  • 1. Data: 2007-12-04 10:30:49
    Temat: Oddalony wniosek o odszkodowanie za przedwojenne obligacje
    Od: tm <s...@g...com>

    Witam!

    Niedawno złożyłem pozew do sądu przeciwko Ministrowi Skarbu o
    odszkodowanie za przedwojenne obligacje Skarbu Państwa. Sąd wezwał
    mnie do uzupełnienia wniosku - podania kwoty, jakiej dochodzę.
    Ponieważ parlament nie uchwalił jeszcze ustawy określającej zasady
    regulacji tych zobowiązań, napisałem we wniosku, że proszę o ustalenie
    przez sąd wysokości odszkodowania i wyliczyłem posiadane przeze mnie
    obligacje (rodzaj, rok, oprocentowanie). Dzisiaj sąd powiadomił mnie o
    oddaleniu wniosku z powodu braku wysokości dochodzonej kwoty.

    Będę wdzięczny za informacje, co mogę w tej sytuacji zrobić.

  • 2. Data: 2007-12-04 12:09:45
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Będę wdzięczny za informacje, co mogę w tej sytuacji zrobić.

    1) Iść na piwo
    2) Złożyć ten sam wniosek raz jeszcze uzupełniając go o żądaną kwotę. Sąd to
    nie biuro rachunkowe. A w ogóle po co ci ten wniosek skoro nie wiesz ile
    chesz odszkodowania ?? Zresztą nie istnieją proste przeliczniki wartosći
    majątku. Przed wojną mój pradziadek pracował jako zawiadowca na kolei co
    wystarczało na utrzymanie 5 osobowej rodziny i budowanie domu. Według czego
    chcesz przeliczyć wartość majątku ? Ceny kilograma mąki, budowy 1m2
    mieszkania czy pensji pracownika PKP ? :)

  • 3. Data: 2007-12-04 12:27:12
    Od: tm <s...@g...com>

    On 4 Gru, 13:09, "William" <n...@m...mnie.pl> wrote:

> [...]
    > nie biuro rachunkowe. A w ogóle po co ci ten wniosek skoro nie wiesz ile

    Wybieram punkt nr 2 :)

    Problem z określeniem wysokości odszkodowania wynika stąd, że o ile
    łatwo policzyć procenty od jakiegoś roku w obecnej walucie, o tyle
    określenie wartości np. 100 przedwojennych dolarów w złocie, to już
    problem. Trybunał Konstytucyjny dał Sejmowi rok (zostało już ok. 5
    miesięcy) na nowelizację przepisów, aby umożliwić określenie wartości
    przedwojennych obligacji. Wniosek do sądu złożyłem, żeby sprawa nie
    uległa przedawnieniu do czasu uchwalenie przez Sejm odpowiednich
    przepisów.

    Z tego, co piszesz, powinienem uzupełnić wniosek o żądaną kwotę. W
    jakim trybie złożyć to uzupełnienie? Czy sąd ma obowiązek je przyjąć
    (już raz uzupełniałem wniosek)?

  • 4. Data: 2007-12-04 12:30:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    tm pisze:

> [...]
    >
    > Z tego, co piszesz, powinienem uzupełnić wniosek o żądaną kwotę. W
    > jakim trybie złożyć to uzupełnienie? Czy sąd ma obowiązek je przyjąć

    Jeśli pozew został Ci zwrócony, to możesz złożyć go jeszcze raz.
    Pamiętaj jednak o uiszczeniu opłaty sądowej (5% wartości przedmiotu
    sporu, czyli tego, co sobie życzysz w pozwie) lub o złożeniu wniosku o
    zwolnienie od kosztów sądowych (dobrze umotywowany).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz