoły jest uznana przez "współczesne nauki pedagogiczne".

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 36. Data: 2004-10-26 21:05:58
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Hajenus <h...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tak, to znaczy ,ze system oswiaty poniosł kleske patrzac na nasze
    społeczeństwo.

    A co system oświaty winien, że coraz więcej rodziców zaprzestaje tak naprawdę
    wychowywania swoich własnych dzieci, poświęcając im coraz mniej czasu?

    Poza tym jak tak patrzysz na nasze społeczeństwo, to aż klęskę, katastrofę
    widzisz? Ja na przykład na ulicach widzę całe rzesze wspaniałych, mądrych,
    kulturalnych młodych ludzi, mających dość dobrze poukładane w głowie, śmiałe
    plany na przyszłość i piękne marzenia.

    > Uważasz,że młody czlowiek przymuszany do pracy, bez wynagrodzenia bedzie
    > konstruktywnym obywatelem??

    Uważam, że prawidłowo wychowane dziecko wykonuje obowiązki nałożone przez
    opiekunów bez szemrania, poczucia krzywdy i oczekiwania osobistych korzyści.

    RG

  • 37. Data: 2004-10-26 21:10:49
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    scream <s...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > innych pomocy naukowych."
    > Gdzie tu jest mowa o tym, że można kogokolwiek zmuszać do pracy na rzecz

    Wnioski już z tego wyprowadzałem w tym wątku.

    > Proszę ponadto o jakieś opracowanie czy cokolwiek stwierdzające,
    > że praca na rzecz szkoły jest uznana przez "współczesne nauki pedagogiczne".

    Ciężar dowodu po Twojej stronie. Udowodnij, że wychowanie przez pracę i
    kształtowanie w dziecku poczucia współodpowiedzialności za miejsce, w którym
    spędza czas, jest metodą szkodliwą i naruszającą dobro dziecka z punktu
    widzenia współczesnych nauk pedagogicznych.

    RG

  • 38. Data: 2004-10-26 21:17:44
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Kubaz <k...@t...wytni-to.pl> napisał(a):

    > jednak zawsze myslalem, ze to co nalezy do szkoly to np. od 8:00 do 15:00 i
    > szkola nie moze nic nakazywac uczniowi o godzinie 15:01...

    Plan lekcji jest tylko sprawą szczegółowej organizacji pracy szkoły. Lekcja
    nie jest jedyną możliwą formą wypełniania podstawowych zadań szkoły wobec
    ucznia.

    Po lekcjach uczeń nie przestaje być uczniem. Nawet za zachowania poza szkołą
    możesz być oceniany przez nauczycieli. Pomagasz staruszce z sąsiedztwa - ocena
    zachowania do góry, wymiotujesz pijany na przystanku autobusowym wracając z
    dyskoteki - ocena w dół...

    RG

  • 39. Data: 2004-10-26 21:21:16
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A wychowanie przez pracę które wg Ciebie narusza?

    Facet, przestan juz pier......
    Obowiazek pracy maloletnich to byl w komunie, a w tej szkole ewidentnie
    lamia prawo.
    Harcerze na obóz jada dobrowolnie, natomiast uczniowie do szkoly chodza pod
    przymusem (bo istnieje obowiazek szkolny). SZKOLNY ale nie ROBOCZY.

    Idz juz pieniaczu spac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 40. Data: 2004-10-26 21:21:46
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    > Wnioski już z tego wyprowadzałem w tym wątku.

    To wyprowadzasz bledne wnioski.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt