  • 21. Data: 2019-04-02 02:14:16
    Temat: Re: Obywatelstwo Polski
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-01, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Czy na potrzeby postępowania spadkowego akt urodzenia nie jest
    > wystarczającym dowodem pokrewieństwa?

    Akt urodzenia nie dowodzi prawa do opieki. Paszport daje przynajmniej takie
    domniemanie, bo do jego wyrobienia potrzebna jest zgoda obu rodziców
    (lub zapewne jakies potwierdzenie opieki wyłącznej).

    Jak dziecko ma inne nazwisko, to zapewne akt urodzenia tez się przyda.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-04-02 08:06:31
    Od: p...@g...com

    --Paszport obcego kraju nie daje polskiemu obywatelowi żadnych praw wobec
    polskich organów, w szczególności prawa do wyjechania z Polski.

    wielu znajomych ma przeterminowane polskie dowody czy paszporty i uzywa niemieckich
    przy przekraczaniu granicy, w czasie kontroli policji itp

  • 23. Data: 2019-04-02 09:40:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 08:06, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > wielu znajomych ma przeterminowane polskie dowody czy paszporty i uzywa niemieckich
    przy przekraczaniu granicy, w czasie kontroli policji itp

    To pewnie o nich są takie artykuły:
    https://magazynsquare.pl/blog/2016/02/18/bez-polskie
    go-paszportu-nie-wyjedziesz/

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2019-04-02 12:36:49
    Od: p...@g...com

    przyglupy i nadgorliwcy dosc czesto sa nadreprezentowani w sluzbach mundurowych :-)

    podstawa prawna tez slaba zeby nie powiedziec zenujaca:

    *czytamy na portalu www.nadwislanski.strazgraniczna.pl.*

    ale poczytajmy co mowi urzednik panstwowy

    Mirosława Hellich, zastępca dyrektora Departamentu Spraw Obywatelskich Ministerstwa
    Spraw Wewnętrznych i Administracji, mówi:

    ***Niemniej podkreślam, iż przepisy prawa nie nakładają na obywateli polskich
    zamieszkałych za granicą obowiązku posiadania paszportu czy dowodu osobistego, lecz
    przewidują takie uprawnienie.***

    czyli jako Niemiec przyjezdzam do Polski z niewaznym dowodem i paszportem po czym
    jestem uwieziony bo jakiemus glupkowi w mundurze palma odbija ? no niezle ale dobrze
    ze sami dostrzegaja ze sa wyjatkowi w Europie :-)

    *Zasugerowali jedynie, aby rodzina poleciała najpierw do innego kraju Europy, skąd
    może wypuszczono by ich do Kanady.*

  • 25. Data: 2019-04-02 12:42:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 12:36, p...@g...com pisze:
> [...]
    jestem uwieziony bo jakiemus glupkowi w mundurze palma odbija ? no niezle ale dobrze
    ze sami dostrzegaja ze sa wyjatkowi w Europie :-)

    Na nieważnym (wygasła ważność) paszporcie można wjechać do kraju. Ale
    już wyjechać nie możesz. Nie rozumiem twojego "toku rozumowania" - to,
    że nie ma obowiązku posiadania paszportu nie oznacza, że można wyjeżdżać
    z kraju bez dokumentów.

    > *Zasugerowali jedynie, aby rodzina poleciała najpierw do innego kraju Europy, skąd
    może wypuszczono by ich do Kanady.*

    Pewnie by tak było.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2019-04-02 12:59:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ale cos mi chodzi po glowie, ze obywatel polski musi posiadac DO.
    Tylko jesli jest zamieszkaly w kraju ?

    >Na nieważnym (wygasła ważność) paszporcie można wjechać do kraju. Ale
    >już wyjechać nie możesz.

    A Niemca nasza SG wypusci na niewaznym paszporcie ?

    Z wyjechaniem o tyle mniejszy klopot, ze na trzech granicach kontroli
    nie ma.
    Wyleciec nie mozna :-)

    >Pewnie by tak było.

    A mieli inne paszporty ?
    Bo z niewaznym paszportem to moze byc problem i na innym europejskim
    lotnisku, i w Kanadzie ...

    J.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2019-04-02 13:07:01
    Od: p...@g...com

    --Na nieważnym (wygasła ważność) paszporcie można wjechać do kraju. Ale
    już wyjechać nie możesz.

    podczas wjazdu okazalem niemiecki paszport (lub: Dlatego do Polski leciałam z
    irlandzkim paszportem)

    --Nie rozumiem twojego "toku rozumowania" - to, że nie ma obowiązku posiadania
    paszportu nie oznacza, że można wyjeżdżać z kraju bez dokumentów.

    powtarzam: wjechalem i wyjezdzam na niemieckim (lub irlandzkim jak Magdalena)

    ps pytanie jest proste: czy SG (wg wlasnego widzimisie) moze pozbawic obywatela
    innego kraju mozliwosci poslugiwania sie dokumentami tozsamosci ? to pytanie
    retoryczne wiec bez napinki :-)

  • 28. Data: 2019-04-02 13:09:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 12:59, J.F. pisze:

    > A Niemca nasza SG wypusci na niewaznym paszporcie ?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-04-02 13:09:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 13:07, p...@g...com pisze:
> [...]
    innego kraju mozliwosci poslugiwania sie dokumentami tozsamosci ? to pytanie

    Może odmówić uznawania zagranicznych dokumentów, przepis już był podawany.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2019-04-02 13:19:34
    Temat: Re: Obywatelstwo Polski i inne - konsekwencje graniczne
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    p...@g...com pisze:
> [...]
    > obywatela innego kraju mozliwosci poslugiwania sie dokumentami
    > tozsamosci ? to pytanie retoryczne wiec bez napinki :-)

    Jak ten obywatel innego państwa jest równocześnie obywatelem Polski to
    serce prawnika się raduje nad tym ile prawnych niuansów się mnoży,
    robota na lata :-)

    --
    A. Filip