  • 151. Data: 2009-07-02 20:00:58
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Facet czy Ty naprawdę masz coś z głową?? Od kiedy to klient jest dla
    > sklepu, a nie sklep dla klienta?

    Tak samo klient jest dla sklepu, jak sklep jest dla klienta.

    > Czy sprzedawca robi mi jakąś łaskę, że
    > stoi w sklepie, udziela informacji i pokazuje towar?

    Kogoś, kto idzie do sklepu z założeniem, że udając zainteresowanego
    kupnem otrzyma tam darmowe porady i prezentację towaru, a kupi u
    producenta, bo tam taniej trudno nazwać "klientem". To bardziej cwaniak-
    pasożyt.

    > Poza tym powalająca logika - ktoś chce kupić taniej = są z nim kłopoty.

    To jest Twoja logika, nie moja. Dość smutne jest czytanie jak bzdurne
    wnioski wyciagasz z moich wypowiedzi i jak zupełnie ich nie rozumiesz.

    --
    cokolwiek

  • 152. Data: 2009-07-02 20:18:32
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia 2 Jul 2009 19:58:38 +0200, januszek napisał(a):

    > Najwyraźniej coś przespałem, że google stanowi w Polsce prawo... ;)
    Nie przejmuj się, wszyscy zaspali, pytałem się kilku czytających psp
    - nikt nie zapamiętał żeby ktoś coś takiego sugerował.

    --
    pozdro
    poreba

  • 153. Data: 2009-07-02 20:19:30
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Sklep niestety ma obowiązek tę informację ujawnić i już. Co do zasady próba
    > ukrycia producenta przez sklep jest po prostu czynem nieuczciwej
    > konkurencji.

    Naprawde? Czyli np. pizzeria ma obowiazek mnie poinformowac, gdzie kupuje
    mrozone ciasto? A jak kupuje drewno do kominka to moge zazadac informacji
    z ktorego to tartaku?

  • 154. Data: 2009-07-02 20:30:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 2 Lip, 16:49, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Nie ma.

    Pocieszaj się dalej ;-)

  • 155. Data: 2009-07-02 20:32:27
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał

    > Nie podoba Ci sie obsluga, to tam nie przychodz. Proste. Sklep to nie
    > informacja.
    > Informacja tez kosztuje. Kup sobie "Muratora", albo "Zycie Glazurnika"
    > i sie dowiesz co trzeba.
    > Kurcze, teraz mlodziez wszystko by chciala za darmo...

    Chciałem coś odpowiedzieć, ale zasadniczo nie dyskutuję z cudzymi
    projekcjami.
    Nie dość, że pogubiłeś się w temacie, mylisz osoby, to wymyślasz jakieś
    bzdury.
    No comment.

  • 156. Data: 2009-07-02 20:32:59
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Moim zdaniem obowiązku takiego nie ma.

    Przeczytałeś cały wątek dokładnie? Z pięć razy podany było konkretny
    przepis.

  • 157. Data: 2009-07-02 20:34:57
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Emka <e...@o...eu> napisali:
    > Jeśli prawo w sposób oczywisty mówiłoby, że sprzedawca nie ma obowiązku
    > ujawniać producenta, to przyjęłabym to do wiadomości.

    A dlaczego mialoby mowic? Czy prawo w oczywisty sposob mowi, ze nie masz
    obowiazku strzelic baranka w sciane, to nie przyjmujesz tego do
    wiadomosci?

    > Powiedz Mistrzu jak mam wziąć do ręki płytkę przyklejoną do ekspozycji? ;-)

    Popros, zeby Ci dal plytke do obejrzenia.

  • 158. Data: 2009-07-02 20:39:24
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Tak samo klient jest dla sklepu, jak sklep jest dla klienta.

    Ot i kolejny dowód na to, że masz spaczone spojrzenie na pojęcie rynku i
    relacji klient-sprzedawca.
    Nie wiem, czy to jakieś poPRLowskie odpryski czy sam sobie to
    wykoncypowałeś jako marny sprzedawczyna, któremu klienci-cwaniacy robią
    ciągle pod górkę, grunt, że sadzisz takie głupoty, że aż mi Cię szkoda.

> [...]
    > kupnem otrzyma tam darmowe porady i prezentację towaru, a kupi u
    > producenta, bo tam taniej trudno nazwać "klientem". To bardziej cwaniak-

    Jak wyżej.

    > To jest Twoja logika, nie moja.

    Nie, to Ty sam tak napisałeś.

    > Dość smutne jest czytanie jak bzdurne
    > wnioski wyciagasz z moich wypowiedzi i jak zupełnie ich nie rozumiesz.

    A jeszcze bardziej smutne, że piszesz coś, czego się potem wypierasz.
    "cieszyłbym się, że cwaniaczki chcące przyoszczędzić 5 zł poszły w cholerę
    kupić gdzie indziej i w przyszłości nie bedzię z nimi nieoczekiwanych
    problemów" Skąd założenie, że jak ktoś chce zaoszczędzić, to mają być z nim
    kłopoty?

  • 159. Data: 2009-07-02 20:44:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > A dlaczego mialoby mowic? Czy prawo w oczywisty sposob mowi, ze nie masz
    > obowiazku strzelic baranka w sciane, to nie przyjmujesz tego do
    > wiadomosci?

    > Popros, zeby Ci dal plytke do obejrzenia.

    I wówczas już wszystko będzie cacy?
    Przecież na BOGA - klient pozna w ten sposób producenta i pójdzie do niego
    kupić taniej!!!
    I to w jaki nieuczciwy sposób pozna! Skłamie, że niby chce sprawdzić ciężar
    i grubość płytki, a potem cham bezczelny spojrzy na rewers i (to po prostu
    straszne!!) przeczyta nazwę producenta! To niedopuszczalne! Tak nie może
    być, to trzeba zmienić. Uważam, że sprzedawca powinien mieć święte prawo
    pokazywać płytki jedynie z odległości 1 metra i tylko od przodu.

  • 160. Data: 2009-07-02 20:46:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał

    > Naprawde? Czyli np. pizzeria ma obowiazek mnie poinformowac, gdzie kupuje
    > mrozone ciasto?

    Nie musi. Pizzeria sama jest producentem konkretnego wyrobu, czyli pizzy
    (nie ciasta do niej), a nie pośrednikiem w sprzedaży.

    > A jak kupuje drewno do kominka to moge zazadac informacji
    > z ktorego to tartaku?

    Możesz.