  • 11. Data: 2007-11-10 21:46:27
    Temat: Re: Od tygodnia darmowe zasoby są nielegalne?
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Artur pisze:
    > Heheh - ten piekarz to akurat "ubrał" na swoją wersję dziennikarzy ... a w
    > sumie to porobił przekrętów i potem chciał się"oczyścić".

    1. Skąd czerpiesz taką wiedzę?
    2. Co dokładnie "porobił"?
    3. Dwa powyższe pytania i tak mają znaczenie drugorzędne. Jak już
    zaznaczyłem nie obchodzi mnie czy poza ową darowizną był ekshibicjonistą
    czy innym gwałcicielem. Istotne jest zestawienie jego zaległości
    podatkowej, której umorzenie było korzystne społecznie z umorzeniem
    rzekomej zaległości Kluski, które ewidentnie było szkodliwe społecznie.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 12. Data: 2007-11-10 21:55:42
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > 1. Skąd czerpiesz taką wiedzę?

    Urząd Skarbowy opublikował kilka miesięcy po tej aferze nieco szerszą
    informację nt. działalności tego piekarza - i ten piekarz wcale tak
    niewinnie nie wyglądał, jak to się przedstawiał dziennikarzom...

    Niestety nie mam już linka, ale zainteresowani mogą sobie poszukać.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 13. Data: 2007-11-10 22:31:56
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Any User pisze:
> [...]
    > niewinnie nie wyglądał, jak to się przedstawiał dziennikarzom...
    > Niestety nie mam już linka, ale zainteresowani mogą sobie poszukać.

    Hmm. Przyznam, że sprawy nie śledziłem, więc teraz poszukałem. Założenia:
    - oprzeć się wyłącznie na prasie; z przyczyn technicznych ograniczyłem
    się do całego serwisu gazeta.pl (wraz z subdomenami tematycznymi),
    myślę, że tam pojawiłaby sie każda istotna informacja.
    - szukać w jak najświeższych artykułach; przyjąłem 6 miesięcy
    - ustaliłem nazwisko piekarza, wyszukiwałem najczęstsze formy w
    mianowniku i dopełniaczu
    - Google

    Wyniki:
    http://tnij.org/aglt
    http://tnij.org/aglu

    Istotne artykuły:
    (1) http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,38046
    72.html
    (2) http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,3804672.
    html

    Konstatacje:
    (1) został nazwany oszustem w ramach publicznej informacji o postępowaniu;
    (1) postępowanie na moment publikacji nie zostało zakończone
    (2) "Zdaniem ekspertów cytowanych przez gazetę już pierwsze jego
    zastosowanie wyraźnie pokazuje, że takie ujawnianie danych może być
    dalekie od rzetelnej, obiektywnej informacji. Zamiast tego jest
    specyficznym narzędziem PR organów skarbowych"

    Tak więc wciąż muszę uznawać go za niewinnego a dodatkowo pomówionego
    przez organy administracji.

  • 14. Data: 2007-11-11 16:54:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Adam Klobukowski <a...@g...com> writes:

    [...]

    > Sprzedaż komputerów to drobny wycinek branż IT, i to wcale nie ten
    > najistotniejszy. Małpę można przyuczyć jak się składa przywiezione
    > z Tajwanu części.

    Współczesne roboty przemysłowe nie są humanoidalne.

  • 15. Data: 2007-11-11 17:17:29
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > Witam,
    >
    > właśnie sobie czytam to:
    >
    > http://prawo.vagla.pl/node/7454
    >
    > i z przerażeniem stwierdzam, że FreeWare, FreeSoftware, Creative
    > Commons i Public Domain od tygodnia nie istnieją w polskim prawie
    > autorskim.

    To akurat jest na temat utworów audiowizualnych, czyli m.in. na temat
    'Słoniowego snu'. Nie ma natomiast nic na temat free software, chyba
    że uznać GNOME[2] albo KDE[3] za utwór audiowizualny.

    [1] http://www.elephantsdream.org
    [2] http://www.gnome.org
    [3] http://www.kde.org

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 16. Data: 2007-11-11 17:56:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 11 listopada 2007 18:17
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > To akurat jest na temat utworów audiowizualnych, czyli m.in. na temat
    > 'Słoniowego snu'. Nie ma natomiast nic na temat free software, chyba
    > że uznać GNOME[2] albo KDE[3] za utwór audiowizualny.

    OK. No to z przerażeniem stwierdzam, że Creative Commons i Public Domain od
    tygodnia nie istnieją w polskim prawie autorskim. Po prostu wciąż nie
    rozumiem o co w tym chodzi. Czy pewnego dnia zapuka do mnie SFP, bo kręcę
    filmy amatorskie z wykorzystaniem muzyki CC oraz własnych aktorów itp?

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 17. Data: 2007-11-12 21:22:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [...]

    > Czy pewnego dnia zapuka do mnie SFP, bo kręcę filmy amatorskie
    > z wykorzystaniem muzyki CC oraz własnych aktorów itp?

    Oni się chyba nie zajmują filmami amatorskimi. Jeśli chodzi
    o komercyjne wykorzystanie muzyki udostępnianej na licencjach CC, to
    zdaje się, że w ogromnej większości przypadków takie filmy również
    muszą być rozpowszechniane na zasadach licencji CC, nie mówiąc o tym,
    ze większość utworów jest udostępniana na licencjach NC.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl