  • 41. Data: 2009-12-04 12:33:07
    Temat: Re: Ochrona - czego mo?na sie domagaae teraz oraz jak protestowaae w przysz?o?ci?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2009 o 13:15:03 stern <s...@n...pl>
    napisał(a):

    > amerykańskiej?

    Tak

    > toż mamy analogiczne przepisy

    Do każdego przepisu jest litania zastrzeżeń,
    a 4 poprawka żadnych zastrzeżeń nie przewiduje
    - no probable cause, no search.

    --
    Tomek

  • 42. Data: 2009-12-04 12:41:26
    Od: stern <s...@n...pl>

    Tomek pisze:

    > Do każdego przepisu jest litania zastrzeżeń,
    > a 4 poprawka żadnych zastrzeżeń nie przewiduje
    > - no probable cause, no search.

    to niech sobie Amerykanie poprawią prawo - my nie musimy psuć własnego.

  • 43. Data: 2009-12-04 12:49:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2009 o 13:41:26 stern <s...@n...pl>
    napisał(a):

    > to niech sobie Amerykanie poprawią prawo - my nie musimy psuć własnego.

    To po prostu jest różnica w pojmowaniu roli państwa
    - obywatele mają mieć rząd na talerzu (widzieć co robi),
    natomiast rząd, jako siła dominująca, nie ma prawa
    widzieć co robią obywatele, póki nie ma uzasadnionego
    podejrzenia że ci łamią prawo - przy czym nie ma furtek
    typu "wjazd na legitymację".

    --
    Tomek

  • 44. Data: 2009-12-04 12:54:35
    Od: stern <s...@n...pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > widzieć co robią obywatele, póki nie ma uzasadnionego
    > podejrzenia że ci łamią prawo - przy czym nie ma furtek

    to oczywiste.
    Przed przeszukaniem powinno się zawiadomić. Najlepiej tydzień wcześniej.

  • 45. Data: 2009-12-04 13:06:27
    Temat: Re: Ochrona - czego mo?na sie^ domaga? teraz oraz jak protestowa? w przysz^(3)o?ci?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek pisze:

    > Do każdego przepisu jest litania zastrzeżeń,
    > a 4 poprawka żadnych zastrzeżeń nie przewiduje
    > - no probable cause, no search.

    W teorii. Teraz mają "wojnę z terroryzmem" i "uzasadnioną przyczyną"
    może być turban na głowie czy Koran pod pachą.

  • 46. Data: 2009-12-04 13:08:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2009 o 13:54:35 stern <s...@n...pl>
    napisał(a):

    > to oczywiste.
    > Przed przeszukaniem powinno się zawiadomić. Najlepiej tydzień wcześniej.

    Myślę że EOT będzie na miejscu.

    --
    Tomek

  • 47. Data: 2009-12-04 13:28:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-12-2009 o 14:06:27 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > W teorii. Teraz mają "wojnę z terroryzmem" i "uzasadnioną przyczyną"
    > może być turban na głowie czy Koran pod pachą.

    Zgadza się, natomiast za jakiś czas się to zmieni.
    Swoją drogą, tego co czytałem, wystarczy np. skrytykować wojnę
    w Iraku żeby się "wpisać" na listę kumpli Osamy.

    --
    Tomek

  • 48. Data: 2009-12-04 13:36:33
    Od: stern <s...@n...pl>

    Tomek pisze:

    > Myślę że EOT będzie na miejscu.

    też tak uważam.

    dyskusja o konkretach może niebezpiecznie naruszać głoszone
    nierealistyczne ideały.

    pozdr.

  • 49. Data: 2009-12-04 13:45:03
    Temat: Re: Ochrona - czego można się domagać teraz oraz jak protestować w przyszłości?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 29 Nov 2009 00:00:42 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No ta niestety była prawdziwa i wyła.

    Nie przeczytałeś co napisał Paweł.
    Pisał o wEjściowej a nie wYjściowej.

  • 50. Data: 2009-12-04 13:49:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek pisze:

    > Zgadza się, natomiast za jakiś czas się to zmieni.

    Tylko boję się, że na gorsze.