  • 21. Data: 2010-02-04 22:49:56
    Temat: Re: Ochroniarz w markecie i rewizja plecaka
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    Negatyw wrote:
    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:1fzjxz7a28ya4$....@p...to.moja.
    pasja.net...

    > Zatem mogą mnie "za bary" i zatrzymać do przyjazdu policji? A potem JA
    > płacę za ich przyjazd + mandat?
    > A cwaniaczki ochroniarze stoją, patrzą i się śmieją w głos...?

    identyczna sytuacja, nie byłem chamski, po prostu odmówiłem, zablokowali
    drzwi przy wychodzeniu, zaprowadzili do pomieszczenia służbowego,
    poczekali na policję, sprawdzili przy nich plecak i wypuścili bo nic nie
    było oprócz spoconych rolek, skarpet i ubrań.

    nic nie płaciłem za tę usługę :)

    gonzo

  • 22. Data: 2010-02-04 23:07:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 4:49 PM, gonzo wrote:

    > identyczna sytuacja, nie byłem chamski, po prostu odmówiłem, zablokowali
    > drzwi przy wychodzeniu,

    do tej pory ok,

    > zaprowadzili do pomieszczenia służbowego,

    co najwyzej sam mogles tam isc
    zaprowadzic cie nie maja prawa,

    > poczekali na policję, sprawdzili przy nich plecak

    policja może sprawdzic, nie ochroniarz.

  • 23. Data: 2010-02-04 23:13:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > sporo, bo albo oni wyzywaja policje skoro nie chcesz im pokazac co wg
    > nich wlozyles do plecaka i wowczas czekacie na policję, albo ty wzywasz
    > policje, ze jakas banda nie chce cie wypuscic ze sklepu.

    Wiesz, zasadniczo bezprawne pozbawienie wolności to przestępstwo - i
    działa obrona konieczna.

    Oczywiście abstrahuję od kwestii dowodowej...

    > nie o manie plecaka tylko o włożenie czegoś do tego plecaka.

    Uhm.

    Wariant 1:

    Sąd: "A więc twierdzi pan, że wydawało się panu, że ten klient włożył
    coś do plecaka, tak? Proszę dokładnie opisać, co pan widział..."

    Ochroniarz: "No więc zdjął plecak..."

    (i tutaj pada pytanie o nagranie z kamer, które może pokazać, że nikt w
    okolicy nie wyglądał jakby plecak zdejmował)

    Wariant 2:

    Sąd: "A więc twierdzi pan, że wydawało się panu, że ten klient włożył
    coś do plecaka, tak? Plecaka, który cały czas miał na plecach?"

    Ochroniarz: "Tak".

    Sąd: "Proszę więc wytłumaczyć, jak włożył coś do plecaka, który CAŁY
    CZAS MIAŁ NA PLECACH".

    Ooops ;)

  • 24. Data: 2010-02-04 23:57:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik gonzo g...@m...org.invalid ...

> [...]
    > poczekali na policję, sprawdzili przy nich plecak i wypuścili bo nic nie
    > było oprócz spoconych rolek, skarpet i ubrań.

    a otrzymałes stosowne w takiej sytuacji, pisemne przeprosiny?

  • 25. Data: 2010-02-05 00:16:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 5:13 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Wiesz, zasadniczo bezprawne pozbawienie wolności to przestępstwo - i
    > działa obrona konieczna.

    Nie.
    Zeby sie bronic, to trzeba byc zaatakowanym.

> [...]
    >
    > Ochroniarz: "Tak".
    >
    > Sąd: "Proszę więc wytłumaczyć, jak włożył coś do plecaka, który CAŁY

    wowczas, po ooops, bedziesz sie mógł domagać zadoścuczynienia od
    ochroniarzy, którzy zatrzymali cie bez podstawy.

    W zasadzie o to powinien zapytac przybyly na miejsce policjant i
    stwierdzic, ze jak ochroniarze nie wiedza czego w placaku szukaja, to on
    go przegladac nie bedzie i powinien wyjść. Ale asm wiesz jak to jest z
    policja.

  • 26. Data: 2010-02-05 00:23:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Nie.
    > Zeby sie bronic, to trzeba byc zaatakowanym.

    Bezpośredni? Bezpośredni.

    Bezprawny? Bezprawny.

    Zamach na dobro chronione prawem? Bezdyskusyjnie.

    Co chcesz więcej?

    Stanie otoczy ciebie grupka łebków i nie pozwoli ci przejść - nie jest
    to atak?

    [ciach]

    > wowczas, po ooops, bedziesz sie mógł domagać zadoścuczynienia od
    > ochroniarzy, którzy zatrzymali cie bez podstawy.

    To jest już tylko kwestia strategii postępowania - doszło do
    bezpośredniego i bezprawnego zamachu na dobro chronione prawem. Czy ktoś
    położy uszy po sobie i potem będzie się sądził, czy będzie się bronił a
    potem tłumaczył w sądzie to zasadniczo różnica strategiczna, nie prawna.

    Różnie.

  • 27. Data: 2010-02-05 00:31:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-02-04 21:48, Negatyw pisze:

    > Przeprosiłem rzecz jasna Panią Dyspozytorkę, gdyż dzwoniłem jedynie

    Najlepiej przeprosić ;) I to anihiluje zdarzenie pod postacią:
    Mam nóż w plecach, a moją żonę gwałcą ... nie przejmuję się
    jednak tym i grzecznie czekam, aż jakiś pajac przestanie się
    doinformowywać.

    Stary - nie miałeś żadnego "zagrożenia" a dzwoniłeś na numer
    alarmowy !!!!!!!!!

    Weź się palnij w łeb. Skoro Twoje życie i zdrowie nie były
    zagrożone - trza było oddalić się a potem skrobać maile/dzwonić
    do prewencji/rzeczników/niedorzeczników ... a nie do DYŻURNEGO
    na 997.

    Powinien Ci powiedzieć w pierwszej sekundzie "SPIE**ALAJ", ale
    pewnie skończyło to by się Twoją skargą do Wojewódzkiego ...
    jezusie. Ja nie lubię policji - ale żeby z tego powodu sabotować
    jej działanie ????

    6008

  • 28. Data: 2010-02-05 03:22:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/4/2010 6:23 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Bezpośredni? Bezpośredni.
    >
    > Bezprawny? Bezprawny.
    >
    > Zamach na dobro chronione prawem? Bezdyskusyjnie.
    >
    > Co chcesz więcej?

    To, że znowu sąd uzna cię winnym.

    > Stanie otoczy ciebie grupka łebków i nie pozwoli ci przejść - nie jest
    > to atak?

    jakoś nie widzę, żeby cie ktos atakował. więc o obronie koniecznej nie
    ma mowy.

  • 29. Data: 2010-02-05 08:10:12
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    Budzik wrote:
    > a otrzymałes stosowne w takiej sytuacji, pisemne przeprosiny?

    nie. panowie policjanci byli zniesmaczeni, że ich ściągnięto do niczego
    i mruczeli pod nosem "po co tak robić", "czy nie lepiej pokazać i mieć
    święty spokój" itp.

    od tamtej pory jak ochrona mnie prosi o zostawienie plecaka w depozycie,
    to odmawiam, a na pytanie czy okażę zawartość przy wyjściu odpowiadam,
    że tak... i na tym się kończy. tylko pytają a nie wymagają.

    gonzo

  • 30. Data: 2010-02-05 08:41:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > To, że znowu sąd uzna cię winnym.

    Jak pisałem: to kwestia dowodowa. Jak ochroniarz powie, że on tylko
    sobie stał i prosił i nikomu nie uniemożliwiał wyjścia...

    Zauważ jednak, że ciągle zaznaczam, że moją tezę stawiam przy założeniu,
    że (1) sędzia nie "weźmie", (2) rzeczywiste zdarzenia zostaną
    udowodnione, niezależnie od kłamstw ochrony.

    > jakoś nie widzę, żeby cie ktos atakował. więc o obronie koniecznej nie
    > ma mowy.

    Aha. Czyli w takiej sytuacji stoisz sobie grzecznie i czekasz na Godota?