  • 71. Data: 2011-03-19 13:15:13
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Pyra napisa?(a):

    > Ale zrozum, że konsumenta który wyszedł ze sklepu z płytką i pozycją na
    > paragonie "Win XP OEM" kompletnie nie interesują żadne umowy ani
    > ustalenia pomiędzy centralą Microsoft, lokalnymi przedstawicielstwami
    > Microsoftu, dystrybutorami, hurtownikami, centralą sieci sklepów,
    > sklepem, sprzedawcą, pracownikami sklepu i tym podobnymi podmiotami.

    Dopoki mowa o tym zapakowanym oryginalnie pudelku z oprogramowaniem to
    ok. Wszystko sie zmienia kiedy ten konsument, o ktorym mowisz zaczyna
    instalowac oprogramowanie na komputerze. Wtedy pod nos zostaje mu
    podstawiona do zaakceptowania odpowiednia umowa. Moze sie zgodzic albo
    nie.

    > Konsument kupuje produkt w sklepie i naprawdę może z nim zrobić co mu
    > się podoba - w szczególności ma prawo go odsprzedać, w całości lub w
    > kawałkach.

    Jak kupisz ksiazke to nie mozesz jej tresci przepisac i wydac jako
    swojej.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 72. Data: 2011-03-19 13:18:34
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > No właśnie :)
    >
    > Może się okazać że gdzieś w ECU komputera zaszyty jest plik w którym
    > ktoś napisał że jadąc samochodem zgadzasz się na warunki zapisane na
    > stronie http://www.producentsamochodu.com/bleula.txt ;)

    Nie, nie moze. Gdyby producent samochodu miał udzielać ci licencji na
    używanie zawartego w nim oprogramowania, to miałby obowiązek cię o tym
    informować w sposób widoczny.
    Ale nie bój żaby, producent twojego samochodu z pewnością umieszcza w nim
    jakieś licencjonowane komponenty i płaci licencjodawcy od sztuki. I innym
    producentom samochodów nie wolno takich części ze szrotu przekładać do
    swoich nowych produktów.
    Podobnie roducent twojej płyty głównej płaci AMI lub Phoenixowi za prawo
    wgrania do niej BIOSa.I Asrockowi nie wolno przegrywać BIOSa z zepsutych
    płyt ASUSa.

  • 73. Data: 2011-03-19 13:31:28
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ale zrozum, że konsumenta który wyszedł ze sklepu z płytką i pozycją
    > na paragonie "Win XP OEM" kompletnie nie interesują żadne umowy

    Nieznajomość prawa szkodzi.

    W twoim interesie jest sprawdzić zgodność dostarczonego towaru z fakturą.

    Jak zamiat nierozpakowanego pakietu system buildera dostaniesz pudełko po
    butach z zakazanymi substancjami, egzotycznymi roślinami lub zwierzętami pod
    ochroną, to ty będziesz odpowiadał za ich posiadanie i używanie. I sędziny
    nie musi kompletnie interesować, co ci diler napisał na fakturze.

  • 74. Data: 2011-03-19 13:48:25
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > A firma Microsoft nie jest tu żadną stroną tego zakupu i nie ma nic do
    > gadania w tej kwestii,

    Firma Microsoft ma tutaj bardzo dużo do gadania, gdyż jest właścicielem praw
    autorskich i majątkowych.

    Ty i sprzedawca macie tutaj tyle do gadania, na ile wam zezwala stosowna
    licencja udzielona przez ww. firmę.

    > żadne jej wymysły zamieszczone czy to na ich
    > stronie internetowej, czy to w jakimś pliku na dysku nie mają żadnego
    > znaczenia - posiada jedynie pewne prawa wynikające z ustawy o prawie
    > autorskim i to wszystko.

    Licencjonowanie oprogramowania należy do tych właśnie praw gwarantowanych
    ustawą.

    > Takie już mamy prawo że żeby czegokolwiek od kogokolwiek wymagać
    > trzeba mu to przedstawić, napisane po Polsku i dostać pod tym jego
    > podpis.

    Ale to ty się domagasz, od właścicela praw autorskich i majątkowych, praw do
    których cię twoje widzimisię nie upoważnia. Jeśli uważasz, że masz jakieś
    podstawy roszczenia sobie praw do oprogramowania firmy Microsoft, to smaruj
    śmiało pismo do Redmond.

    > I zupełnie czym innym jest wytwarzanie i sprzedawanie kopii produktu,
    > a czym innym sprzedaż produktu oryginalnego,

    Oprogramowanie nie jest ci sprzedawane, jest licencjonowane.

    Licencje na "pełne wersje" Windows nigdy nie były rozdawane za darmo.

    Nic ci się od nikogo nie należy.

    (poza naprawieniem szkody przez sprzedawcę, jeśli nie dostarczył tego co na
    fakturze).

    > niezależnie od tego że
    > M$, czy stada "pożytecznych idiotów" twierdzą inaczej.

    Nie zachowuj się jak Buzdygan.

  • 75. Data: 2011-03-19 15:01:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/19/2011 7:19 AM, januszek wrote:
    > Piotr napisa?(a):

    > To pozycz od kogos samochod a potem go sprzedaj komus innemu ;)

    hmm hmm,
    ja w kwestii formalnej: jak najbardziej da sie to zrobić i na dodatek
    bedzie zgodne z prawem.

  • 76. Data: 2011-03-19 15:29:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-19 14:15, januszek pisze:
> [...]
    > instalowac oprogramowanie na komputerze. Wtedy pod nos zostaje mu
    > podstawiona do zaakceptowania odpowiednia umowa. Moze sie zgodzic albo

    Nie. Nic się nie zmienia.
    Ustawa jest prawem wyższego rzędu niż porojone wymysły jakiegoś koncernu.
    Zgadzamy się co do tego?

    > Jak kupisz ksiazke to nie mozesz jej tresci przepisac i wydac jako
    > swojej.

    Wtedy popełniłbyś PLAGIAT.
    Ale w żaden sposób nie naruszył żadnej licencji bo takowa nie istnieje.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 77. Data: 2011-03-19 15:30:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-19 14:18, Skrypëk pisze:
    [..]
> [...]
    > nim jakieś licencjonowane komponenty i płaci licencjodawcy od sztuki. I
    > innym producentom samochodów nie wolno takich części ze szrotu

    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!!!
    Jednak jesteś albo "przydatnym idiotą" albo siepaczem M$ tudzież Cisco.

    Pochwalisz się, która wersja jest prawdziwa?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 78. Data: 2011-03-19 15:55:54
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:

    > Wtedy popełniłbyś PLAGIAT.
    > Ale w żaden sposób nie naruszył żadnej licencji bo takowa nie
    > istnieje.

    Ale jakbyś uzyskał do tego uprawnienie, to zgadnij jak by się ono nazywało.
    Podpowiem, że na literę"z". I co byś naruszył, gdybyś uzyskane uprawnienia
    przekroczył.

  • 79. Data: 2011-03-19 16:00:48
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Arek wrote:
> [...]
    > Jednak jesteś albo "przydatnym idiotą" albo siepaczem M$ tudzież
    > Cisco.
    > Pochwalisz się, która wersja jest prawdziwa?

    Ta w której twój stary na dworcu daje dupy za pojarę z wiceroja.

  • 80. Data: 2011-03-19 18:02:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-19 17:00, Skrypëk pisze:
    > Ta w której twój stary na dworcu daje dupy za pojarę z wiceroja.

    I już się zaprezentowałeś.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com