  • 1. Data: 2005-10-06 18:48:35
    Temat: Oceny z egzaminu - a ocena na dyplomie
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    Witam.
    Studiowalam na dwuletnich studiach podyplomowych. Pod koniec studiow mialy
    miejsce tzw. egzaminy (tak sie nazywaly oficjalnie). Polegaly na tym, ze pan
    profesor przyszedl na zajecia i poobserwowal nas w praktyce oraz co
    poniektorym zadal krokie pytanki. To bylo raczej cos w rodzaju wizytacji
    zajec. W kazdym razie - pan profesor wpisal kazdemu do indeksu 2 oceny z
    tych "egzaminow" (jedna z tej czesci teoretycznej, druga z praktycznej). Ja
    dostala dwie minus czworki. I tyle - nikt o tym z nami nie rozmawial.
    Zlozylam indeks do sekretaritu. Jedynymi ocenami, ktore tam byly, to byly
    wlasnie te dwie -4 z egzaminow. Pozostale zajecia byly po prostu zaliczanie
    na podstawie obecnosci.
    Dzis przychodze do sekretariatu po dyplom. A na nim widnieje ocena koncowa -
    dostateczny (taka tez pojawila sie na koncu indeksu - wczesniej jej tam nie
    bylo). Pytam sekretarki, o co chodzi. Nie wiedza. Ide do pana profesora. Ten
    zbywa mnie gadka w stylu "nie moge teraz znalezc swoich notatek z egzaminu,
    ocena koncowa nie moze miec minusow, wiec jakos pewnie ktos zaokraglil" a w
    koncu "niech pani przyjmie do wiadomosci, ze dostateczny to przeciez
    pozytywna ocena".
    Regulamin studiow niewiele w tej kwestii wyjasnia. Mowi jedynie, ze studia
    koncza sie dwoma egzaminami. Sprawa wiec, wyglada tak, ze oba egzaminy
    zdalam na -4, po czym na koniec otrzymalam 3.
    Czy jest jakas mozliwosc dochodzenia swoich praw? Szczerze powiem, ze nie
    mam teraz ani czasu ani ochoty na egzamin poprawkowy. Poza tym, uwazam (i
    wierzylam w to az do dzis), ze nalezy mi sie dobry.
    Z gory dziekuje za pomoc. Bede bardzo zobowiazana. Sprawa jest dla mnie
    wazna.
    Yawn

  • 2. Data: 2005-10-06 18:58:45
    Temat: Re: Oceny z egzaminu - a ocena na dyplomie
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <di3ri0$6rt$1@inews.gazeta.pl>, Yawn wrote:

> [...]
    > koncza sie dwoma egzaminami. Sprawa wiec, wyglada tak, ze oba egzaminy
    > zdalam na -4, po czym na koniec otrzymalam 3.

    A czy ten regulamin, albo inny dokument nie mówi jakie stopnie można
    stawiać? Bo szczerze mówiąc dziwią mnie te minusy. Na kilku
    uczelniach, które znam nie ma czegoś takiego jak 4-, czy 5-. Są pełne
    oceny i pełna ocena plus pół, co odpowiada w niektórych szkołach
    ocenie z plusem. Poza tym w regulaminie powinno być określone od
    jakiej średniej jest jaka ocena na dyplomie. Np. u mnie w szkole na
    5 trzeba było mieć średnią co najmnie 4,75, wszystko niżej zaokrąglało
    się w dół do 4, bo połówek na dyplomie nie było.

    Renata

  • 3. Data: 2005-10-06 19:41:15
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > 5 trzeba było mieć średnią co najmnie 4,75, wszystko niżej zaokrąglało
    > się w dół do 4, bo połówek na dyplomie nie było.

    Niestety, w regulaminie nie ma zadnego szczegolowego opisu sposobu
    oceniania. Wyglada, jakby to zalezalo od kaprysu profesora. Nie rozumiem,
    dlaczego w ogole podczas egzaminu wystawial oceny z minusami. Po czym -
    rowniez on sam - wystawil z dwoch czastkowych '-4' - ocene dostateczna.
    Dziekuje za sugestie.
    Yawn

  • 4. Data: 2005-10-07 05:07:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Yawn wrote:

> [...]
    > dlaczego w ogole podczas egzaminu wystawial oceny z minusami. Po czym -
    > rowniez on sam - wystawil z dwoch czastkowych '-4' - ocene dostateczna.

    Zaintersuj sprawą MENiS.
    Chętnie się tam pofatygują.
    Zacznij może najpierw od rektora.

  • 5. Data: 2005-10-07 06:41:56
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 07 Oct 2005 00:07:03 -0500, witek napisał(a) w wiadomości:

    > Zaintersuj sprawą MENiS.
    > Chętnie się tam pofatygują.

    Ciekawe na jakiej podstawie.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: