  • 1. Data: 2008-09-16 17:01:49
    Temat: Od 7 mies. nie mogę doprosić się faktury...
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    ...VAT za usługi telekomunikacyjne. Za ostatni okres rozliczeniowy
    przed rozwiązaniem umowy. Sprawa dotyczy niewielkiej firemki w której
    kiedyś miałem wykupione łącze do Internetu. Chodziłem, prosiłem, jak
    mi się cierpliwość skończyła to nawet pismo naskrobałem (mam
    potwierdzoną kopię). Co im jeszcze można zrobić? Chciałbym odliczyć to
    w przyszłym roku od podatku, więc fakturę muszę mieć, a oni to olewają
    ciepłym... ;-) Jakieś pomysły?
    --
    Pozdrawiam!
    A.

  • 2. Data: 2008-09-16 17:37:44
    Temat: Re: Od 7 mies. nie mogę doprosić się faktury...
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 16 Sep 2008 19:01:49 +0200, agent73 napisał(a):

    > potwierdzoną kopię). Co im jeszcze można zrobić? Chciałbym odliczyć to
    > w przyszłym roku od podatku, więc fakturę muszę mieć, a oni to olewają
    > ciepłym... ;-) Jakieś pomysły?

    Kiedy wykonano usługę i kiedy napisałeś pismo z żądaniem faktury?
    FV dla os. fiz. wystawia sie TYLKO do 3 m-cy od daty wykonania uslugi (w
    Twoim wypadku od konca okresu rozliczeniowego). Potem juz nie trzeba.
    Jezeli prosiles o fakture po uplywie 3 m-cy, to moga Cie olac i dac Ci
    zwykly rachunek/paragon/jakikolwiek inny dowod sprzedazy. Ale FV nie musza.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-09-16 17:50:23
    Od: "Jacek Placek" <j...@g...com>

    Powiadomienie stosownego UKS'u. Wprawdzie tobie powiedzą że dochodzić f-ry
    możesz drogą powództwa cywlinego (ja tak miałem) ale w firmie będzie
    trzepanie i to na ostro.

  • 4. Data: 2008-09-16 18:30:23
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 16 Sep 2008 19:37:44 +0200, scream <n...@p...pl> wrote:

    >Kiedy wykonano usługę i kiedy napisałeś pismo z żądaniem faktury?

    Usługę wykonano w styczniu, pismo napisałem w sierpniu, w międzyczasie
    ze 3 razy spławiano mnie w ich biurze...

    >FV dla os. fiz. wystawia sie TYLKO do 3 m-cy od daty wykonania uslugi (w
    >Twoim wypadku od konca okresu rozliczeniowego). Potem juz nie trzeba.

    Z czego to wynika?

    >Jezeli prosiles o fakture po uplywie 3 m-cy, to moga Cie olac i dac Ci
    >zwykly rachunek/paragon/jakikolwiek inny dowod sprzedazy. Ale FV nie musza.

    To niech dadzą, z chęcią przyjmę nawet paragon, inaczej mogę
    podejrzewać że kasa trafiła wprost do kieszeni szefa tego całego
    bałaganu który szumnie mianował się prezezem...

    --
    A.

  • 5. Data: 2008-09-16 18:43:13
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > w przyszłym roku od podatku, więc fakturę muszę mieć, a oni to olewają
    > ciepłym... ;-) Jakieś pomysły?

    Od kiedy to faktura jest potrzebna do odliczenia ? Odlicza się wydatki,
    wiec powinna wystarczyc umowa + dowod wpłaty. Faktura nie jest zadnym
    dowodem, ze zapłaciłes w danym roku podatkowym.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 6. Data: 2008-09-16 19:08:34
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 16 Sep 2008 20:43:13 +0200, KsZZysiek
    <k...@n...tlen.pl> wrote:

    >Od kiedy to faktura jest potrzebna do odliczenia ? Odlicza się wydatki,
    >wiec powinna wystarczyc umowa + dowod wpłaty. Faktura nie jest zadnym
    >dowodem, ze zapłaciłes w danym roku podatkowym.

    W ustawie stoi, że faktura jest jednym z wystarczających dokumentów,
    więc najłatwiej mi gromadzić faktury... I owszem, wg ustawy jak
    najbardziej jest dowodem, było to swego czasu "wałkowane", chyba nawet
    tutaj, na tej grupie...
    A dowodu wpłaty też nie mam, płaciłem przelewem przez Internet. Zawsze
    tak płacę, nie przewidziałem sytuacji że będę miał problem z
    otrzymaniem faktury....
    --
    A.

  • 7. Data: 2008-09-16 20:01:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2008, agent73 wrote:

    > Z czego to wynika?

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html

    Art.87.4
    Dla jasności: faktura JEST rachunkiem w rozumieniu Ordynacji.
    A z kolei zapis o "7 dniach", wyciągany z rękawa przez niektórych
    sprzedawców, dotyczy *tylko* sprzedaży na rzecz firm - bo niby
    taki przepis jest "w ogóle", ale on nie uchyla przepisu
    w Ordynacji.

    Nie muszą.
    Inaczej: "podaj przepis" :)
    uwaga: przyciąłem listę:

    > /jakikolwiek inny dowod sprzedazy.

    IMHO można domagać się pokwitowania wpłaty i to wszystko.

    Inaczej: nie widzę drogi prawnej do zmuszenia ich do czego innego, niż
    ew. wydanie przez sąd "stwierdzenia braku roszczenia" czy jak to się
    mądrze nazywa (kiedyś było na grupie), a pokwitowanie ten wymóg
    (możliwy do dochodzenia przed sądem) spełnia. O nic innego nie
    można ich pozwać ani oskarżyć, więc ... "nie muszą".

    Widzisz inną możliwość?

    Na pokwitowaniu IMHO *nie muszą* podawać za co ono jest, bo
    skoro dłużnik (w tym przypadku - płacący klient) ma prawo do
    określenia na pokrycie którego długu przeznacza wplatę
    i chce z tego prawa skorzystać to powinien swoją wolę
    oświadczyć na WŁASNYM dokumencie - np. w tytule przelewu
    lub *samemu* gdziekolwiek oświadczając, że "wpłatę
    z dn... proszę przeznaczyć na zapłatę za..."
    Przypomnę że w prawie cywilnym brakuje narzędzia do zmuszenia
    kontrahenta do potwierdzania czegokolwiek.
    W tym potwierdzenia przyjęcia "oświadczenie woli".

    > Ale FV nie musza.
    >
    > To niech dadzą, z chęcią przyjmę nawet paragon,

    Niefiskalny? Mogą wystawić... ale jak nie chcą f-ry to wątpię
    w wystawienie paragonu. Skoro nie muszą...

    Z p. widzenia zainteresowanego widzę problem w zmuszeniu ich
    (TERAZ, po >3 mies) do wydania dowodu że zapłata jest za
    konkretny abonament :(

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-09-16 20:44:46
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Tue, 16 Sep 2008 22:01:14 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Z p. widzenia zainteresowanego widzę problem w zmuszeniu ich
    >(TERAZ, po >3 mies) do wydania dowodu że zapłata jest za
    >konkretny abonament :(

    No cóż, w takim razie trudno... Człowiek uczy się na błędach...
    Ale... odszukałem ten internetowy przelew, w tytule stoi: "abonament
    do umowy xxxxx za styczeń 2008"
    Mam nadzieję, że w razie czego US nie będzie się czepiał braku podpisu
    i stempla ;-)

    Dziękuję Wam za odpowiedzi
    A.

  • 9. Data: 2008-09-17 00:46:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2008, agent73 wrote:

    > Mam nadzieję, że w razie czego US nie będzie się czepiał braku podpisu
    > i stempla ;-)

    Przy czynnościach sprawdzających i kontroli (w firmie) się nie
    czepiali. Banki internetowe to już nie nowość :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-09-17 08:01:20
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    agent73 pisze:

    > A dowodu wpłaty też nie mam, płaciłem przelewem przez Internet. Zawsze
    > tak płacę, nie przewidziałem sytuacji że będę miał problem z
    > otrzymaniem faktury....

    Jak to nie masz dowodu ? Wejdź w historię transakcji, wydrukuj sobie
    potwierdzenie przelewu i masz dowód.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio