  • 1. Data: 2007-05-24 12:27:48
    Temat: Odcięcie prądu lokatorowi mieszkającemu bez umowy i meldunku. Jakie konsekwencje?
    Od: h...@o...pl

    Witam,

    Problem jest typowy, lokator nie chce się wyprowadzić z mojego
    własnościowego mieszkania. Umowa najmu była ustna a osoba ta nie jest
    zameldowana. Wiem, że w obliczu obecnego prawa mam duży problem.

    Mam w związku z tym takie 2 pytania:

    1. Wyłączam prąd - lokator (osoba wygodna i całkiem zamożna) na pewno
    się zmęczy i w końcu wyprowadzi. Tylko że takie wyłączenie prądu jest
    chyba niezgodne z prawem. Jeśli sąd nakaże mi włączenie prądu po
    rozprawie trwającej kilka miesięcy to mam duże szanse że lokator tego
    nie przetrzyma i się wyprowadzi. Co mi za to grozi? Kara pieniężna?
    Jakiego rzędu?

    2. Zaniechałem złożenia informacji o wynajmie do Urzędu Skarbowego -
    wiem mój błąd. Jeśli teraz dobrowolnie zgłoszę do US wynajem i uiszczę
    zaległy podatek za cały okres wynajmu to grożą mi jeszcze jakieś inne
    konsekwencje?

    z góry dziękuję
    pozdrawiam
    Heniek.

  • 2. Data: 2007-05-24 12:53:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 24 May 2007 05:27:48 -0700, h...@o...pl napisał(a):

    > 1. Wyłączam prąd

    Nie rób tego osobiście.

    > Tylko że takie wyłączenie prądu jest chyba niezgodne z prawem.

    Takie jak opisałeś - raczej nie ;)
    Ale udaj się do Zakładu Energetycznego i po prostu wypowiedz umowę o
    sprzedaż i dostawę energii elektrycznej do lokalu nr przy ulicy. pracownik
    z ZE przyjdzie, zdemontuje układ pomiarowy i po sprawie. Nie wyobrażam
    sobie by jakikolwiek sąd w _opisywanej_ sprawie nakazał Ci zawarcie umowy i
    finansowanie takiego lebra.

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 3. Data: 2007-05-24 13:51:47
    Od: h...@o...pl

    On May 24, 2:53 pm, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Nie rób tego osobiście.

    Oczywiście :) To był skrót myślowy. Wyłączyłbym przez rozwiązanie
    umowy z Zakładem Energetycznym.

> [...]
    > sobie by jakikolwiek sąd w _opisywanej_ sprawie nakazał Ci zawarcie umowy i

    Tak, tylko podobno prawo chroni lokatora w taki sposób, że właściciel
    nie może odciąć go od mediów...

    Czy ktoś zna jakieś wyroki sądów w podobnych sprawach?

    pozdrawiam,
    Heniek.

  • 4. Data: 2007-05-24 14:02:39
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    >Problem jest typowy, lokator nie chce się wyprowadzić z mojego
    >własnościowego mieszkania. Umowa najmu była ustna a osoba ta nie jest
    >zameldowana. Wiem, że w obliczu obecnego prawa mam duży problem.

    Uważam że zamiast nękać biedaka powinieneś poczekać jak wyjdzie, wejść do
    lokalu, zmienić zamki i wpuszczać tylko tych z tytułem prawnym, czyli nie
    jego.

  • 5. Data: 2007-05-24 14:22:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Tak, tylko podobno prawo chroni lokatora w taki sposób, że właściciel
    > nie może odciąć go od mediów...

    chyba od zimnej wody jedynie, ciepla woda i prad nie sa niezbedne do zycia
    ;)

  • 6. Data: 2007-05-24 14:23:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Samolnik" <j...@y...com> napisał w wiadomości

    > Uważam że zamiast nękać biedaka powinieneś poczekać jak wyjdzie, wejść
    > do lokalu, zmienić zamki i wpuszczać tylko tych z tytułem prawnym, czyli
    > nie jego.

    ty moze zastanow sie jakie rady czlowiekowi dajesz, bo sluchajac ciebie to
    jeszcze za kratki trafi

  • 7. Data: 2007-05-24 14:56:56
    Od: h...@o...pl

    On May 24, 4:22 pm, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > chyba od zimnej wody jedynie, ciepla woda i prad nie sa niezbedne do zycia

    Czy ktoś to może potwierdzić? Jeśli tak, to byłby to świetny sposób na
    każdego niechcianego lokatora bez meldunku (meldunek jest potrzebny do
    zawarcia umowy z Zakładem Energetycznym).

    Dziekuję za wskazówki!

    pozdrawiam,
    Heniek

  • 8. Data: 2007-05-24 15:01:26
    Od: "Samolnik" <j...@y...com>

    > ty moze zastanow sie jakie rady czlowiekowi dajesz, bo sluchajac ciebie to
    > jeszcze za kratki trafi

    Że się prawniczo zapytam: why?

  • 9. Data: 2007-05-24 15:08:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > (meldunek jest potrzebny do zawarcia umowy z Zakładem Energetycznym).

    nieprawda, meldunek nie jest potrzebny
    potrzebne jest stwierdzone na pismie prawo do lokalu

  • 10. Data: 2007-05-24 15:09:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Że się prawniczo zapytam: why?

    a prawo posiadania niejednokrotnie mielone tu na grupie obilo ci sie o
    uszy, dodatkowo naruszenie miru domowego i "potencjalna" kradziez?