  • 1. Data: 2005-03-21 17:57:07
    Temat: Odmowa przyjecia mandatu??
    Od: "yutek" <y...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow!!

    Mialem dzisaj nieprzyjemnosc kontaktu z policjantem ktory przyczepil sie ze
    prywatnym samochodem i w nie takich warunkach jak powinno sie przewoże art.
    spozywcze, abstrachujac od zasadnosci jego zazutów zapytac chcialem o
    procedure jak powinna wygladac taka kontrola? ja opisze jak wygladalo to w
    moim przypadku: Pan policjant zapytal mnie co to jest w bagarzniku wiec
    zgodnie z prawda powiedzialem ze jest to ser zolty twardy. Na to pan
    policjant ze tak nie mozna i bedzie mandat, na co ja: a ile?? a on: NIE
    POWIEM DOPOKI PAN NIE POWIE CZY PRZYJMUJE TEN MANDAT. (powiekszone litery bo
    o to mi glownie chodzi, a nie o to ze policjant krzyczal ;)) Na co ja
    odpowiedzialem ze moze faktycznie ma racje z tym, ze przyjecie przezemnie
    mandatu wiaze sie z poznaniem jego wysokosci bo jezeli to ma byc np.50 czy
    100PLN to przyjme mandat zeby oszczedzic sobie czasu i nerwow przed sadem,
    natomiast jak by mialo byc np. 1000PLN to jednak na zdanie sadu sie zdam
    poniewaz w tym okreslonym przypadku jest kilka okolicznosci lagodzacych.i
    powtorzylem prosbe o zdradzenie jego wysokosci. Na co on ze w takim razie
    kieruje sprawe do sadu, zrobil zdjecia "obiektu" spisal mnie z prawa jazdy i
    pojechal a ja zostalem oglupialy na chodniku ;).

    Przepraszam ze sie rozpisalem ale chcialem byc dokladny. No wiec moze mi
    ktos powie jakie beda dalesze koleje mojej sprawy i czy on mogl tak poprostu
    bez podania wysokosci mandatu i mojej na to reakcji uznac ze odmawiam jego
    przyjecia?

    Pozdrawiam

    Yutek

  • 2. Data: 2005-03-21 18:03:27
    Temat: Re: Odmowa przyjecia mandatu??
    Od: "yutek" <y...@w...pl>

> [...]
    > powtorzylem prosbe o zdradzenie jego wysokosci. Na co on ze w takim razie
    kurde! :) o zadnym 1000PLN nie wspominalem w rozmowie z z tym policjantem
    tylko powiedzialem ze gotowosc moja poddania sie ukaraniu na miesjcu jest
    zalezna od wysokosci mandatu i dodalem ze 50 czy 100PLN jest warte tego zeby
    sobie zaoszczedzic klopotow. A ten 1000 to juz moje pozniejsze przemyslenia
    na ten temat :):):) zbyt dokladny chcialem byc chyba ;)

    Pozdrawia raz jeszcze

    zamotany Yutek ;)

  • 3. Data: 2005-03-21 18:05:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    yutek wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczow!!

    Żeby przyjąć mandat, to trzeba wiedzieć co się przyjmuje.

    Może uprzedź fakty i napisz skargę na działanie policjanta,
    ale i tak stoisz na przegranej pozycji, bo policjant się wszystkiego
    wyprze, a ty nie masz świadków.
    Spotkacie się w sądzie dostaniesz karę i na tym się skończy.

  • 4. Data: 2005-03-21 18:14:13
    Od: "Grzes" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yutek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgodnie z prawda powiedzialem ze jest to ser zolty twardy. Na to pan
    > policjant ze tak nie mozna i bedzie mandat, na co ja: a ile?? Yutek

    A to juz nie wolno wozic nic w bagazniku?
    Ser zolty to jakis wyjatkowy towar czy cos?
    Grzes

  • 5. Data: 2005-03-21 18:39:09
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Użytkownik "Grzes" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > art.
    >>
    > A to juz nie wolno wozic nic w bagazniku?
    > Ser zolty to jakis wyjatkowy towar czy cos?

    Przecież ten ser mógł być dla psa albo wywożony na śmietnik.
    Nie wiem co do tego ma policja.
    J.K.

