-
51. Data: 2010-03-23 11:29:50
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
Am 23.03.2010 12:19, RadoslawF wrote:
>> W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje
>> drożej niż 30 zł za parę ;-)
>> Jedna dodatkowo sprzedana para pokrywa koszty 5-6 innych.
>
> Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam
> że buty powinny być traktowane jak bielizna i nie podlegać
> wymianie czy zwrotom.
Musisz wiec uwazac, zebys przypadkiem nie kupil buta, ktory widzial juz
100 albo 200 stop... (bo inni klienci go mierzyli).
--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org
-
52. Data: 2010-03-23 11:33:30
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: RadoslawF <r...@w...pl>
Dnia 2010-03-23 12:29, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
>> Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam
>> że buty powinny być traktowane jak bielizna i nie podlegać
>> wymianie czy zwrotom.
>
> Musisz wiec uwazac, zebys przypadkiem nie kupil buta, ktory widzial juz
> 100 albo 200 stop... (bo inni klienci go mierzyli).
Wiem i uważam.
Ale prawdziwy problem to magik z grzybicą który chodząc kilka godzin
zasiał w takich butach materiał na odpowiedni plon a potem oddał je
jeszcze niezniszczone i prawie nie używane do sklepu.
Pozdrawiam
-
53. Data: 2010-03-23 11:35:03
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: RadoslawF <r...@w...pl>
Dnia 2010-03-23 12:18, Użytkownik RadoslawF napisał:
> Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
>
>>> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
>>> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
>>> i dane poprzedniego użytkownika.
>>> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
>>> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
>>> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
>>> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
>>
>> Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby
>> na drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
>> przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?
>
> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
> Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
> że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
> z rozumieniem tekstu pisanego ?
Zżarło mi jeden wyraz, miało być: jak na podstawie mojego stwierdzenia
wydedukowałeś że większość klientów dokona zwrotu ?
Pozdrawiam
-
54. Data: 2010-03-23 11:43:41
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
Am 23.03.2010 12:18, RadoslawF wrote:
> Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
>
>>> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
>>> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
>>> i dane poprzedniego użytkownika.
>>> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
>>> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
>>> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
>>> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
>>
>> Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby
>> na drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
>> przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?
>
> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze?
Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow -
myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad?
> Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
> że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
> z rozumieniem tekstu pisanego ?
Masz racje - "co drugi" to zaledwie 50%, nie wiekszosc (choc do
wiekszosci brak wtedy juz tylko jednego).
> Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
> "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
> inne imprezy sportowe.
Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione?
Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie
jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza.
A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada:
"Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz,
a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc
bonu to 12 miesiecy".
--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org
-
55. Data: 2010-03-23 11:45:00
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
Am 23.03.2010 12:35, RadoslawF wrote:
>> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
>> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
>> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
>> Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
>> że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
>> z rozumieniem tekstu pisanego ?
>
> Zżarło mi jeden wyraz, miało być: jak na podstawie mojego stwierdzenia
> wydedukowałeś że większość klientów dokona zwrotu ?
Cos tam wydedukowalem ;)
Napisales "co drugi", a to oczywiscie nie wiekszosc (bo brakuje co
najmniej jednej osoby), masz racje.
--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org
-
56. Data: 2010-03-23 11:49:04
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
Am 23.03.2010 12:33, RadoslawF wrote:
>
> Wiem i uważam.
> Ale prawdziwy problem to magik z grzybicą który chodząc kilka godzin
> zasiał w takich butach materiał na odpowiedni plon a potem oddał je
> jeszcze niezniszczone i prawie nie używane do sklepu.
Grzybice i inne choroby skory mozna miec i na paznokciach dloni / skorze
dloni.
Z podawania reki mozna oczywiscie zrezygnowac - ale trzeba oczywiscie
uwazac, jaki koszyk pchamy w sklepie, jaka klamka otwieramy drzwi itp.
--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org
-
57. Data: 2010-03-23 12:03:59
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: RadoslawF <r...@w...pl>
Dnia 2010-03-23 12:49, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
> Grzybice i inne choroby skory mozna miec i na paznokciach dloni / skorze
> dloni.
Teoretycznie można ale z uwagi na możliwość mycia rąk wielokrotnie
w ciągu dnia taka przypadłość jest groźna raczej dla notorycznych brudasów.
Pozdrawiam
-
58. Data: 2010-03-23 12:13:25
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: RadoslawF <r...@w...pl>
Dnia 2010-03-23 12:43, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
>> Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
>> wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
>> komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
>
> OK - ile to jest "sporo"? 1%? 10%? 95%? Jak sie to przeklada na pieniadze?
Ile by nie było będzie generować problemy sprzedawcom.
> Dodam - wspomniany wczesniej Walmart daje 90 dni na zwrot produktow -
> myslisz, ze korporacja takich rozmiarow przeoczyla taki oczywisty blad?
W rejonie ich działania zjawisko nie występuje w ilości stwarzającej
problemy lub regulamin zwrotów jest tak przygotowany że zwroty są
chwytem marketingowym a nie realną dostępną bez problemu opcją.
>> Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
>> "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
>> inne imprezy sportowe.
>
> Naprawde tego typu zwyczaje sa tak rozpowszechnione?
W pewnych środowiskach były rozpowszechnione w czasie kiedy pewne
sieci w naszym kraju umożliwiały takie działania.
> Gdyby byly, oznaczaloby to, ze nie ma problemow ze zwrotami - a tak nie
> jest. Wiec "pozyczanie na swieta", jak piszesz, to troche naciagana teza.
>
> A nawet jesli, to jest na nia bardzo prosta rada:
>
> "Oczywiscie przyjmiemy zwrot, prosze wypelnic ten formularz,
> a tu jest bon na rownowartosc zakupionego sprzetu TV. Waznosc
> bonu to 12 miesiecy".
Termin zwrot towaru rozumiem jako przyjęcie zakupionego towaru
z jakiegoś tam powodu nie odpowiadającego nabywcy i zwrot
zapłaconych przez niego pieniędzy.
Bon pieniądzem nie jest, może sie okazać że taki bon na czarnym
rynku będzie miał np. 50% czy 70% wartości gotówki za która można
w sklepie zakupić towar. Więc taką operację nie nazywaj zwrotem
a odkupywaniem.
Pozdrawiam
-
59. Data: 2010-03-23 13:49:04
Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
krys wrote:
> witek wrote:
>
>>> Pewnie, że przydałaby się - zabraliby mu takich "klientów".
>>>
>> i tych innych tez, bo nie widze powodu dla ktorego mieliby zostac.
>
> Jak poprowadzisz handel na własny rachunek, to zobaczysz.
>
> Jest grupa klientów, których lepiej przegnać do konkurencji.
> J.
>
A pozostali sami sobie pójdą jeśli znajdą lepsze warunki.
I w ten sposób będzie cisza i spokój.
-
60. Data: 2010-03-23 13:50:24
Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
RadoslawF wrote:
>
> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
> i dane poprzedniego użytkownika.
> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
> I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
> Właśnie zbankrutowałeś.
>
>
Oczywiscie, ze nie zbankrutowałem.
Po pierwsze mam większy zysk, po za tym na pół ceny tez można zarobić.