  • 11. Data: 2006-12-13 06:20:03
    Temat: Re: Odnosnie rezygnacji z sprzedazy przedmiotu na aukcji
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > A co tu rozstrzygać? Jest czynność prawna, jest skutek prawny, jest
    > obowiązek wydania rzeczy.

    To ja zapytam czy jeśli w sklepie internetowym jest wystawiony np. telewizor i przy
    nim jest cena
    0zł i opcja 'kupuje" zadziała i dodam go do koszyka to czy faktycznie mogę żądać
    wydania towaru?
    takie pomyłki się zdarzają ale czy to nie jest bespodstawne wzbogacenie się i
    wykorzystanie czyjeś
    pomyłki?

    --
    Grzesiex
    [PMS] Mondeo GHIA 2.0 zielone kombi :)

  • 12. Data: 2006-12-13 07:14:58
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Andrzej Lawa [Tue, 12 Dec 2006 17:02:12 +0100]:

    > W Polsce precedensów nie ma.

    Są, tylko nie po stronie sądów ale w głowach potencjalnych
    pokrzywdzonych. Działa to na zasadzie "o, X miał to samo,
    poszedł do sądu i wygrał - to ja też spróbuję!". Bo jak na
    razie, to masa spraw do sądu nie trafia głównie dlatego,
    że oszukanym zwyczajnie się nie chce...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Miliony z gier * WGA won * Linutop *

  • 13. Data: 2006-12-13 07:24:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do koszyka to czy faktycznie mogę żądać wydania towaru? takie pomyłki
    > się zdarzają ale czy to nie jest bespodstawne wzbogacenie się i

    co innego 0 a co innego jakas kwota, poza tym w przewaznie w sklepach
    internetowych jak i w gazetkach, jest formulka ze podane ceny nie sa
    oferta w rozumieniu prawa handlowego czy jakos tak, co daje im jakies tam
    zabezpieczenie w kwestii pomylek

  • 14. Data: 2006-12-13 08:06:31
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 06:32:17 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pewnie w ten sposób nie było to sformułowane. Cytowany fragment wygląda
    > raczej na kalkę z wypowiedzi kupującego :)

    No właśnie, odniosłem się do wypowiedzi, zgodnie z którą nabywca
    twierdzi, że do zawarcia umowy doszło w momencie zakończenia aukcji.
    Nie widziałem nigdzie wzmianki, że człowiek chce ustalenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2006-12-13 17:00:21
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Olgierd napisał(a):
    > Nie widziałem nigdzie wzmianki, że człowiek chce ustalenia.

    a jak rozumiesz: "Domaga się, żeby sąd stwierdził w wyroku, że doszło
    do sprzedaży dżipa, dzięki czemu może żądać wydania samochodu"?

    KG

  • 16. Data: 2006-12-13 21:19:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *kam* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > a jak rozumiesz: "Domaga się, żeby sąd stwierdził w wyroku, że
    > doszło do sprzedaży dżipa, dzięki czemu może żądać wydania
    > samochodu"?

    Rozumiem to następująco: niech tamten gość da mi brykę, bo przecież
    umowa jest klepnięta.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2006-12-13 23:29:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.12.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
    > Osoba przedstawiająca się jako *kam* stuknęła w klawisze i oto co
    > powstało:
    > Rozumiem to następująco: niech tamten gość da mi brykę, bo przecież
    > umowa jest klepnięta.

    Ale to jest jasne :) Problem chyba w tym, że nie jest to wniosek
    bezpośredni (domagam się wydania dżipa) a pośredni (domagam się
    stwierdzenia czegoś co w moim przekonaniu doprowadzi do wydania dżipa).
    Formalnie, on się de facto nie domaga tego dźipa a czegoś innego.
    Przynajmniej takie są moje odczucia.

    --
    Marcin