  • 11. Data: 2012-03-25 14:05:42
    Temat: Re: Odlaczenie pradu z latarni osiedlowych, a czyn zabroniony.
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    Za dużo liczysz, chodniki oświetla każdy sobie (i też groszowo słupki
    świetlówki niezintegrowane po 18 lub 23 waty OIDP), a mowa jedynie o 10-13
    szt. latarni drogowych (wysokich) z oprawami sodowymi.
    Nie wiem, jaka jest moc tych opraw.

    -----
    > Nie wiem co masz za duże osiedle, które da się oświetlić 2000W.
    > Nawet LEDowym byłoby trudno za mniej niż 100W na lampę.
    > A standardowo to 250-500W na latarnie jest.
    > Więc jak tych latarni jest 20 sztuk x 500W x 12h x 31 dni = 3720kWh, licząc
    po stawkach C11 to 3720x0.51 = 1897 zł netto.
    > licząc, że WM ma 1500 członków i mieszkają oni w klatkach po 40 mieszkań i
    jedna latarnia oświetla tylko przed wejściem do klatki to daje jednak 1500/40
    = 38 klatek czyli zużycie x 2 od policzonego.
    > A jak do tego doliczysz latarnie nie tylko przed wejściem to wyjdzie
    znacznie więcej niż 2kW na osiedle.

  • 12. Data: 2012-03-25 18:55:03
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    W ogólnym przypadku nie możesz.
    Przykładowo nie możesz komuś odłączyć ani wody ani centralnego ogrzewania
    tylko dlatego, że Twoim zdaniem nie płaci.
    Ani zdjąć z cudzego obiektu dostarczonych przez Ciebie, a Twoim zdaniem
    nieopłaconych drzwi czy okien.
    Albo wyłączyć prądu w będącym we współwłasności łącznej czy ułamkowej
    obiekcie tylko dlatego, że umowa z dostawcą jest podpisana tylko na Ciebie
    jednego.
    Albo zamknąć pasażera w Twojej taksówce, bo Twoim zdaniem powienien zapłacić
    wg Twojej spisanej drobnym maczkiem w rogu tylnej szyby taryfy.
    A o obowiązkach właściciela lokalu wobec najemców to już w ogóle szkoda gadać.
    Reasumując moim zdaniem nie można od tak sobie wyłączyć oświetlenia wspólnego
    terenu, można natomiast dochodzić na drodze cywilnej roszczeń wobec
    współwłaścicieli z tytułu poniesionych kosztów.

    -----

  • 13. Data: 2012-03-25 19:37:21
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Albo wyłączyć prądu w będącym we współwłasności łącznej czy ułamkowej
    > obiekcie tylko dlatego, że umowa z dostawcą jest podpisana tylko na Ciebie

    jak jest na mnie umowa to mogę ją wypowiedzieć, mogę zaprzestać pobierać
    energię itp.

    Widać grupa nie umiała się zorganizować. Odpowiedzialność ponosi ten co
    na to zezwolił a nie człowiek, który ma to na swoje nazwisko i mu nie
    płacicie

  • 14. Data: 2012-03-25 20:18:28
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    http://prawo-porady.pl/artykuly,wspolnota-mieszkanio