  • 1. Data: 2008-05-12 14:59:45
    Temat: Odmowa podania danych osobowych policji w czasie legitymowania
    Od: s...@o...pl

    Czytając http://www.kwp.lublin.pl/~kpplubartow/policja%20radz
    i.html
    naszło mnie pytanie;
    co nam grozi, jeśli faktycznie nie posiadamy przy sobie żadnego dokumentu
    tożsamości, nie podamy fałszywych danych policji, tylko poprostu odmówimy ich
    podania?
    jaki przepis to reguluje?

  • 2. Data: 2008-05-12 15:12:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <s...@o...pl> wrote
> [...]
    > tożsamości, nie podamy fałszywych danych policji, tylko poprostu odmówimy

    1. Grzywna.
    +
    2. Możliwe tzw. "nieprzyjemności", czyli doprowadzenie celem ustalenia
    tożsamości-pobyt i wyjaśnienia na komisariacie, ostatecznie wywiad wśród
    sąsiadów, zdjęcie odcisków palców, fotki itp....
    3. Jeśli byłeś legitymowany w zw. z innym wykroczeniem (choćby drobnym) lub
    przestępstwem, możliwe zatrzymanie na 48h+ewentualny areszt.

    > jaki przepis to reguluje?

    Kodeks wykroczeń, rozdział: Wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym

  • 3. Data: 2008-05-12 15:14:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > 2. Możliwe tzw. "nieprzyjemności", czyli doprowadzenie celem ustalenia
    > tożsamości-pobyt i wyjaśnienia na komisariacie, ostatecznie wywiad wśród
    > sąsiadów, zdjęcie odcisków palców, fotki itp....

    To reguluje ustawa o Policji i rozporządzenia wykonawcze do niej.

    > 3. Jeśli byłeś legitymowany w zw. z innym wykroczeniem (choćby drobnym)
    > lub przestępstwem, możliwe zatrzymanie na 48h+ewentualny areszt.

    To reguluje kpk i kpow.

  • 4. Data: 2008-05-12 15:19:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    <s...@o...pl> wrote
    > Czytając http://www.kwp.lublin.pl/~kpplubartow/policja%20radz
    i.html
    > naszło mnie pytanie;

    Masz prawo...

    a.. wiedzieć jak się nazywa legitymujący Cię policjant, jaki jest jego
    stopień oraz w jakiej jednostce organizacyjnej pełni służbę
    Ciekawe skąd wzieli tę jednostkę organizacyjną... ja tego prawa nie znam.
    Początek zdania prawdziwy.
    a.. znać podstawę legitymowania, zarówno prawną jak też faktyczną
    Zgadza się.

    a.. żądać okazania legitymacji służbowej przez policjanta umundurowanego
    (nieumundurowany sam okazuje ją bez wezwania)
    Też nie wiem skąd wzieli obowiązek okazanie legitymacji przez
    umundurowanego... Chyba im się pomyliło z kontrolą drogową, ale przy zwykłym
    legitymowaniu takiego obowiązku de facto nie ma.

    Ale to tylko szczegółu, grzeczny petent jak trafi na grzecznego policjanta
    to mu wszystko policjant grzecznie powie.

  • 5. Data: 2008-05-12 18:42:00
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > co nam grozi, jeśli faktycznie nie posiadamy przy sobie żadnego
    > dokumentu tożsamości, nie podamy fałszywych danych policji, tylko

    a to samo strazy wiejskiej jesli chce mi wlepic mandat?

  • 6. Data: 2008-05-12 18:45:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Papkin" <s...@s...net> wrote
    > a to samo strazy wiejskiej jesli chce mi wlepic mandat?

    To samo. Z tym, że SM niektórych czynności nie wykona sama, a wezwie
    Policję.

  • 7. Data: 2008-05-12 20:00:01
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    s...@o...pl pisze:
> [...]
    > tożsamości, nie podamy fałszywych danych policji, tylko poprostu odmówimy ich

    Podobne pytanie, to samo źródło

    "Masz obowiązek...
    * okazania dokumentów oraz podania danych personalnych na wezwanie
    policjanta. Pamiętaj, że umyślne wprowadzenie w błąd co do tożsamości
    własnej lub innej osoby, a także co do swego obywatelstwa, zawodu,
    miejsca zatrudnienia lub zamieszkania (...)"

    Mógłby ktoś podać namiar na ustawę/rozporządzenia? Tak konkretnie chodzi
    mi o zawód i miejsce zatrudnienia.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2008-05-12 20:09:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Piotr" <p...@a...net.pl> wrote
    > Mógłby ktoś podać namiar na ustawę/rozporządzenia? Tak konkretnie chodzi
    > mi o zawód i miejsce zatrudnienia.

    http://www.prawo.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/71.12.11
    4.htm

    art. 65 kw. Przepis ten sam, było pisane, wystarczyło spojrzeć....

  • 9. Data: 2008-05-13 03:51:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr pisze:

> [...]
    > własnej lub innej osoby, a także co do swego obywatelstwa, zawodu,
    > miejsca zatrudnienia lub zamieszkania (...)"

    Uhuhuhu! Niechby mnie któryś zapytał o miejsce zatrudnienia ;)

    Ja oczywiście chętnie odpowiem, ale ponieważ nie wpadam w standardowe
    ramki (ani etat, ani DG, ani emeryt, ani rencista, ani nieletni, ani
    bezrobotny) to wszelcy miłośnicy rubryk mają niezły zgrzyt, a w bankach
    to traktują mnie dość losowo - ostatnio w PKO BP wykorzystali formularze
    dla DG z dość intensywnymi skreśleniami i dopiskami ;)

  • 10. Data: 2008-05-13 12:23:47
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 13 May 2008 05:51:23 +0200,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> screamed:

    Znaczy, że co? :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 14:23:31 user up 11706 days, 2:18, 1 user, load average: 0.36, 0.71, 0.00 ]

    "Why don't you go bungee jumping -- with a chain!"