  • 41. Data: 2011-03-18 16:17:10
    Temat: Re: Odkupienie uzywanego oprogramowania ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-18 16:30, mvoicem pisze:

    > Ależ możesz. Tylko to nie oznacza że ktoś może sobie z zawartością
    > płytki robić co chce.

    Tzn. czego konkretnie nie może i dlaczego?

  • 42. Data: 2011-03-18 19:25:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.03.2011 17:17), Tomasz Pyra wrote:

    > Tzn. czego konkretnie nie może i dlaczego?

    Na przykład może nie móc uruchomić. I dlatego że twórca nie udzielił mu
    stosownej licencji.

    p. m.

  • 43. Data: 2011-03-18 19:31:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-18 20:25, mvoicem pisze:
    > Na przykład może nie móc uruchomić. I dlatego że twórca nie udzielił mu
    > stosownej licencji.

    Jak czytam takie brednie to przyznaję rację Einsteinowi - głupota ludzka
    jest bezgraniczna.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 44. Data: 2011-03-18 19:42:48
    Od: "Bazyl" <b...@p...onet.pl>

    > Jak czytam takie brednie to przyznaję rację Einsteinowi - głupota ludzka
    > jest bezgraniczna.

    Człowieku, czego nie rozumiesz w słowie "udzielenie licencji"? Jak wykupisz
    franczyzę na MacDonalda to też kupiłeś jednego Macdonalda i możesz z nim
    zrobić co zechcesz? A jak państwo udzieli ci (odpłątnie) licencję na bycie
    pośrednikiem nieruchomości to możesz ją odsprzedać żulowi stojącemu pod
    Biedronką? Kupujesz prawo do robienia czegoś na okreslonych warunkach i nic
    więcej. Skąd się biorą tacy durnie :/

    Bazil

  • 45. Data: 2011-03-18 19:46:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-18 20:42, Bazyl pisze:
    > Człowieku, czego nie rozumiesz w słowie "udzielenie licencji"? Jak

    Ja wszystko - Ty nic.
    I w tym jest problem.
    Nie kumasz nawet podstawowej rzeczy - licencję można udzielić na
    określona POLA EKSPLOATACJI UTWORU.

    A nie na jego używanie.

    Jak to zrozumiesz to daj znać przepraszając na grupie.

    > wykupisz franczyzę na MacDonalda to też kupiłeś jednego Macdonalda i
    > możesz z nim zrobić co zechcesz?

    A co ma franczyza do tego wątku?

    > A jak państwo udzieli ci (odpłątnie) licencję na bycie
    > pośrednikiem nieruchomości

    A co mają dawane przez Władze zgody na legalne dymanie innych do tego wątku?

    > Kupujesz prawo do robienia czegoś na okreslonych
    > warunkach i nic więcej.

    Doprawdy? To najpierw przeczytaj ustawę, a potem się wypowiadaj.

    > Skąd się biorą tacy durnie :/

    Z nieuctwa geniuszu. Z Ustawy zapewne nawet literki na oczy nie widziałeś,
    ale pajaca robisz tutaj z siebie przedniego.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 46. Data: 2011-03-18 20:03:15
    Od: "Bazyl" <b...@p...onet.pl>

    > Ja wszystko - Ty nic.
    > I w tym jest problem.
    > Nie kumasz nawet podstawowej rzeczy - licencję można udzielić na określona
    > POLA EKSPLOATACJI UTWORU.

    Nie mówimy o egzemplarzu utworu tylko o licencji na jego używanie, panie
    prezydencie - a po resztę do biblioteki i poczytać słowniczek wyrażeń dla
    szkoły średniej. A jak we wsi nie ma biblioteki to startujemy tutaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Licencja_oprogramowania

    Bazil

  • 47. Data: 2011-03-18 21:15:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    >
    > Człowieku, czego nie rozumiesz w słowie "udzielenie licencji"? Jak
    > wykupisz franczyzę na MacDonalda to też kupiłeś jednego Macdonalda i

    Franczyza oznacza zupełnie coś innego, w szczególności jest umową
    pomiędzy firmami, a nie sprzedawcą, a konsumentem.

    Jeżeli chcesz analogię z McDonaldem, to wyobraź sobie że kupujesz w
    McDonaldzie BigMac-a.
    I możesz z tym BigMacem zrobić co tylko uważasz (i co nie jest niezgodne
    z prawem) - możesz go zjeść, możesz go na sobie rozsmarować, i możesz
    wystawić go na Allegro w opisie używając bez niczyjego pozwolenia
    zastrzeżonych ma wszelkie możliwe sposoby nazw "McDonalds" i "BigMac".

    Niezależnie od tego co ktoś napisał np. na opakowaniu tego BigMaca,
    niezależnie od żadnych licencji czy patentów którymi jest objęta jego
    receptura itp. itd.

  • 48. Data: 2011-03-18 21:35:04
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    W dniu 2011-03-17 10:40, THX pisze:

    > Tyle, że kupujesz samochód, a nie licencje zawalającą na używanie samochodu.

    Skąd wiesz? To w samochodzie nie ma oprogramowania już?

    Jacek Kustra

  • 49. Data: 2011-03-18 21:37:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-18 21:03, Bazyl pisze:
    > Nie mówimy o egzemplarzu utworu tylko o licencji na jego używanie, panie

    Nie ma czegoś takiego jak licencja na używanie oprogramowania.
    Są tylko licencje na określone pola eksploatacji.

    > prezydencie - a po resztę do biblioteki i poczytać słowniczek wyrażeń
    > dla szkoły średniej. A jak we wsi nie ma biblioteki to startujemy tutaj:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Licencja_oprogramowania

    Tak myślałem, że swoją ignorancję opierasz na wikipedyjskiej beletrystyce.

    A trzeba było sięgnąć chociaż do ustawy.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 50. Data: 2011-03-18 22:36:18
    Od: Piotr <m...@k...com>

    W dniu 18.03.2011 16:05, Tomasz Pyra pisze:
    > Jak kupowałem komputer w sklepie, to jedną z pozycji na paragonie był
    > "Win XP Home OEM", co miało fizyczną postać jakiegoś tam opakowania z
    > płytką, naklejką, instrukcją itp. itd.
    >
    > I uważasz że ponieważ gdzieś na tej płytce, ktoś zapisał jakiś tam plik,
    > to ja nie mógłbym tego pudełka wraz z zawartością komuś odsprzedać? Bo co?

    To, że ten plik jest na płytce nie ma większego znaczenia. Liczy się to
    co zrobiłeś przy instalacji. Wybrałeś opcję, że akceptujesz warunki
    licencji. No chyba, że wybrałeś "nie akceptuję" i nie zainstalowałeś.