  • 21. Data: 2008-04-01 10:00:10
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych - co mi grozi?
    Od: kalin <q...@g...com>

    Marcin Debowski pisze:

    > MZ jak się uprze to z wymienionego już Art. 267. ale u.2. "..kto w celu
    > uzyskania informacji, do której nie jest uprawniony, zakłada lub posługuje
    > się urządzeniem podsłuchowym, wizualnym albo innym urządzeniem
    > specjalnym."
    >
    > Posłużyłeś się innym urządzeniem specjalnym do uzyskania informacji do
    > której nie byłeś uprawniony.
    >
    > Ewentualnie, jak coś z tą infomacją zrobiłeś (np. powiedziałeś
    > koledze/dziewczynie/etc) to rozłącznie z powyższym art. 266. § 1.

    tyle ze takie informacje mozna uzyskac telefonicznie dzwoniac do BOU.
    Tak jak pisalem wczesniej, jesli prepaid nie jest zarejestrowany,
    konsultant moze powiedziec ci do jakies sieci i kiedy byly
    smsy/polaczenia. Ja dowiedzialem sie tego samego co moglbym sprawdzic
    przez tel. Tyle ze ja zrobilem to wchodzac na konto i o to sie rozchodzi

  • 22. Data: 2008-04-01 11:02:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "kalin" <q...@g...com> napisał w>> Chcesz powiedzieć, że jak
    znam nr telefonu osoby w pre-paidzie to mogę
    > moze nie caly nr ale 3 jego pierwsze cyfry

    3 pierwsze cyfry czego, którego numeru?

  • 23. Data: 2008-04-01 11:05:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > powiedzcie mi czy nr telefonu (jesli jest to niezarejestrowany prepaid)
    > jest daną osobową??

    Co żeś się uparł na dane osobowe....? Przeciez Ty danych nie udostępniłeś.
    Natomiast zapoznałeś się z danymi, z którymi nie powinieneś, w dodatku
    chronionymi przez PTi regualminy firymy jak sądze. I nie koniecznie muszą
    być dane osobowe, aby były chronione.

  • 24. Data: 2008-04-01 11:09:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > tyle ze takie informacje mozna uzyskac telefonicznie dzwoniac do BOU. Tak
    > jak pisalem wczesniej, jesli prepaid nie jest zarejestrowany, konsultant
    > moze powiedziec ci do jakies sieci i kiedy byly smsy/polaczenia.

    Do których sieci, a całe numery to jednak różnica dość znaczna....

    >Ja dowiedzialem sie tego samego co moglbym sprawdzic przez tel. Tyle ze ja
    >zrobilem to wchodzac na konto i o to sie rozchodzi

    Nie, poznałeś coś, czego byś przez telefon nie poznał, jak sądze.
    I nie interesuje nikogo, że chciałeś sprawdzić tylko do jakiej sieci, a to
    byś i tak sprawdził telefonicznie*. Bo Ty sprawdzając uzyskałeś dostęp do
    pełnych danych billingowych.

    *Ciekawe swoją drogą, czy podając się za posiadacza telefonu, którego
    faktycznie byś nie był, celem pozysku danych nie złamałbyś prawa.

  • 25. Data: 2008-04-01 11:27:46
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 1 Apr 2008 15:56:41 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > specjalnym."
    >
    > Posłużyłeś się innym urządzeniem specjalnym do uzyskania informacji do

    Nic z tego - skoro miał login to znaczy że był uprawniony.
    To coś jakby listonosz zajrzał do skrzynki dziewczyny żeby zobaczyć
    czy jej jakiś koleś nie przesyła listów - jest uprawniony (w swoim
    obwodzie pocztowym) ale nie powinien tych uprawnień nadużywać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 26. Data: 2008-04-01 11:31:47
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Użytkownik "kalin" <q...@g...com> napisał w>> Chcesz powiedzieć, że jak
    > znam nr telefonu osoby w pre-paidzie to mogę
    >
    > 3 pierwsze cyfry czego, którego numeru?

    moga podac ci 3 pierwsze cyfry kazdego nr z bilingu. A jak jest jakis
    nieogarniety konsultant to i potrafi ci caly nr podyktowac ;)

  • 27. Data: 2008-04-01 11:35:35
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    >
    > *Ciekawe swoją drogą, czy podając się za posiadacza telefonu, którego
    > faktycznie byś nie był, celem pozysku danych nie złamałbyś prawa.

    Nr swojej dupy znalem przeciez. jego nr znalem tez z ich korespondencji.
    Dzwoniac do BOU i pytajac sie czy na nr goscia sa smsy pod nr 720...
    koles mi mowi ze byly, ile i o ktorej godzinie

    A co do pozysku danych z nieswojego nr, to zadzwon sobie do BOU TT,
    podaj jakis niezarejestrowany nr i spytaj sie czy byly z niego dzisiaj
    wysylane smsy albo telefony i konkretnie pod jakis nr. Konsultant
    odpowie ci ze byly wysylane pod nr 692... A skoro ty znasz ten nr w
    calosci to latwo sie domyslec ze bylo to wysylane

  • 28. Data: 2008-04-01 11:39:16
    Od: kalin <q...@g...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > Natomiast zapoznałeś się z danymi, z którymi nie powinieneś, w dodatku
    > chronionymi przez PTi regualminy firymy jak sądze. I nie koniecznie muszą

    a kto powiedzial ze zapoznawalem sie z chronionymi danymi skoro jej nr i
    tak znalem i tylko o to mi chodzilo zeby sprawdzic czy pisze do niej i
    jak czesto

  • 29. Data: 2008-04-01 11:50:46
    Od: kalin <q...@g...com>

    kalin pisze:
> [...]

    przegladam papiery ktore podpisywalem. przynajmniej w tych ktore mam nie
    ma zadnego regulaminu wewn firmy. Gdyby cos takiego bylo, bylby tam moj
    podpis i byloby jednoznacznie stwierdzone ze zapoznalem sie z nim. A z
    tego co widze w umowie o prace jest tylko punkt ze jestem zobowiazany do
    zachowania tajemnicy zawodowej i do nie rozpowszechniania jej. I tego
    przepisu nie złamałem.
    Dodatkowo na Karcie Stanowiska Pracy jest cos takiego jak Zakres
    odpowiedzialnosci:
    Oświadczam ze ponosze osobista odpowiedzialnosc za wykonywanie
    powierzonych czynnosci oraz za wlasciwe postepowanie w granicach
    ustalonych kompetencji oraz zobowiazuje sie do biezacego zapoznawania
    sie i przestrzegania przepisow aktualnie obowiazujacych i zwiazanych z
    wykonywanym zakresem czynnosci na powierzonym mi stanowisku
    I pod tym jest moj podpis.
    Tyle ze nigdzie nie ma regulaminu wewn firmy pod ktorym bym sie podpisal...

  • 30. Data: 2008-04-01 12:05:50
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kalin" <q...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > smsy albo telefony i konkretnie pod jakis nr. Konsultant odpowie ci ze
    > byly wysylane pod nr 692... A skoro ty znasz ten nr w calosci to latwo sie

    No właśnie... domyśleć, ale nie być pewnym. To jest duża różnica biorąc pod
    uwagę, że jeste multum numerów z tymi samymi początkowymi 3 cyframi ;).