  • 1. Data: 2011-07-16 21:00:05
    Temat: Odnośnie parkowania w strefie. Mandat-y?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    Witam,

    sprawa ma się całkiem ciekawie. Otóż, parę dobrych miesięcy temu
    zaparkowałem w strefie płatnego parkowania. Nie zapłaciłem w
    parkometrze, bo nie wiedziałem że znajduję się w strefie. Jedyny znak,
    który o tym informował był po prawej stronie jezdni jednokierunkowej o
    dwóch pasach ruchu. I jak jechałem tą uliczką, nie zauważyłem tegoż
    znaku, bo prawym pasem obok mnie jechał autobus. Skręciłem w lewo,
    zaparkowałem na końcu (przed skrzyżowaniem) i się oddaliłem od pojazdu.
    Z przepisów wiem, że nie ma potrzeby oznakowania liniami miejsc
    parkingowych płatnych (strefa). Ale jak się ma zastosowanie przepisu,
    który mówi że nie wolno parkować pojazdu przed przejściem dla pieszych w
    odległości mniejszej niż 10 metrów? Jak domniemam 10 metrów liczymy _od_
    zderzaka _do_ linii przejścia dla pieszych? Zieleń zrobiła zdjęcie, na
    którym widać jak stało auto. Na pewno nie było 10 metrów do przejścia.
    Czy mogą zatem wlepić mandat za brak uiszczenia opłaty?
    Oczywiście napisałem odwołanie.
    Dostałem odpowiedź, że ich nie interesuje że nie widziałem znaku po
    prawej stronie, jadąc lewą stroną.
    Nie odwołałem się do tego odwołania.
    Minęło kilka miesięcy i właściciel pojazdu otrzymał wezwanie do zapłaty.
    Pytam jakim prawem? Skoro ja (jako kierujący) przyznałem się (pisząc
    odwołanie), że nie widziałem znaku parkowania i że zaparkowałem nie
    wiedząc że znajduję się w strefie?
    Czy w tym przypadku muszę ja zapłacić za mandat, czy właściciel? Czy
    oboje? Bo z tego by wynikało, że oboje?!

    Co byście zrobili na moim i właściciela miejscu?

    Dzięki za uszczypliwe komentarze, oczekuję retoryki.

    Pozdrawiam
    Filip

  • 2. Data: 2011-07-16 21:26:46
    Temat: Re: Odnośnie parkowania w strefie. Mandat-y?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-16 23:00, Filip KK pisze:
> [...]
    > parkometrze, bo nie wiedziałem że znajduję się w strefie. Jedyny znak,
    > który o tym informował był po prawej stronie jezdni jednokierunkowej o

    A był to znak D-44, czy jakiś "wynalazek"?

> [...]
    > parkingowych płatnych (strefa). Ale jak się ma zastosowanie przepisu,
    > który mówi że nie wolno parkować pojazdu przed przejściem dla pieszych w

    Nie ma znaczenia - w strefie płacić trzeba za parkowanie w każdym
    miejscu, również na zakazie (ryzykując jeszcze jeden mandat).
    Chyba że miejsce gdzie parkujesz jest poza drogą publiczną.

    > Nie odwołałem się do tego odwołania.

    Te odwołania to nie jest nic zobowiązującego - ot taka sobie korespondencja.

    To co straż miejska wysyła to dopiero propozycja mandatu karnego dla
    kierującego który zaparkował. Można odmówić przyjęcia mandatu - sprawę
    rozpatrzy w trybie postępowania nakazowego sąd co kosztuje 50zł+grzywna.

    > Minęło kilka miesięcy i właściciel pojazdu otrzymał wezwanie do zapłaty.

    Wezwanie do zapłaty? Ale czego i za co?

    Najpierw właściciel powinien zostać wezwany do udzielenia informacji
    komu powierzył pojazd.
    Dopiero po ustaleniu kierującego ten dostaje mandat karny.

    Oczywiście czasami dla zmniejszenia ilości papieru straż wysyła od razu
    pismo z różnymi opcjami do wyboru - ja kierowałem/on kierował/nie powiem
    kto kierował i przyjmuję/nie przyjmuję mandat.

    > Pytam jakim prawem? Skoro ja (jako kierujący) przyznałem się (pisząc
    > odwołanie), że nie widziałem znaku parkowania i że zaparkowałem nie
    > wiedząc że znajduję się w strefie?

    To że się kierujący zgłosił sam (bez pytania właściciela) mogło ich
    wybić z rytmu ;)

    > Czy w tym przypadku muszę ja zapłacić za mandat, czy właściciel? Czy
    > oboje? Bo z tego by wynikało, że oboje?!

    Mandat to oni mogą wystawić komukolwiek, za cokolwiek co się wydarzyło,
    albo co sobie wymyślili. Natomiast prawem każdego komu oni wysłali
    mandat jest tego mandatu nie przyjąć jeżeli jest nienależny.

    > Co byście zrobili na moim i właściciela miejscu?

    Na miejscu właściciela powiedziałbym, że to nie ja kierowałem.
    A na Twoim, no to niestety czekał na mandat.

  • 3. Data: 2011-07-16 21:39:26
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]

    > oboje? Bo z tego by wynikało, że oboje?!
    >
    > Co byście zrobili na moim i właściciela miejscu?
    >
    > Dzięki za uszczypliwe komentarze, oczekuję retoryki.

    Sam dość mało 'retorycznie' opisałeś sprawę - co wspólnego z opłatą na
    nieuiszczenie należności za parkowanie w SSP ma zakaz parkowania w
    odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych?
    Co co to wszystko ma wspólnego z jakimkolwiek mandatem - to tylko opłata.

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-07-17 01:50:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/16/2011 4:00 PM, Filip KK wrote:
> [...]
    > zaparkowałem w strefie płatnego parkowania. Nie zapłaciłem w
    > parkometrze, bo nie wiedziałem że znajduję się w strefie.

    malo kogo to obchodzi, ze nie wiedziales.

    > Ale jak się ma zastosowanie przepisu,
    > który mówi że nie wolno parkować pojazdu przed przejściem dla pieszych w
    > odległości mniejszej niż 10 metrów?

    zastosowanie do czego? do tego ze sie jest w strefie? niejak. mozna
    natomiast zarobic dwie wplaty na rzecz osrdoka dla ubogich policjantow.

> [...]
    > którym widać jak stało auto. Na pewno nie było 10 metrów do przejścia.
    > Czy mogą zatem wlepić mandat za brak uiszczenia opłaty?

    moga, jestes w strefie. drugi za parkowanie w miejscu niedozowolonym

> [...]
    > prawej stronie, jadąc lewą stroną.
    > Nie odwołałem się do tego odwołania.
    > Minęło kilka miesięcy i właściciel pojazdu otrzymał wezwanie do zapłaty.

    no wlasnie dowiedz sie dokladnie co dostal wlascicile i dokladnie od
    kogo i za co bo na pewno nie wezwanie do zaplaty i napisz jeszcze raz.

    > Pytam jakim prawem? Skoro ja (jako kierujący) przyznałem się (pisząc
    > odwołanie), że nie widziałem znaku parkowania i że zaparkowałem nie
    > wiedząc że znajduję się w strefie?

    zakladam, ze maja burdel i informacja z jednego biurka nie przeplywa na
    drugie i tyle.

  • 5. Data: 2011-07-17 07:15:59
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Sam dość mało 'retorycznie' ...
    ^^^^^^^^^^^^^

    WTF?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-07-17 07:34:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^
    >

    > WTF?

    Retoryka - m.in. '...umiejętność dobrego i rzetelnego przekonywania
    słuchaczy ...'

    A ponieważ opis jest niejasny, argumenty za brakiem podstaw do ukarania
    nieprzekonujące a pojęcie odnosi się raczej do sztuki mówienia stąd
    cudzysłów. ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2011-07-17 09:02:57
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Nie ma znaczenia - w strefie płacić trzeba za parkowanie w każdym
    > miejscu, również na zakazie (ryzykując jeszcze jeden mandat).
    > Chyba że miejsce gdzie parkujesz jest poza drogą publiczną.
    To zależy od regulaminu tej strefy.
    W Krakowie np są miejsca gdzie nie trzeba płacić bo są za znakami koniec
    miejsca postojowego. Coprawda w tym miejscu nie wolno parkować z innych
    względów (np zbyt blisko skrzyżowania) ale obsługa strefy nie jest od
    wystawiania mandatów tylko kontrolowania opłat parkingowych. A straż
    miejska się takim czymś nie interesuje.

    Można więc spokojnie parkować za free kilka minut od rynku.

    mp.

  • 8. Data: 2011-07-17 12:22:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-07-17 03:50, witek pisze:

    > malo kogo to obchodzi, ze nie wiedziales.

    Gdyby tak było jak piszesz, nie byłoby ani informacji nigdzie ani
    znaków, że znajdujesz się w strefie. Jeśli ktoś ma zamiar ode mnie
    wymagać opłaty parkingowej, to w porządku, ale chcę być o tym
    poinformowany znakiem. Wtedy będę wiedział, że mam opłacić i opłacę.

    > zastosowanie do czego? do tego ze sie jest w strefie? niejak. mozna
    > natomiast zarobic dwie wplaty na rzecz osrdoka dla ubogich policjantow.

    Ok.

    > moga, jestes w strefie. drugi za parkowanie w miejscu niedozowolonym

    Ok, rozumiem. A myślałem, że w prawie nie można podwójnie karać za jedno
    przewinienie... Chyba, że nie żyję w Polsce tylko w stanie jakimś.

    > no wlasnie dowiedz sie dokladnie co dostal wlascicile i dokladnie od
    > kogo i za co bo na pewno nie wezwanie do zaplaty i napisz jeszcze raz.

    Dokładnie wezwanie do zapłaty za nieuiszczenie opłaty parkingowej w dniu
    takim a takim. Od zieleni, już to pisałem w pierwszym poście, którego
    nie przeczytałeś uważnie.

