  • 1. Data: 2003-12-21 17:54:30
    Temat: Od czego zacząć?
    Od: "Maciej Muran" <X...@t...header>

    Witam!

    Z którymi paragrafami, z których kodeksów powinienem się zapoznać, jeśli
    chciałbym publikować na stronie www (lub pod inną usługą internetową) listę
    nazw domen internetowych, które w uproszczeniu są, były i pewnie będą
    powiązane z niecnym spamerskim procederem?
    Chciałbym aby miało to postać najprostszego spisu nazw domen, pod tytułem:
    "Te domeny są brzydkie, bo są wg mnie spamerskie"
    Nie pełne adresy e-mail, nie dane typu imię i nazwisko spamera. Tylko i
    wyłącznie nazwa domeny wchodzi w grę...

    --
    Samoloty hipersoniczne nie tylko widać, ale także słychać.

  • 2. Data: 2003-12-21 18:55:34
    Temat: Re: Od czego zacząć?
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <X...@t...header> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Te domeny są brzydkie, bo są wg mnie spamerskie"
    > Nie pełne adresy e-mail, nie dane typu imię i nazwisko spamera. Tylko i

    Przede wszystkim Kodeks Cywilny:
    "Kto wyrządził drugiemu szkodę obowiazany jest do jej naprawienia"
    Jesli pomylisz się to po prostu ktoś może chcieć byś pokrył starty, ktore mu
    wyrządziłeś.
    I radziłbym zapoznać się z dziejami PolSpamu.. Intencje (a i wykonanie) były
    super, ale chyba jednak ostatecznie coś nie wyszło..

    Pzdr
    Brodek

  • 3. Data: 2003-12-21 19:09:17
    Od: "Maciej Muran" <X...@t...header>

    Brodek napisał/a:
    > Przede wszystkim Kodeks Cywilny:
    > "Kto wyrządził drugiemu szkodę obowiazany jest do jej naprawienia"
    > Jesli pomylisz się to po prostu ktoś może chcieć byś pokrył starty, ktore
    > mu wyrządziłeś.

    Jakiego rodzaju straty? Straty w wizerunku spamera, tak?
    Ale chyba mam prawo publikować jakieś dane na temat krzywdy mi wyrządzonej,
    prawda? Mam chyba prawo informować cały świat o tym, że poniosłem straty w
    wyniku działania kogoś używającego jakiejś nazwy internetowej?
    Rozumiem, że uprzedzasz mnie przed tym, że prawo najpierw dopiera się do
    ofiary, a ewentualnie gdy ofiara przeżyje, dopiero do sprawcy?

    > I radziłbym zapoznać się z dziejami PolSpamu.. Intencje (a i wykonanie)
    > były super, ale chyba jednak ostatecznie coś nie wyszło..

    Wiem, wiem... pamiętam.

    --
    Samoloty hipersoniczne nie tylko widać, ale także słychać.

  • 4. Data: 2003-12-21 19:26:34
    Od: "Maciej Muran" <X...@t...header>

    Brodek napisał/a:
    > Przede wszystkim Kodeks Cywilny:
    > "Kto wyrządził drugiemu szkodę obowiazany jest do jej naprawienia"

    Dobra, spytam inaczej...
    Jest link http://tinyurl.com/3d3ve
    Od której z 'firm' mam się spodziewać żądania naprawienia szkody i co to
    mogłaby być za szkoda? Biorąc pod uwagę oczywiście, że ta lista wygląda
    _dokładnie_ tak, jak wygląda pod tym linkiem...

    --
    Samoloty hipersoniczne nie tylko widać, ale także słychać.

  • 5. Data: 2003-12-21 19:40:25
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

> [...]
    > mogłaby być za szkoda? Biorąc pod uwagę oczywiście, że ta lista wygląda
    > _dokładnie_ tak, jak wygląda pod tym linkiem...

    Przy takim nagłówku jaki dałeś - od żadnej. To bowiem Twoja opinia a do tej
    zawsze masz prawo.
    Ale jeśli choćby z kontekstu miałoby wynikać, że lepiej nie zakladać
    skrzynki na wp lub, że ci, którzy mają skrzynki na wp są (często?) spamerami
    to juz jest powód.
    Ile? Realnie pewnie niewiele. Ale ile by nie żądali to przypuszczam, że i
    tak nie stać cię na dobrego adwokata..

    Pzdr
    Brodek