  • 11. Data: 2005-09-15 09:57:04
    Temat: Re: Odmowa przyjęcia pracy dyplomowej przez opiekuna. POMOCY!!!
    Od: Przemyslaw Brojewski <b...@k...p.lodz.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "szlovak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL, z
    > !!!!!!)

    > No, generalnie, to chyba zależy od tego, co go zadowoli.
    W pewnym sensie tak :) Ale zadowolić można prawie każdego.

    > Śmiem twierdzić, że funkcja liniowa była by trochę lepsza.
    Oj, raczej nie.

    > Zresztą jaki sens niby by miała taka aproksymacja?
    Łatwiej się liczy. Czyli szybciej. Może to zadecydować o tym, czy jesteś
    w stanie przetwarzać dane w czasie rzeczywistym (to znaczy szybciej,
    niż napływają nowe), czy też nie.

    Dobra, zamykam się, bo się robi zupełnie off topic.

    Przemek.

  • 12. Data: 2005-09-15 10:00:49
    Od: "szlovak" <q...@o...pl>

    Przemyslaw Brojewski napisał(a):

    > Bo można. Podaj mi tą funkcję, oraz dokładność jakiej wymagasz a ja
    > ci dobiorę odpowiednią funkcję kwadratową spełniającą te kryteria.
    >
    > Przemek.

    nie wiem czy do mnie , ale na stronie
    http://babbage.cs.qc.edu/courses/cs341/IEEE-754hex32
    .html jest
    konwersja . W sumie najmniejsza różnica pomiędzy kolejnymi wartościami
    , zwiększając np. ostatni bajt wynosi mało, na tyle mało że błąd
    względny pomiędzy wartością np dla 90BF3A57 a 90BF3A58 wynosi
    -7.97937430475E-08 więc jest to bardzo dokładnie i kwadratowa aproks.
    musiała by być na wielu przedziałach, co znacząco zwiększyło by kod
    programu ,wiele razy, trudno powiedzieć ile na oko. A chcąc robić
    funkcję w IEEE 754 trzeba robić ją w miarę dokładnie , bo inaczej po co
    3 bajty mantysy

    Adam

  • 13. Data: 2005-09-15 10:05:36
    Od: "szlovak" <q...@o...pl>

    akohoro napisał(a):

    > ?

    > Możesz plonkować do woli ale ja uważam ,że przez najbiższe parę lat
    > to ty mądralo tym magistrem nie będziesz bo:
    > 1. nie masz racji
    > 2.nie potrafisz się zachować w stosunku do promotora

    tzn???
    > 3.nie dotrzymałeś terminu

    ale wtedy politechnika po co daje możliwość dokończenia w terminie
    przedłużki??
    > 4 obraziłeś promotora

    nie

    Chyba że należysz do tych co będą skakać jak się im zagra. Tak się
    składa że skończyłem to jak szybko mogłem i nikomu nic do tego
    dlaczego, po co i kiedy skoro nie przekroczyłem terminu

    Adam

  • 14. Data: 2005-09-15 10:06:00
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    szlovak wrote:

> [...]

    mądralo tym magistrem nie będziesz bo:
    1. nie masz racji
    2.nie potrafisz się zachować w stosunku do promotora
    rób tak dalej
    Akohoro

  • 15. Data: 2005-09-15 18:41:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]

    Co to znaczy?

  • 16. Data: 2005-09-15 19:56:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > liniowa może i lepsza ale gdybyś zrobił baaaaaardzo dużo
    przedziałów,
    > inaczej nie jest lepsza, zresztą ta funkcja nie jest linią prostą

    Po przemyśleniu przyznaję rację. Przecież nikt nie napisał,, że to ma
    być prosta typu
    2
    y=x

    Jak pokombinować to można przyjąć funkcję:

    y = -0,0905x2 + 0,6748x + 0,4159

    dla której Excel podaje:
    2
    R = 1

    Zaś dla funkcji liniowej dobiera:

    y = 0,4486x + 0,5553
    2
    R = 0,9993 - a więc gorzej

    Nie każcie mi liczyć pochodnych i dowodzić, że kwadratowa jest lepsza.

  • 17. Data: 2005-09-15 20:17:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Brojewski" <b...@k...p.lodz.pl> napisał w
    wiadomości news:dgbghg$2pt$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Oj, raczej nie.

    Przyznaję, że się zagalopowałem. Przecież to nie musi być f(x)=x

  • 18. Data: 2005-09-16 10:05:54
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "szlovak" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co to znaczy?

    Odpowiem Ci tak:
    wyobraź sobie ,że przez bardzo nierówny ,o ostrych krawędziach otwór w
    grubej betonowej ścianie chcesz przepchnąć cienki mocno nadmuchany
    balonik.Oczywiście balonik przy przepychaniu się ugina ale wiadomo co może
    się stać.Co zatem należy zrobić, to proste wypuścić trochę powietrza z tego
    baloniku i będzie łatwiej.
    Niestety "szlovak" nadal tego nie rozumie i zamiast powietrze wypuścić
    bardziej się nadyma, a co gorsze,zaczyna na oślep zadawać razy i nie zdaje
    sobie sprawy ,że machając "witkami" może trafić na nastawioną maczetę, która
    może mu te "witki" pobcinać.
    Akohoro

  • 19. Data: 2005-09-16 10:09:06
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 15 Sep 2005 20:41:34 +0200,
    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> screamed:

    > Co to znaczy?

    Że go już nie będzie czytał (ale on afair tylko tak napisał, bo oidp
    już mu coś odpisał ;)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 12:08:34 user up 10736 days, 0:03, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Life doesn't imitate art, it imitates bad television. -- Woody Allen

  • 20. Data: 2005-09-16 11:18:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndil6e4.dps.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..