    > zakladam, ze maja burdel i informacja z jednego biurka nie przeplywa na
    > drugie i tyle.

    Odwołanie składałem do komendanta i od niego odpowiedź otrzymałem.

  • 9. Data: 2011-07-17 12:35:55
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-07-16 23:26, Tomasz Pyra pisze:

    > A był to znak D-44, czy jakiś "wynalazek"?

    D-44.

    > Nie ma znaczenia - w strefie płacić trzeba za parkowanie w każdym
    > miejscu, również na zakazie (ryzykując jeszcze jeden mandat).
    > Chyba że miejsce gdzie parkujesz jest poza drogą publiczną.

    Ok, rozumiem. Nie wiedziałem, że za jedno przewinienie można dwa razy
    dostać mandat.

    Czyli jak zaparkuję w niedozwolonym miejscu (nie w strefie), to mogę
    otrzymać mandat od zieleni, od straży i od policji?

    > Te odwołania to nie jest nic zobowiązującego - ot taka sobie
    > korespondencja.

    Dokładnie. Dlatego czekam na sprawę sądową.. A oni tu zamiast przesłać
    mi wezwanie do sądu, to wysyłają list do właściciela pojazdu z prośbą o
    zapłatę (oskarżając tym samym, że zaparkował w miejscu strefy nie płacąc
    za parkowanie).

    > To co straż miejska wysyła to dopiero propozycja mandatu karnego dla
    > kierującego który zaparkował. Można odmówić przyjęcia mandatu - sprawę
    > rozpatrzy w trybie postępowania nakazowego sąd co kosztuje 50zł+grzywna.

    No dlatego czekam na to. Ale dlaczego dwie osoby zostały ukarane
    propozycją zapłaty mandatu? :)

    > Wezwanie do zapłaty? Ale czego i za co?

    Zapłaty za moje przewinienie, czyli za nieuiszczenie opłaty parkingowej
    w strefie. A przecież to ja prowadziłem, ja zaparkowałem, ja nie
    widziałem znaku, ja nie zapłaciłem, a nie właściciel.

    > Najpierw właściciel powinien zostać wezwany do udzielenia informacji
    > komu powierzył pojazd.

    Ale ja zrobiłem to za nich, czyli zgłosiłem się "na ochotnika", że to
    moja wina, że ja nie widziałem, że ja nie opłaciłem.

    > Dopiero po ustaleniu kierującego ten dostaje mandat karny.

    Od zieleni mandat? Od zieleni dostaje się tylko wezwanie do zapłaty...

    > Oczywiście czasami dla zmniejszenia ilości papieru straż wysyła od razu
    > pismo z różnymi opcjami do wyboru - ja kierowałem/on kierował/nie powiem
    > kto kierował i przyjmuję/nie przyjmuję mandat.

    Nadmieniam ponownie, bo nie doczytałeś. ZIELEŃ zostawiła kwitek za
    szybą, nie straż miejska.

    > To że się kierujący zgłosił sam (bez pytania właściciela) mogło ich
    > wybić z rytmu ;)

    No i dobrze.. Ich problem. Przecież się przyznałem, niech mnie ścigają,
    a nie właściciela...

    > Mandat to oni mogą wystawić komukolwiek, za cokolwiek co się wydarzyło,
    > albo co sobie wymyślili. Natomiast prawem każdego komu oni wysłali
    > mandat jest tego mandatu nie przyjąć jeżeli jest nienależny.

    No dokładnie.

    > Na miejscu właściciela powiedziałbym, że to nie ja kierowałem.
    > A na Twoim, no to niestety czekał na mandat.

    Ale właściciel nie mieszka w Gdańsku i nie zamierza przyjeżdżać do
    Zieleni specjalnie po to, żeby im "powiedzieć" że to nie on parkował,
    tylko ja. Po co ta operacja, skoro ja się przyznałem bez żadnego listu,
    czy gadania.. Zgłosiłem się do nich od razu. Napisałem odwołanie na
    biurku i przyjmującego, Pan miły który siedział za biurkiem pomógł mi
    napisać odwołanie, powiedział że mam rację i pewnie będzie ok..
    Dostarczył moje odwołanie do komendanta (dobrze piszę?) i od niego
    otrzymałem odpowiedź, że nie zgadza się ze mną i że mam opłacić.

    Teraz pismo otrzymał właściciel pojazdu z działu windykacji z zarządu
    dróg i zieleni.

    Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.

  • 10. Data: 2011-07-17 12:38:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-07-16 23:39, spp pisze:

> [...]
    > odległości mniejszej niż 10 m od przejścia dla pieszych?
    > Co co to wszystko ma wspólnego z jakimkolwiek mandatem - to tylko opłata.

    A to wspólnego, że powinienem dostać mandat od straży miejskiej czy
    policji, a nie za parkowanie w strefie.. Dla mnie to jest niejasne.
    Dlaczego strefy nie są oznakowywane znakami. Koniec i początek strefy,
    wtedy wszystko byłoby jasne, widoczne i czytelne, dla każdego!
    Mam nadzieję, że niefortunnie użyłeś słowa "retorycznie".