  • 61. Data: 2018-09-12 17:03:48
    Temat: Re: Odległość stojaków na motocykle od budynku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2018 o 13:37, Queequeg pisze:

    > Nie wiem czy jeździłeś kiedyś Hayabusą ale wcale nie trzeba wkręcać jej na
    > wysokie obroty, żeby dynamicznie ruszyć (dynamicznie czyli normalnie, nie
    > spowalniając ruchu, ale nie wystrzelając od razu do przodu lub na koło).

    Tak - wiemy superbajki są znane z tego, że ciągną od dołu. Oczywiście
    kupiłeś mocnego superbajka właśnie po to, zeby można nim było nie kręcić
    bez potrzeby;)

    http://areapnolimits.com/images/product/hayabusa_08_
    dyno_big.gif

    Shrek

  • 62. Data: 2018-09-13 13:56:01
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Dla odmiany z mojego doświadczenia, to HIDy w motocyklu to +100 do
    > bezpieczeństwa motocykla. Z tym, że mi się praktycznie nie zdarza jeździć
    > noca ani poza miastem.

    Ja jeżdżę głównie w dzień, ale zdarza się czasem nocą. Jeżdżę na
    halogenie, Osram Night Racer (odpowiednik Night Breaker dla motocykli,
    zdaje się że jest wytrzymalszy mechanicznie), jest bardzo jasny. Ten
    ksenon, który miałem, nie był specjalnie jaśniejszy.

  • 63. Data: 2018-09-13 13:59:49
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak - wiemy superbajki są znane z tego, że ciągną od dołu.

    No nie, to nie jest V-ka tylko rzędowa czwórka. Nie ciągnie od dołu.
    Natomiast moment dostępny przy ok. 2k RPM jest wystarczający, żeby ruszyć
    mniej więcej jak samochód. Przy 3k RPM już rusza zauważalnie dynamiczniej.

    Celowo sprawdziłem wczoraj, jak ruszałem (bo nie patrzę na obroty tylko
    jeżdżę na czuja). Wyjeżdżając z miejsca parkingowego i ruszając ulicą
    między blokami nie miałem więcej niż 2k RPM (przy ok. tych obrotach
    wrzucałem wyższy bieg). Przyspieszenie i prędkość był wystarczające.

    > Oczywiście kupiłeś mocnego superbajka właśnie po to, zeby można nim było
    > nie kręcić bez potrzeby;)

    Kupiłem właśnie po to, żeby *w razie potrzeby* można było odkręcić, oraz
    do dalszej turystyki (choć po latach raczej wygoda wygrała i jak jadę
    gdzieś dalej, to wolę wziąć samochód). Do tego silnik reaguje dużo
    szybciej niż w poprzednich moto i jest bardziej elastyczny.

    Hayabusa to nie motocykl na miasto, więc kupiłem też skuter (125), ale on
    z kolei jest za słaby. Czuję się na nim mniej bezpiecznie bo reaguje na
    gaz dużo wolniej niż Hayabusa.

  • 64. Data: 2018-09-13 14:09:15
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 05.09.2018 o 15:19, Kris pisze:
    > A czy odpowiedź że nie ma przepisów oraz historii postępowań dotyczących minimalnej
    odległości stawianych stojaków na motocykle od okien budynku mieszkalnego Ciebie
    zadowoli?

    A czy, logicznie rzecz biorąc, ta odległość nie powinna być taka sama
    jak w przypadku parkingu dla samochodów? Toć to też są pojazdy
    spalinowe, które podobnie smrodzą i hałasują.

    Ewa

  • 65. Data: 2018-09-13 14:55:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-13, Queequeg <q...@t...no1> wrote:

> [...]
    > zdaje się że jest wytrzymalszy mechanicznie), jest bardzo jasny. Ten
    > ksenon, który miałem, nie był specjalnie jaśniejszy.

    W moim poprzednim oryginalnie były standardowe 35W H7 i po zmianie na
    35W HIDy różnica była dramatyczna. Ale nie, że lepiej oświetlało (miałem
    neutralne 5000k), oświetlało podobnie, ale kierowcy łatwiej zauwazali
    tak oświetlony motocykl. Było to doskonale widac po tym jak często się
    ktoś na mnie próbował wp.do.ić. Ilość incydentów spadła dosłownie o
    jakieś 2 rzędy wielkości.

    W obecnym mam legalne LEDy więc nic nie kombinuję bo mają dobre wizualne
    wyjaranie.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2018-09-13 17:10:16
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

> [...]

    > tak oświetlony motocykl. Było to doskonale widac po tym jak często się
    > ktoś na mnie próbował wp.do.ić. Ilość incydentów spadła dosłownie o

    W sumie ciekawe... może warto zbadać temat. Ja na tym xenonie jeździłem
    dosłownie kilka dni.

  • 67. Data: 2018-09-13 18:11:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.09.2018 o 13:59, Queequeg pisze:

    > No nie, to nie jest V-ka tylko rzędowa czwórka. Nie ciągnie od dołu.
    > Natomiast moment dostępny przy ok. 2k RPM jest wystarczający, żeby ruszyć
    > mniej więcej jak samochód. Przy 3k RPM już rusza zauważalnie dynamiczniej.

    Rozumiem. W celu ograniczenia hałasu kupiłeś sobie superbajka z pustymi
    rurami. Brzmi legitnie;)

    Shrek

  • 68. Data: 2018-09-13 19:55:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 12:55:30 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > W moim poprzednim oryginalnie były standardowe 35W H7 i po zmianie na
    > 35W HIDy różnica była dramatyczna. Ale nie, że lepiej oświetlało (miałem
    > neutralne 5000k), oświetlało podobnie,

    5000K nic nie mowi o oswietleniu.

    H7 ma 1500 lm, a D2S 3200.

    tylko jesli to swiatlo mijania, to w gorna czesc powinno swiecic
    bardzo malo, a duzo to na droge.

    > ale kierowcy łatwiej zauwazali tak oświetlony motocykl.

    I tu sie moze te 5000K przydac - kolor troche inny, rzuca sie w oczy
    ... dopoki samochody nie jezdza masowo na ksenonach (lub LED).

    J.

  • 69. Data: 2018-09-14 01:21:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > 5000K nic nie mowi o oswietleniu.
    >
    > H7 ma 1500 lm, a D2S 3200.

    To nie o lumeny chodzi tak bardzo, dlatego powyżej napisałem, że
    oświetlało podobnie.

    > tylko jesli to swiatlo mijania, to w gorna czesc powinno swiecic
    > bardzo malo, a duzo to na droge.

    Zgadza się, tak właśnie było, ale..

    > I tu sie moze te 5000K przydac - kolor troche inny, rzuca sie w oczy
    > ... dopoki samochody nie jezdza masowo na ksenonach (lub LED).

    To jest głownie MZ ten efekt. Mimo, że takich samochodów jeździ już
    sporo, to cały czas zwracają uwagę. Poza tym występował też efekt
    wynikający z konstrukcji lampy - dwie osobne lampy z "kasetonem"
    zachodzącym na boki - światło było dobrze widczne również z boku. Takie
    żarówki trochę jednak bardziej sieją. I tak jak światło tradycyjnej nie
    jest w tym wypadku w dzień dobrze widoczne to przy tej, kątem oka czesto
    zobaczysz, że coś jest w martwym polu. Tak to sobie przynajmniej
    tłumaczę.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2018-09-14 02:41:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Rozumiem. W celu ograniczenia hałasu kupiłeś sobie superbajka z pustymi
    > rurami. Brzmi legitnie;)

    Mój (NC750X) ma tylko lekko ponad połowę Hayabusy a tez w sumie kupiłem
    aby mieć w pewnych syutacjach zapas. Wcześniej jeździłem "200".
    Zasadniczo nic więcej niz 150-300 na miasto nie trzeba.

    Jakbym miał inklinacje na motory sportowe i nie był przyziemnie
    pragmatyczny to Hayabuse bym tez rozważał bo to przyzwoity motor za tę
    cenę. Ale raz że brzydki :) dwa, że nie lubie leżeć, trzy, że
    idiotycznie wyglądałby z kuframi :)

    Nb. poziom hałasu niekoniecznie chyba idzie liniowo z mocą?

    --
    Marcin