  • 1. Data: 2003-05-24 07:03:20
    Temat: Jak to jest z prawami autorskimi???
    Od: "Nellis Eketorp" <n...@i...pl>

    Sprawa jest taka: webmaster oficjalnej strony mojego miasta poprosil mnie o
    wyrazenie zgody na publikacje moich zdjec (cyfrowych i zeskanowanych) w
    galerii tegoz serwisu, z zaznaczeniem ze zostaly one przeze mnie zrobione.
    Wyrazilam zgode (widnieje tam moje imie i nazwisko). Wczoraj jednak sie
    okazalo, ze jedno z moich zdjec tam opublikowanych, zostalo przez kogos (nie
    wiem kogo) sciagniete, przerobione na czarno-biale i wstawione w naglowku na
    stronie tytulowej _nieoficjanego_ serwisu miasta (a wiec zupelnie na innej
    stronie) - material zostal wykorzystany i zmodyfikowany bez mojej wiedzy i
    zgody, bez zadnej informacji, kto jest autorem tego zdjecia. Nie trzeba sie
    mocno przypatrywac - zdjecie jest to samo, tylko z kolorowego zrobili
    czarno-biale. Uwazam to za swinstwo! A wiec pytanie: co z prawami autorskimi
    w tym przypadku??? Czy moge sie gdzies odwolac w tej sprawie?

    --
    Nellis Eketorp
    gg: 1657577

  • 2. Data: 2003-05-24 07:15:05
    Temat: Re: Jak to jest z prawami autorskimi???
    Od: "Nellis Eketorp" <n...@i...pl>

    > ja bym grzecznie napisal najpierw do obu adminow (najpierw swojego) i
    > zwrocil im uwage, ze to zdjecie nalezy do Ciebie :)

    Owszem, juz to wczoraj zrobilam. Moj admin raczej nie ponosi zadnej
    odpowiedzialnosci, poniewaz wyrazilam zgode by opublikowal zdjecie.

    Natomiast do tamtego admina napisalam uprzejmie, co jest grane i poprosilam
    o usuniecie mojego zdjecia z jego serwisu. (przeciez mie wyraze zgody na
    publikacje zdjecia gosciowi, ktory mi je podpieprzyl - sorki za slownictwo -
    ponosza mnie nerwy).

    Pozdrawiam serdecznie!

  • 3. Data: 2003-05-24 08:56:45
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sat, 24 May 2003 09:03:20 +0200, Nellis Eketorp napisał/napisała:
> [...]

    ja bym grzecznie napisal najpierw do obu adminow (najpierw swojego) i
    zwrocil im uwage, ze to zdjecie nalezy do Ciebie :)

    * najbliższy seks po 30. sierpnia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2003-05-24 23:58:57
    Temat: Odp: Jak to jest z prawami autorskimi???
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl.nospam.pl>

> [...]
    > o usuniecie mojego zdjecia z jego serwisu. (przeciez mie wyraze zgody na
    > publikacje zdjecia gosciowi, ktory mi je podpieprzyl - sorki za

    moze lepiej jesli zamiesci twoje dane jako autora?
    czy ten admin nieoficjalnej strony twojego miasta dzięki twojemu zdjęciu coś
    zarabia? jeśli nie to nie wiem o co tyle nerwów, zamieszczając cos w
    internecie trzeba się liczyć z tym że ktoś może to wykorzystać dla jakiegoś
    swojego celu i to niekoniecznie zgodnie z życzeniem autora

    np jakieś zdjęcie z Gazety Wyborczej, dzieci mogą wyciąć i przykleić na
    "szkolną gazetkę ścienną", moim zdaniem podobna sytuacja :-)

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 5. Data: 2003-05-25 06:56:23
    Od: "Nellis Eketorp" <n...@i...pl>

> [...]
    jakiegoś
    > swojego celu i to niekoniecznie zgodnie z życzeniem autora

    1) Nie zgadzam sie na wykorzystywanie moich materialow w tym serwisie.
    2) Admin zarabia dzieki mojemu zdjeciu.
    3) Sadze ze nie masz 100% racji. Jezeli cos sie umieszcza w sieci, mozna to
    sciagnac na twardziela i dla wlasnych potrzeb zrobic z tym co ci sie podoba.
    Jezeli natomiast sciagniesz i opublikujesz to gdzies dalej, to powinna byc
    adnotacja od kogo zdjecie pochodzi. Wyjatkiem sa, o ile sie nie myle,
    serwisy gdzie zdjecia sa Free, ale i tak wiekszosc adminow z tych serwisow
    zyczy sobie podania linku do nich na stronie, na ktorej ich materialy sa
    wykorzystywane.

    > np jakieś zdjęcie z Gazety Wyborczej, dzieci mogą wyciąć i przykleić na
    > "szkolną gazetkę ścienną", moim zdaniem podobna sytuacja :-)

    W zwiazku z tym co teraz napisalam, nie sadze by to byla podobna sytuacja,
    poniewaz ;) dzieci na tym nie zarabiaja oraz nie publikuja jako swoje (po
    prostu fizycznie to widac ;)), do tego chyba nie jest zbyt trafne
    porownywanie gazetki szkolnej z ogolno dostepnym serwisem.

    Pozdrawiam.

    --
    Nellis Eketorp
    http://nellis-eketorp.deviantart.com

  • 6. Data: 2003-05-25 10:35:59
    Temat: Re: Odp: Jak to jest z prawami autorskimi???
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-05-25 01:58, Piotrek napisał:
    > np jakieś zdjęcie z Gazety Wyborczej, dzieci mogą wyciąć i przykleić na
    > "szkolną gazetkę ścienną", moim zdaniem podobna sytuacja :-)

    Nie. To nie jest podobna sytuacja i publikowanie w internecie NIKOGO nie
    zwalnia z odpowiedzialności i nie daje praw do rozpowszechniania wbrew prawom
    publikującej osoby.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 7. Data: 2003-05-25 11:18:19
    Od: "Nellis Eketorp" <n...@i...pl>

    > Nie. To nie jest podobna sytuacja i publikowanie w internecie NIKOGO nie
    > zwalnia z odpowiedzialności i nie daje praw do rozpowszechniania wbrew
    prawom
    > publikującej osoby.

    Dziekuje bardzo. Widze, ze jednak mam racje.

    Pozdrawiam serdecznie!

    --
    Nellis Eketorp
    http://nellis-eketorp.deviantart.com

  • 8. Data: 2003-05-26 12:56:16
    Od: "robrei" <z...@d...pl>

    > moze lepiej jesli zamiesci twoje dane jako autora?
    > czy ten admin nieoficjalnej strony twojego miasta dzięki twojemu zdjęciu
    coś
    > zarabia?

    Nic nie musi zarabiac - jest zlodziejem niezaleznie od tego czy osiaga
    dochody czy nie z tego zdjecia.

> [...]
    jakiegoś
    > swojego celu i to niekoniecznie zgodnie z życzeniem autora

    Widze, ze kolego preferuje anarchie i prawo dzungli? Tzn ze jak zostawie
    samochod na ulicy to ktos ma prawo mi go podpieprzyc (uzyc niekoniecznie
    zgodnie z życzeniem wlasciciela), tylko dlatego ze stoi na ulicy (miejsce
    publiczne).

    Nellis Eketorp - w tej sytuacji kazdy sad Ci pomoze :-) Walcz o swoje.

    rr