  • 81. Data: 2010-03-24 12:19:54
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie zauważyłem, aby dyskusja w wątku dotyczyła reklamacji.

    Nie czepaj się. Jak zwykle na grupach trzeci post w drzewie jest już nie
    na temat. ;)

    --
    Łukasz Bąk

  • 82. Data: 2010-03-24 12:28:37
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > ?
    > Nie rozmawialismy o swiadomej sprzedazy wadliwego towaru (jako sprawnego
    > sprzetu) - od tego sa odpowiednie paragrafy.

    Taki "przepis" umożliwia takie działanie i może być wykorzystany.
    Na wszystko "jakieś paragrafy są" i wiem z całą pewnością, że
    duży zysk osiąga się tylko i wyłącznie na ich granicy. To właśnie takie
    pogranicze.

    > Skad ci sie wzial tu samochod?
    > Co jeszcze wymyslisz? Ze domagam sie zwrotu zatankowanej benzyny?

    Nie pobudziło wyobraźni. No trudno.

    > Wlacz czasem myslenie i staraj sie zrozumiec co czytasz. A przed
    > wyslaniem odpowiedzi koniecznie przeczytaj, co napisales.

    Jakoś nie mam problemu ze zrozumieniem tego co piszę. Ale
    widzę, że radami sypiesz bez końca. Fajnie, może się czegoś nauczę.

    Z drugiej strony już nie będę się odzywał. Trudno się rozmawia
    jak z uprzedzeniem inne zdanie traktuje się jak głupotę...

    Życzę powodzenia.

    --
    Łukasz Bąk

  • 83. Data: 2010-03-24 12:38:37
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.03.2010 13:28, Łukasz Bąk wrote:

    (...)

> [...]
    > Na wszystko "jakieś paragrafy są" i wiem z całą pewnością, że
    > duży zysk osiąga się tylko i wyłącznie na ich granicy. To właśnie takie

    Uhm...

    (...)

> [...]
    >
    > Z drugiej strony już nie będę się odzywał. Trudno się rozmawia
    > jak z uprzedzeniem inne zdanie traktuje się jak głupotę...

    Alergicznie reaguje, jak ktos pisze o "ciekawych teoriach",
    "paranaukowej demagogii", "wujku dobra rada" czy "Pan komikiem jest".

    Innymi slowy, uzyles takiej innej formy obrazenia rozmowcy, tym
    bardziej, ze nie przedstawiles absolutnie zadnych _merytorycznych_
    argumentow ze swojej strony.

    Ale kazdy miewa zly dzien czy wstal lewa noga - zycze milego dnia,
    wiecej kultury, rowniez samemu sobie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 84. Data: 2010-03-25 07:43:30
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Niewazne z jakiego powodu. Wazne, ze mozesz i kupując buty nie czaisz
    > sie, ze mozesz stracic kase.

    Ważne. Nikt nie zmusza sprzedawcy do ponoszenia ryzyka za moje fanaberie. To
    tylko jego dobra wola.

    > czyli jakby sklep obok zaoferowal lepsze "zwroty" to portfel zagłosuje
    > i pójdziesz do sklepu obok?

    Nie mam zwyczaju zamieniać dobrego na lepsze. Sklep obok musiałby mieć towar
    lepszy, niż dotychczasowy. Jedyne sklepy, które omijam szerokim łukiem to
    te, gdzie sprzedawca robi łaske, ze sprzedaje i są problemy z reklamacjami.

    > A ktokolwiek coś przerzuca?

    Jeszcze nie, ale próby wymuszenia obowiązku przyjecia pełnowartosciowego
    towaru "bo sie rozmyśliłem" juz widać.

    > Przedsiebiorca decyduje czy chce przyjac zwrot czy nie.
    > Niedługo tych co nie przyjmują na rynku nie bedzie.
    > Supermarkety przyjmujace zwroty ich wykończą.
    > Więc albo sie dostosują i przekalkuluja ceny tak aby im sie to opłacało,
    > albo wyginą jak dinozaury.

    I pozwólmy im nadal tak funkcjonować. W końcu nikt pistoletem do tych
    paskudnych małometrażowych handlowców nie nagania.
    J.

  • 85. Data: 2010-03-29 20:48:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

    > widać, że konkurencja by ci sie przydała w pobliżu. Szybko byś sie
    > naprostował.

    Z branży, w której najgorszy nawet klient jest na wagę złota, a
    konkurencja zjada siebie na wzajem, trzeba się czym prędzej ewakuować.

    --
    cokolwiek

  • 86. Data: 2010-03-29 20:49:08
    Od: to <t...@a...xyz>

  • 87. Data: 2010-03-29 20:52:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

    > Bo obok z konkurencji będziesz jeszcze bardziej zadowolona. Jak
    > dyskutujemy o butach...

    Bzdura, gorsze warunki dla klienta-pieniacza nie muszą być tożsame z
    gorszymi warunkami dla wszystkich pozostałych. Przeciwnie, stosując
    odpowiednią politykę w stosunku do klientów-terrorystów próbujących
    wymusić to, co im się nie należy można przeznaczyć więcej środków dla
    całej reszty.

    > Masz dwa sklepy z takim samym towarem. W jednym po kupieniu klamka
    > zapadła, w drugim buty możesz oddać.

    Dla mnie to kwestia bez znaczenia, bo umiem przymierzyć buty. Jeśli
    natomiast sklep reklamowałby się w ten sposób, ze wszystko co się tam
    kupi można zwrócić, to raczej by mnie tym zniechęcił bo obawiałbym się,
    ze płacąc za nowe dostanę używane i zwrócone.

    --
    cokolwiek

  • 88. Data: 2010-03-29 20:55:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

> [...]
    > nie przyjmują na rynku nie bedzie. Supermarkety przyjmujace zwroty ich
    > wykończą. Więc albo sie dostosują i przekalkuluja ceny tak aby im sie to

    To jest Twoje zdanie, dla wielu (większości?) osób to nie ma znaczenia, a
    już na pewno nie jest warunkiem decydującym. A z doświadczenia, to takie
    praktyki stosują najczęściej sklepy sprzedające chłam w myśl zasady
    "towar jest do niczego, ale czemu się Pan denerwuje, przecież może Pan
    zwrócić".

    --
    cokolwiek

  • 89. Data: 2010-03-29 21:01:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Albo ktos dostal / kupil buty w prezencie itp. - ups, nie pasuje.
    > "Widzialy galy co braly"?
    > Nie mierz wszystkich swoja miara, klienci maja rozne potrzeby.

    Kto rozsądny kupuje buty bez mierzenia? Przecież wiadomo, że numeracja
    pomiędzy markami, a nawet poszczególnymi modelami bywa zupełnie
    nieporównywalna. Jeśli ktoś tak robi, to może mieć pretensje tylko do
    siebie.

    Chciałbyś kupić jako nowe buty, które ktoś kupił, dał komuś w prezencie,
    ten przymierzył, rzucił w kąt, a potem zwrócił?

    > No, to juz bedzie raczej widac po bucie.

    Raczej niekoniecznie.

    > Roznie to moze bywac, ale zakladanie, ze kazdy klient skladajacy
    > reklamacje to pieniacz, nie swiadczy dobrze o strategii sklepu.

    Zacznij wreszcie odróżniać reklamacje (dotyczące wad towaru) od
    fanaberii.

    > Nie jest to zasada, choc oczywiscie branza, w ktorej sie dziala sie
    > liczy (a raczej to, jak postapi konkurencja w podobnym przypadku).

    Znaczenie wyrazu "reklamacja" jest jasne, szczegóły w SJP.

    > Jak kosztuje cie to prawie nic (wymienic na inny towar w sklepie,
    > wystawic bon na podobna sume itp.), to nie ma sensu, bo...?

    Bo klient sprawiający tego typu problemy bardzo często później zaczyna
    sprawiać inne, jeszcze bardziej absurdalne. Z osobami niepoważnymi nie ma
    sensu współpracować, także na płaszczyźnie firma-konsument.

    --
    cokolwiek

  • 90. Data: 2010-03-29 21:05:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

    > Tym, że w sklepie nie ma dziecka, ale akurat fajne buty są.

    Można przyjść do sklepu z dzieckiem.

    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Skoro sklepy to robią to
    > znaczy, że im się opłaca. Z prostej przyczyny.
    > Nie każdemu chce się jechać do sklepu i oddać towar.

    Byłbym się gotów założyć, że w przytłaczającej ilości takich sklepów
    zwrócony towar trafia potem na półki jako nowy. Nie wydaje Ci się to
    nieuczciwe?

    > Nie klient czegoś oczekuje, tylko sklep dobrze policzył, że klienci dużo
    > więcej i bez namysłu kupują więcej mając świadmość, że mogą potem
    > oddać. Tylko nie wszyscy oddają, bo im się po prostu nie chce. A jak
    > nie będzie miał tej świadmości, to będzie dużo rozważniej kupował i dużo
    > częściej nie kupi bo nie będzie pewny czy dobre, niż kupi.

    To jest Twoja teoria, która najczęściej okazuje się jednak błędna.

    > Twoje myślenie jest strasznie zaściankowe.

    Sprawdzisz kiedyś w praktyce swoje rewelacyjne pomysły to pewnie zmienisz
    zdanie.

    --
    cokolwiek