  • 11. Data: 2003-08-18 19:21:57
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: niepelnoletni przyznal sie do kradziezy - co dalej
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhr0hk$t2e$...@a...news.tpi.pl...
    > "Art. 7. § 1. Sąd rodzinny może:
    > 1) zobowiązać rodziców lub opiekuna do poprawy
    > warunków wychowawczych, bytowych lub zdrowotnych nieletniego, a
    > także do ścisłej współpracy ze szkołą, do której nieletni uczęszcza,
    > poradnią psychologiczno-pedagogiczną lub inną poradnią
    > specjalistyczną, zakładem pracy, w którym jest zatrudniony, oraz
    > lekarzem lub zakładem leczniczym, "
    > (ani słowa o naprawianiu szkody)

    nie cyt. mi pierwszego kiedy podalam cały art. wiec przytocz daleszy ciąg
    tego artykułu i prawde mowiac możesz przystawac przy czym chcesz z praktyki
    wiem, że rodziców zobowiązuje się do naprawienia szkody cd.dalszy art.7

    Sandra

  • 12. Data: 2003-08-18 22:06:25
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    z praktyki
    > wiem, że rodziców zobowiązuje się do naprawienia szkody cd.dalszy

    Być może, ale zapewne nie przez art. 28 upn (czytaj uważnie przepis i
    zwróć uwagę do czego odsyła. Skoro ustawodawca nie odsyła do
    punktu 2 a tylko do 1 to nie możesz przez art. 28 upn sięgać do
    naprawienia szkody). Być może Sądy stosują inne przepisy. Podany
    przez Ciebie jest wg mnie chybiony

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2003-08-19 04:24:50
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhril1$3q3$...@n...news.tpi.pl...
    > przez Ciebie jest wg mnie chybiony

    sporadycznie chybiam :) i stoje przy swoim ...mysle ,ze zainteresowany poda
    rozstrzygniecie koncowe tej sprawy

    pozdrawiam
    Sandra

  • 14. Data: 2003-08-21 14:23:21
    Od: "Garr Anonim czyli ZAINTERSOWANY :)" <l...@k...lublin.pl>

    > rozstrzygniecie koncowe tej sprawy

    jasne, bedzie w tym samym watku, ale za jaki czas - nie wiem.
    Ale podam :)

    pozdrawiam

    Lukasz

  • 15. Data: 2003-11-07 14:30:06
    Temat: [DO STAREGO WATKU] niepelnoletni przyznal sie do kradziezy
    Od: l...@k...lublin.pl

    > jasne, bedzie w tym samym watku, ale za jaki czas - nie wiem.
    > Ale podam :)

    Witam Sandre i innych ktorzy pisali an ten watek. Sytuacja przedstawia sie
    nastepujaco: otrzymale list od sedziny, ze wszczynanie postepowania uwaza za
    niewskazane (z racji orzeczenia srodkow w innym postepowaniu). Konkretnie: gosc
    ma kuratora.
    Mial kuratora w momencie dokonania kradziezy. Dlatego sam jako laik nie prawnik
    sadze ze sprawa kwalifikuje sie do WSZCZECIA co najmniej, nei mowiac o
    orzeczeniu..
    Zlozylem do sadu pismo wnioskujace (wskazujac na ww fakt) o wszecie
    postepowania.

    pozdrawiam
    Lukasz

    PS. Jaka jest Wasza opinia?

  • 16. Data: 2003-11-08 17:08:36
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

> [...]
    > orzeczeniu..
    > Zlozylem do sadu pismo wnioskujace (wskazujac na ww fakt) o wszecie

    Czy miał tego kuratora od dawna?
    Bo jest tak, że jeśli od czasu objęcia kurateli (nie chodzi o datę
    postanowienia o ustanowieniu nadzoru) nie upłynęło dużo czasu to trudno jest
    mówić, że zaistniały jakiekolwiek działania resocjalizujące wobec tego
    nieletniego, a temu ma służyć zastosowany przez sąd środek wychowawczy. W
    takiej sytuacji sąd, prawdopodobnie słusznie, nie wszczął postępowania.
    Jesli natomiast jest tak, że nadzór już trochę trwa, a nieletni popełnia
    nowe czyny karalne to na pewno należy rozważyć zmianę zastosowanego
    wcześniej środka.
    Tak czy owak sąd podjął decyzję, ty możesz się nie zgadzać, na szczęście
    masz prawo odwoływać się :-)

  • 17. Data: 2003-11-13 16:17:39
    Od: "Garr Anonim" <l...@W...lublin.pl>

    od maja

    > Tak czy owak sąd podjął decyzję, ty możesz się nie zgadzać, na szczęście
    > masz prawo odwoływać się :-)

    odwolalem sie - ale czy to idzie dalej automatycznie?

    Moze szkoda czasu? ale takie rozstrzygniecie jest wyraznie nies[prawiedliwe 8-}

    pozdrawiam
    Lukasz