  • 6. Data: 2005-03-21 18:39:52
    Od: "yutek" <y...@w...pl>

    Yutek

    > A to juz nie wolno wozic nic w bagazniku?
    > Ser zolty to jakis wyjatkowy towar czy cos?
    > Grzes

    Problem w tym ze "wychlapalem" sie ze to towar firmowy a przewoz takiego
    reguluja przepisy:(
    Jednak wcale mi nie chodzi o zasadnosc bo pewnie byla jednak postepowanie
    policjanta mnie wytracilo z rownowagi. Bo jak napisal Witek, jak moge poddac
    sie karze nie znajac jej wysokosci??

    Pozdawiam

    Yutek

  • 7. Data: 2005-03-21 18:45:04
    Od: "yutek" <y...@w...pl>

    > Przecież ten ser mógł być dla psa albo wywożony na śmietnik.
    > Nie wiem co do tego ma policja.
    > J.K.

    Heh!! masz 1000% racje jednak wylazla ze mnie naiwnosc i wiara ze jak
    wszystko wytlumacze i uzasadnie to wystarczy zeby byc traktowany jak partner
    w rozmowie a nie jak szuja :(

    POzdrawiam

  • 8. Data: 2005-03-21 19:00:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    yutek napisał(a):
    > Witam Szanownych Grupowiczow!!
    >
    > a ile?? a on: NIE
    > POWIEM DOPOKI PAN NIE POWIE CZY PRZYJMUJE TEN MANDAT.

    Mi zawsze pan policjant mowil ze proponuje mandat karny w takiej a
    takiej wysokosci. Ciezko stwierdzic jak to lezy w przepisach.

    Generalnie przyjecie mandatu potwierdzasz podpisem, a to pod czym sie
    podpisujesz musi byc kompletnie wypelnione i tam jest kwota mandatu,
    wiec IMHO postapil nieprawnie.

    Mogles mu powiedziec, ze przyjmiesz mandat z radoscia, po czym on
    wypisal by "przekaz" a Ty wtedy mowisz ze sie rozmysliles.

    Przed sadem trzymal bym sie wersji ze ser wiozles na smietnik, albo na
    wlasny uzytekm, ale jak pol tony tego bylo to moga nie uwierzyc ;)
    najlepiej jak by ktos to jeszcze potwierdzil z ser byl do wyrzucenia (z
    tej firmy co pracujesz, bo pisales ze firmowy).

  • 9. Data: 2005-03-21 19:41:00
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    yutek napisał(a):
> [...]
    > spozywcze, abstrachujac od zasadnosci jego zazutów zapytac chcialem o
    > procedure jak powinna wygladac taka kontrola?

    http://www.kodeksdrogowy.pl/display.php?site=73
    Par. 5.1.

> [...]
    > policjant ze tak nie mozna i bedzie mandat, na co ja: a ile?? a on: NIE
    > POWIEM DOPOKI PAN NIE POWIE CZY PRZYJMUJE TEN MANDAT.

    http://www.tlang.netglob.com.pl/1430.htm
    tutaj masz napisane ile za co można dostać. Nic o serze w bagażniku
    niema, ale jest "Przewożenie ładunku o odrażającym wyglądzie lub
    wydzielającego odrażającą woń - bez odpowiedniego zabezpieczenia" i jest
    za to do 200 zł.
    A tak na powaznie to może wybierzesz sobie coś z tego
    http://www.tlang.netglob.com.pl/0999.htm

    I jeszcze jedno, procedura wręczania mandatu powinna wyglądać tak
    http://www.tlang.netglob.com.pl/0144.htm
    http://www.tlang.netglob.com.pl/1998.htm
    http://www.tlang.netglob.com.pl/0201.htm

    Polecam

    http://www.tlang.netglob.com.pl/kodeks.html

    Andrzej

  • 10. Data: 2005-03-21 19:50:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:

    <ciach wszystko>

    Ale on nie dostał za wykroczenie drogowe tylko, jak rozumiem, za
    przekroczenie przepisów sanitarnych (czasy, kiedy rąbankę woziło Pod
    połami płaszcza i koleją już dawno minęły).

    spp