  • 1. Data: 2007-05-11 10:09:43
    Temat: Ochrona danych a nieswiadomi pracownicy...
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    do firmy czesto dzwonia inne firmy czesto wyludzajac
    adresy mailowe stanowiska, nazwiska ksiegowych, pozniej
    oczywiscie wysylajac oferty droga elektroniczna
    a pracownicy bez zmruzenia oka udostepniaja im te dane
    czy to pod cos podpada? we w jaki sposob na piscie
    zobowiazac ich do przestrzegania nieudostepniania
    czesciowych danych osobowych?
    dobrze by bylo gdyby bylo to powiazane z przekazaniem stanowiska
    komputerowego
    wraz z odpowiedzialnoscia za instalowane oprogramowanie w wlasnym zakresie
    przez pracownika
    prosilbym o pomoc w tej sprawie
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-11 10:18:59
    Temat: Re: Ochrona danych a nieswiadomi pracownicy...
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Kris" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy to pod cos podpada? we w jaki sposob na piscie
    > zobowiazac ich do przestrzegania nieudostepniania

    Ciekaw jestem jaka firma może funkcjonować bez udostępniania tych informacji
    na zewnątrz. Zresztą nie są to dane osobowe podlegające ochronie w sensie
    ustawy.
    Może zamiast z pracownikami, raczej walczyć ze spamerami, którzy przysyłają
    niezamówione oferty?

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2007-05-11 10:45:23
    Temat: Re: Ochrona danych a nieswiadomi pracownicy... regulamin sieci
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawy.
    > Może zamiast z pracownikami, raczej walczyć ze spamerami, którzy

    to nie zupelnie tak
    np: dzowni babka XXX z firmy, mowi ze ma do zaoferowania biuletyny
    kadrowe badz inne podatkowe, i zaczyna sie rozmowa w dziale ksiegowsci
    a z kim rozmawiam, jakie pani ma stanowisko, ilu firma ma pracownikow,
    itp itp tych informacji czasem jest mniej, czasem wiecej, w efekcie
    jak dobrze pojdzie to tej firma uda sie uzykac pokazny kasek informacji
    dalej oczywiscie otrzymujemy cos droga mailowa, a tam czesto sa haczyki
    odnosnie udostepniania danych osobowych, prztwarzania itp, dosc
    czesto umozliwiajace nimi handel:(
    taki pracownik nie swiadom zlego czesto czujac sie 'kims'
    sprzedaje takie dane:(
    pzoniej oczywiscie tez otrzymujemy jakis soft, praocwnicy to instaluja,
    testuja, instaluja soft z niewiadomomych zrodel, generalenie krotko mowiac
    samowolka...
    chcialbym stworzyc oparty na odpowiednich paragrafach regulamin sieci
    laczacy rowniez kwestie ochrony danych osobowych pracownikow
    jak i firmowych danych -mail
    wdzieczny bede za jakakolwiek pomoc
    moze ktos posiada taki regulamin pracowniczej sieci?

  • 4. Data: 2007-05-11 11:27:36
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > we w jaki sposob na piscie
    > zobowiazac ich do przestrzegania nieudostepniania
    > czesciowych danych osobowych?

    Zrob im szkolenie (takie prawdziwe) z ochrony informacji niejawnych,
    nieuczciwej konkurencji, pfishingu etc... Na dzien dzisiejszy skad Twoi
    pracownicy moga wiedziec co im wolno a czego nie? Pamietaj, ze ludzie
    ktorzy dzwonia sa nauczeni jak pozyskac tego typu informacje.

    Jacek

  • 5. Data: 2007-05-11 12:22:54
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2007 12:09:43 +0200, Kris napisał(a):

> [...]
    > czy to pod cos podpada? we w jaki sposob na piscie
    > zobowiazac ich do przestrzegania nieudostepniania

    A skąd będziesz wiedział kto te dane udostępnił?
    Po pierwsze zrób szkolenie i módl sie o mądrych pracowników.
    Po drugie możesz zastosować zabezpieczenia techniczne
    na serwerze pocztowym (białe listy, informacje o nowych
    adresach, etc.).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2007-05-11 14:53:56
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > na zewnątrz. Zresztą nie są to dane osobowe podlegające ochronie w sensie

    a to ciekawa teoria. Moze jakas podstawa prawna do takiego twierdzenia?

    > Może zamiast z pracownikami, raczej walczyć ze spamerami, którzy przysyłają
    > niezamówione oferty?

    in progress

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2007-05-11 18:29:14
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Fri, 11 May 2007 12:09:43 +0200, Kris napisał(a):

    > do firmy czesto dzwonia inne firmy czesto wyludzajac
    > adresy mailowe

    Pisząc "mailowe" masz na myśli oczywiście adresy poczty elektronicznej
    czyli w skrócie adresy e-poczty.

    A jak walczyć z tymi, którzy wysyłają spamy na niewłaściwy adres ?
    Na www podane jest, gdzie spamy wysyłac a oni uparcie ślą nie tu gdzie
    trzeba.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 8. Data: 2007-05-11 18:43:39
    Od: w...@p...onet.pl

    > A jak walczyć z tymi, którzy wysyłają spamy na niewłaściwy adres ?
    > Na www podane jest, gdzie spamy wysyłac a oni uparcie ślą nie tu gdzie
    > trzeba.

    jest art. 10 ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna oraz przepisy karne.
    Nie ma domniemania zgody na przesylanie spamu na podany na www adres poczty
    elektronicznej.

    pozdrawiam
    d.