  • 11. Data: 2005-04-02 16:37:59
    Temat: Re: Od kiedy sie liczy czas wypowiedzenia
    Od: "ddd" <a...@o...pl>

    Pwoeim tylko tyle ze pracownik ktory odebral wypowiedzenie i ktory
    potwierdzil jego odebranie zastepuje mnie w czynnosciach (kierownik sklepu).
    Czy to zmienia fakt (bo ktos pisze o sprzataczce).

  • 12. Data: 2005-04-02 16:42:20
    Od: "ddd" <a...@o...pl>

    I jeszcze jedno. Jako mam pewnoesc ze dostarczajac mu (szefowi) do reki on
    zgodzi sie go przyjac z dniem 31 marca - bo bez jakiegokolwiek swiadka moze
    mi powiedziec ze tego nie dostal do 31 marca tylko dzien poaniej. I sytuacja
    odwrotna jak on mi udowodni ze tego pisma nie otrzymal wlasnie 31. Przyklad
    mam kaprys zwolnic sie ostatniego dnia miesiaca (mam takie prawo). Biuro
    czynne do 16tej, szef nie odbiera mojego telefonu to gdzie mam zlozyc
    wypowiedzenie skoro sklep czynny jest do 18tej. Moze mleczarzowi ktory
    akurat przejezdza obok biura ??????????????

  • 13. Data: 2005-04-02 18:41:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d2m4tp$7oi$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytanie tylko, komu nalezy dostarczyc wypowiedzenie.
    > Czy danie wypowiedzenia sprzątaczce też jest wystarczające.
    > Pytanie czyj podpis znjaduje się na potwierdzeniu.

    Sprzątaczka nadużywa uprawnień to przyjmując, ale z punktu widzenia
    doręczającego jest to skuteczne doręczenie. Przecież nie sprawdzasz
    umowy o pracę pani w sekretariacie dostarczając pismo - może jest na
    etacie sprzątaczki?

  • 14. Data: 2005-04-02 18:43:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oświadczenie woli składa się do osoby reprezentującej pracodawcę
    zgodnie
    > z art. 3 (1) kp. Chwilą więc wypowiedzenia przez pracownika jest
    chwila
    > kiedy ta osoba ma możliwość zaznajomienia się z oświadczeniem woli
    > pracownika. Nie można składać oświadczeń woli skierowanych do
    pracodawcy
    > osobie nieuprawnionej, czyli jak tutaj innemu pracownikowi.
    > Mi to wydaje się dość oczywiste.

    Pytanie, kto jest uprawniony do odbioru korespondencji w imieniu firmy.
    Co do zasady nie jest sprawą doręczającego pismo badać, czy osoba czynna
    w lokalu przedsiębiorstwa jest uprawniona do odebrania dokumentu - moim
    zdaniem.

  • 15. Data: 2005-04-02 18:57:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Co do zasady nie jest sprawą doręczającego pismo badać, czy osoba czynna
    > w lokalu przedsiębiorstwa jest uprawniona do odebrania dokumentu - moim

    O ile dobrze zrozumiałem, w tym konkretnym przypadku nie była to
    siedziba (nie lokal) przedsiębiorstwa.

    M.

  • 16. Data: 2005-04-02 19:04:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d2mq84$evr$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > O ile dobrze zrozumiałem, w tym konkretnym przypadku nie była to
    > siedziba (nie lokal) przedsiębiorstwa.

    Moim zdaniem taki sklep można uznać za lokal. Inaczej, gość musiał by
    przez cały czas otrzymywać delegację służbową na przykład.

  • 17. Data: 2005-04-02 19:32:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Co do zasady nie jest sprawą doręczającego pismo badać, czy osoba czynna
    > w lokalu przedsiębiorstwa jest uprawniona do odebrania dokumentu - moim

    Kodeks cywilny to prawa pracy tylko posiłkowo (art. 300 kp) - problem
    reprezentacji pracodawcy jest akurat uregulowany w kodeksie pracy, więc
    nie sięgamy do kodeksu cywilnego.
    Oczywiście z góry nie można określić zamkniętego katalogu osób
    uprawnionych, wszystko zależy od organizacji pracy w zakładzie.
    Ale nie jest na pewno tak że można to złożyć skutecznie - w sensie że
    zostaje złożone oświadczenie woli w tej chwili - dowolnemu pracownikowi.
    A wracając do kazusu: mowa tam o sklepie - pytanie czy jest to sieć
    sklepów i czy ma wyodrębnioną administrację. Zgodzę się że może to być
    skuteczne tylko wtedy gdy zakład pracy nie ma wyodrębnionej
    administracji i ogranicza się do tego sklepu w którym zazwyczaj
    urzęduje osoba określona w art. 3 (1) kp - czyli osoba uprawniona do
    podejmowania czynności z zakresu prawa pracy. Pracownik winien znać tę
    osobę - jest to zazwyczaj osoba która zwarła umowę o prace w imieniu
    zzakładu.
    Przyjmując Twój i innych pogląd należałoby uznać że osoba czynna w
    sklepie ma prawo również zawierać umowy o pracę bez wiedzy kierownictwa,
    bo wewnętrzna organizacja to ich problem.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam