  • 1. Data: 2006-12-06 11:31:22
    Temat: Odejscie z pracy: Zmiana warunkow umowy bez powiadomienia pracownika?
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    Witam!
    Mam zapytanie do osob zaznajomionych z Prawem Pracy.

    Tak sie zlozylo, ze firma w ktorej pracuje zafundowala sobie przeprowadzke z
    centrum miasta do przyslowiowego "lasu".
    Jako, ze nie jestem gotow poswiecac codziennie 2 godzin na dojazd do pracy i
    kolejnych 2 na powrot do domu, zmuszony jestem szukac nowego pracodawcy...

    W umowie o prace na czas nieokreslony mam nastepujacy wpis:

    "...umowa zawarta przez spolke XXX z siedziba w Warszawie przy ul. XXX."

    dalej jest:

    "Strony ustalaja nastepujace warunki zatrudnienia:"

    I tu nastepuje wypunktowanie warunkow. Jednym z nich jest:

    "3. Praca w siedzibie firmy." (adres w punkcie nie jest podany, jest jedynie
    we wstepie, ktory przepisalem powyzej).

    Nie dostalem do podpisania zadnego aneksu, w ktorym bylaby sprecyzowana
    zmiana. Nie dostalem tez wypowiedzenia umowy z jednoczesnym podpisaniem
    nowej, nie dostalem zadnego porozumienia zmieniajacego (jak wszyscy
    pozostali pracownicy, ktorym przeprowadzka delikatnie mowiac - rowniez
    bardzo nie pasuje).

    1. Czy z tego tytulu mam mozliwosc wypowiedzenia umowy z przyczyn lezacych
    po stronie pracodawcy?
    (zmiana warunkow umowy bez pisemnego powiadomienia i zgody pracownika).
    2. Czy w tym wypadku przysluguje mi odprawa?
    3. Czy w przypadku wypowiedzenia umowy z przyczyn lezacych po stronie
    pracodawcy nalezy mu sie jakis
    okres wypowiedzenia (zakladam, ze nie:)
    4. Co w przypadku, jesli szef odmowi podpisania mojego wypowiedzenia? (duzo
    ludzi ucieka z firmy, sa ogromne niedobory).
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-12-06 11:39:09
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 06 Dec 2006 12:31:22 +0100, Radek napisał(a):

    > 1. Czy z tego tytulu mam mozliwosc wypowiedzenia umowy z przyczyn lezacych
    > po stronie pracodawcy?

    Pracodawca powinien zastosować porozumienie bądź wypowiedzenie
    zmieniające.

    > 2. Czy w tym wypadku przysluguje mi odprawa?

    50/50 - dwie godziny ale jak rozumiem w obrębie jednego miasta?
    Powiedziałbym, że sąd nie zasądziłby odprawy.

    > 4. Co w przypadku, jesli szef odmowi podpisania mojego wypowiedzenia?
    > (duzo ludzi ucieka z firmy, sa ogromne niedobory).

    Jeśli Ty chcesz wypowiedzieć umowę to nie ma znaczenia czy ktoś
    podpisze czy nie podpisze. Oświadczenie jest skuteczne z chwilą
    złożenia pracodawcy.
    Okresy wypowiedzenia wg przepisów kp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-06 12:14:08
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    > Pracodawca powinien zastosować porozumienie bądź wypowiedzenie
    > zmieniające.

    To juz wiem, powinien. Co w sytuacji jesli POWINIEN, a tego NIE zrobil?
    Czy jest to podstawa do rozwiazania umowy z winy pracodawcy za
    naruszenie/ciezke naruszenie obowiazkow pracodawcy (art. 55§11 k.p.)?

    > 2. Czy w tym wypadku przysluguje mi odprawa?
    >
    > 50/50 - dwie godziny ale jak rozumiem w obrębie jednego miasta?
    > Powiedziałbym, że sąd nie zasądziłby odprawy.

    Na tym akurat mi szczegolnie nie zalezy.
    Glownie chodzi o szybkie uwolnienie sie od obecnego pracodawcy bez
    paskudzenia sobie w papierach
    (od chwili przeprowadzki kolo nosa przeszly mi juz 2 fajne oferty pracy,
    poniewaz szukano kogos od zaraz).

    > Jeśli Ty chcesz wypowiedzieć umowę to nie ma znaczenia czy ktoś
    > podpisze czy nie podpisze. Oświadczenie jest skuteczne z chwilą
    > złożenia pracodawcy.
    > Okresy wypowiedzenia wg przepisów kp.

    Co w wypadku, jesli pracodawca takowe wypowiedzenie wyrzuci do kosza, a
    nastepnie powie,
    ze nigdy nic takiego nie otrzymal i zostane zwolniony z pracy np.
    dyscyplinarnie za niestawienie sie w miejscu pracy?

  • 4. Data: 2006-12-06 12:26:05
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 06 Dec 2006 13:14:08 +0100, Radek napisał(a):

> [...]
    > Czy jest to podstawa do rozwiazania umowy z winy pracodawcy za
    > naruszenie/ciezke naruszenie obowiazkow pracodawcy (art. 55§11 k.p.)?

    Jak tego nie zrobił to tego nie ma.
    IMHO nie da się polecenia świadczenia pracy w innym miejscu
    podciągnąć pod art. 55 par. 1(1) kp, zwłaszcza, że do 3 miesięcy w
    roku może Cię delegować do pracy w tym nowym miejscu (art. 42 par. 4 kp).

    > Na tym akurat mi szczegolnie nie zalezy.
    > Glownie chodzi o szybkie uwolnienie sie od obecnego pracodawcy bez
    > paskudzenia sobie w papierach

    Jeśli jesteś zdecydowany to po prostu daj papier o skorzystaniu z art.
    55 par. 1(1) kp, niech się pracodawca martwi co z tym zrobić.

> [...]
    > ze nigdy nic takiego nie otrzymal i zostane zwolniony z pracy np.
    > dyscyplinarnie za niestawienie sie w miejscu pracy?

    Jeśli odmówi Ci podpisania - a także sekretarka, kadrowa itd. - to
    zrób na marginesie swojego egzemplarza stosowną notatkę a ponadto
    poślij pismo poleconym z potwierdzeniem odbioru.

  • 5. Data: 2006-12-06 12:53:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Radek" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy z tego tytulu mam mozliwosc wypowiedzenia umowy z przyczyn
    > lezacych
    > po stronie pracodawcy?

    nie wypowiadaj, jesli jest to zmiana siedziby firmy powinniscie miec do
    podpisania nowe umowy o prace

    > 2. Czy w tym wypadku przysluguje mi odprawa?

    jesli dostaniecie nowe umowy, a ty jej nie podpiszesz, wtedy jest
    rozwiazanie stosunku pracy z winy pracodawcy ze wszystkimi konsekwencjami
    i zaletami tego

    byc moze jest tak ze wasz szef zdaje sobie sprawe z powyzszego i czeka az
    ci ktorym to nie pasuje poloza wymowienia i wtedy bedzie do przodu,
    zmuscie go do wydania nowych umow, gfdyz stare z powodu przeprowadzki sie
    zdezaktualizowaly

  • 6. Data: 2006-12-06 12:54:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

    > jesli jest to zmiana siedziby firmy powinniscie miec do
    > podpisania nowe umowy o prace

    O wypowiedzeniu zmieniającym nie słyszałeś?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-12-06 13:00:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > O wypowiedzeniu zmieniającym nie słyszałeś?

    a jakie to ma znaczenie?
    dla niego jak mu nie pasuje wychodzi na to samo, rozwiazanie umowy o prace
    z winy pracodawcy i tyle, naleza mu sie odpowiednie swiadczenia itd

  • 8. Data: 2006-12-06 13:06:42
    Od: "Radek" <g...@i...pl>

    > nie wypowiadaj, jesli jest to zmiana siedziby firmy powinniscie miec do
    > podpisania nowe umowy o prace

    Nowych umow nie dostalismy! Przeprowadzka juz miala miejsce. W nowej
    siedzibie pracujemy od 2 tygodni!

> [...]
    > ci ktorym to nie pasuje poloza wymowienia i wtedy bedzie do przodu,
    > zmuscie go do wydania nowych umow, gfdyz stare z powodu przeprowadzki sie

    Czy jest jakis odgornie sprecozowany okres, w ktorym pracodawca powinien dac
    nam do podpisania nowe umowy?
    Np. 30 dni od chwili przeprowadzki. A moze go nie ma? Moze pracodawca
    powinien byl podpisac z pracownikami nowe umowy PRZED przeprowadzka?

  • 9. Data: 2006-12-06 14:12:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

    > a jakie to ma znaczenie?
    > dla niego jak mu nie pasuje wychodzi na to samo, rozwiazanie umowy o
    > prace z winy pracodawcy i tyle, naleza mu sie odpowiednie swiadczenia itd

    Niekoniecznie. Poczytaj post olgierda, dobrze napisał.

  • 10. Data: 2006-12-06 14:51:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Niekoniecznie. Poczytaj post olgierda, dobrze napisał.

    tylko o ile dobrze zrozumialem pytajacego, firma zmienila siedzibe firmy,
    czyli zmienily sie jej dane teleadresowe, a olgierd z tego co widze
    opisuej przypadek miejsca siwadczenia pracy, co nie zawsze idzie w parze
    ze zmiana siedziby firmy