  • 11. Data: 2008-06-02 19:13:18
    Temat: Re: Ocieplenie mieszkania w bloku mieszkalnym - wspólnota
    Od: "S" <s...@o...pl>

    > Nie. Moze byc przeglosowany na zebraniu wspolnoty mieszkaniowej.
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Nie doczytałeś początku postu.
    Ta wspólnota to w sumie nie jest wspólnota, nie jest nigdzie zarejstrowana,
    nie ma żadnych zebrań, nic w tym stylu. Po prostu jest blok, 12 mieszkań, 12
    właścicieli - z papierów wynika że jestem właścicielem mieszkania + udział w
    gruncie na którym stoi blok.

  • 12. Data: 2008-06-02 19:42:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "S" <s...@o...pl> napisał

> [...]
    > jest blok, 12 mieszkań, 12 właścicieli - z papierów wynika że jestem
    > właścicielem mieszkania + udział w gruncie na którym stoi blok.

    Wspólnota nie musi być ngdzie rejestrowana, stanowicie wspólnotę
    i już. Powinniście mieć jakiś zarząd itp. ale brak tego nie oznacza,
    że nie ma wspólnoty.
    BTW, macie światło na klatce schodowej? Jeśli tak, to kto za to
    płaci? Albo czy są w budynku prowadzone jakieś prace remontowe
    czy choćby drobne naprawy? Kto to organizuje i finansuje?

  • 13. Data: 2008-06-02 20:28:43
    Od: "S" <s...@o...pl>

    > BTW, macie światło na klatce schodowej? Jeśli tak, to kto za to
    > płaci? Albo czy są w budynku prowadzone jakieś prace remontowe
    > czy choćby drobne naprawy? Kto to organizuje i finansuje?

    Nie ma światła na klatce (sąsiedzi z piętra świecą sobie latarką ;-)),
    funduszu remontowego też nie ma, nic z tych rzeczy.
    Z tego co wiem, to jak poprzedni właściciel chciał pomalować klatkę
    schodową, to składał się z 2 pozostałymi mieszkańcami klatki, tak samo było
    np. z drzwiami wejściowymi.

  • 14. Data: 2008-06-02 20:40:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "S" <s...@o...pl> napisał

> [...]
    > Z tego co wiem, to jak poprzedni właściciel chciał pomalować klatkę
    > schodową, to składał się z 2 pozostałymi mieszkańcami klatki, tak

    No to kiepsko :(
    A wracając do pierwotnej kwestii czyli ocieplenia. Potrzebujesz
    na to zgody wspólnoty ale wystarczy większość (liczona nie "na
    sztuki" a według udziałów). Tak więc sprawa nie jest beznadziejna.
    Beznadziejny będzie tylko wygląd elewacji ocieplonej fragmetarycznie,
    ale takie kwiatki w kraju nad Wisłą są dość powszechne :(
    Zacznij od lektury ustawy o własności lokali.

  • 15. Data: 2008-06-02 20:42:41
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Alek <alek67@precz_ze_spamem.poczta.onet.pl> napisal:
    [ ciach ]

    Moze Gotfryd cos pomoze, bo kiedys w stopce deklarowal sie,
    ze jest 'mala wspolnota' ;-)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2008-06-02 21:01:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał

    > Moze Gotfryd cos pomoze, bo kiedys w stopce deklarowal sie,
    > ze jest 'mala wspolnota' ;-)

    Pytacz ma to szczęście, że mieszka w dużej.
    W małej na (prawie) wszystko musisz mieć zgodę *wszystkich*
    a zawsze trafi się albo jedna menda albo właściciel nie
    mieszkający i nieuchwytny, wiem coś o tym :(

  • 17. Data: 2008-06-03 03:21:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    wiadomości news:g21ls9$dpc$1@news.onet.pl...

    > Beznadziejny będzie tylko wygląd elewacji ocieplonej fragmetarycznie,
    > ale takie kwiatki w kraju nad Wisłą są dość powszechne :(

    Taki numer w/g mnie nie powinien przejść. Załóżmy, że wątkotwórca ociepli
    swoje ściany styropianem dziesiątką /10cm grubości/. Po jakimś czasie,
    sąsiad powie, że jak ocieplać to ocieplać. Kładę dwudziestkę i będę miał
    ciepło jak w puchu. Kolejny sąsiad przeliczy kasę i ogłosi, że tamci dwaj to
    frajerzy, bo piątka też będzie dobrze grzać. I chyba ustawodawca pisze o
    ścianie aby uniknąć takiej rasdosnej twórczości. Zresztą jak zgłosi i pod
    warunkiem, że przeczytają te zgłoszenie, to raczej powinni zatrzymać taką
    twórczość. Przecież jest projekt budynku i tam jest jego wygląd. Po tej
    radosnej twórczości narobi się sporo gzymsów, wklęśnięć, nie mówiąc o
    możliwości zacieków itp.itd. A tak nawiasem mówiąc, to ocieplenie tylko
    fragmentu nic nie daje. No chyba, że płyta się rozjechała i są duże szpary,
    to jak zaklei to nie będzie wiatru w mieszkaniu.
    --
    Maluch

  • 18. Data: 2008-06-03 05:59:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał

    > Taki numer w/g mnie nie powinien przejść.

    W moim mieście jest przynajmniej kilka domów gdzie ocieplone są
    ściany zewnętrzne tylko wokół wybranych mieszkań. A wydział
    budownictwa w starostwie mamy wyjątkowo upierdliwy, więc gdyby
    to było nielegalne to by tego nie było. No chyba że są to
    samowole, ale miejsca są bardzo widoczne więc i w takim przypadku
    ktoś by interweniował.

    > I chyba ustawodawca pisze o ścianie aby uniknąć takiej rasdosnej
    > twórczości.

    Pisze o _ścianie_ czy o _całej ścianie_?

    > A tak nawiasem mówiąc, to ocieplenie tylko fragmentu nic nie daje.

    Daje. Dlaczego miałoby nie dawać?

  • 19. Data: 2008-06-03 06:05:27
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    wiadomości news:g22mjp$a6s$1@news.onet.pl...
> [...]
    > to było nielegalne to by tego nie było. No chyba że są to
    > samowole, ale miejsca są bardzo widoczne więc i w takim przypadku

    Art. 29 wyraźnie mówi o dociepleniu ściany budynku, a nie ściany mieszkania
    w budynku, czyli fragmentu. Możesz docieplić jedną ścianę ale od fundamentu
    do samej góry.
    --
    Maluch

  • 20. Data: 2008-06-03 07:24:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jun 2008, Alek wrote:

    > Użytkownik "Jacek_P" <Z...@c...edu.pl> napisał

    > Pytacz ma to szczęście, że mieszka w dużej.
    > W małej na (prawie) wszystko musisz mieć zgodę *wszystkich*

    Prawda.

    > a zawsze trafi się albo jedna menda albo właściciel nie
    > mieszkający i nieuchwytny, wiem coś o tym :(

    Ale w zamian jest haczyk.
    Zacytuję:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-wlasnosci
    -lokali-1_2_8.html
    +++
    Art. 20
    1. Jeżeli lokali wyodrębnionych, wraz z lokalami niewyodrębnionymi,
    jest więcej niż siedem, właœciciele lokali sš
    obowišzani podjšć uchwałę o wyborze jednoosobowego lub kilkuosobowego zarzšdu.
    ^^^^^^^^^^
    Art. 21
    1. Zarzšd kieruje sprawami wspólnoty mieszkaniowej i reprezentuje jš
    na zewnštrz oraz w stosunkach między wspólnotš a poszczególnymi
    właœcicielami lokali.
    ---

    Z dalszej treści (art.22 i 23) mi wynika jednoznacznie: wykonywanie
    wszelkich czynności MUSI prowadzić zarząd!
    W przypadku czynności przekraczających zwykły zarząd (...lub dowolnych
    ujętych w umowie) potrzebna jest *zgoda* współwłaścicieli.
    Ale IMO nie wygląda to tak, że współwłaściciele *mogą* podejmować decyzje
    "wprost", w taki sam sposób jak w małej wspólnocie!
    IMO wygląda to na celową działalność ustawodawcy: ma być ktoś, kto
    imiennie wyraża zgodę "za wszystkich".

    Mamy jeszcze taki dopisek:
    +++
    Art. 26
    1. Jeżeli zarzšd nie został powołany lub pomimo powołania nie wypełnia
    swoich obowišzków albo narusza zasady prawidłowej gospodarki, każdy
    właœciciel może żšdać ustanowienia zarzšdcy przymusowego przez sšd
    [...]
    ---

    Jeśli dobrze gadam, to Sandal ma zgryz taki, że najpierw *musi* doprowadzić
    do zebrania zarządu...

    pzdr, Gotfryd