  • 21. Data: 2020-02-07 17:21:25
    Temat: Re: Obywatel poczeka lub nawet lepiej umrze
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2020 o 09:34, Liwiusz pisze:

    > Jest nawet lepiej - jeśli nakaz zapłaty zostanie wydany w 3 dni, ale
    > potem klauzulę mu się nada za pół roku, to jako czas postępowania jest
    > liczone 3 dni.

    Ale w kpc jest termin 3 dni na nadanie klauzuli. Dawno tego nie
    trenowałem, ale przeważnie dość szybko to szło.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2020-02-07 18:45:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od czytania Ciebie mam zajady.
    Zdarzało mi się 9 miesięcy i dłużej.

    -----

  • 23. Data: 2020-02-08 06:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Od czytania Ciebie mam zajady.
    > Zdarzało mi się 9 miesięcy i dłużej.

    Z tymi terminami to tak własnie jest...
    Jak ty sie spoźnisz do urzedu to kłopot, jak urzad sie spozni to "panie,
    tyle mamy roboty"...

    Ostatnio czekałem na dokument z urzedu miasta. Maja miesiac na odpowiedz,
    dostałem po dwóch i to tylko dlatego ze byłem upierdliwy.
    W sadzie byłem zrobic zmiane w KW. Nie wiem czy maja jakis termin
    (wydawałoby sie ze miesiac na taka operacje to az nadto) ale pani
    poinformowała mnie ze potrzebuja na to 4 miesiace!!! Pytam czy da sie
    szybciej, to zostałem poinformowany zebym złozył wniosek o przyspieszenie
    i pani poleca to zrobic bo UWAGA FANTARY: wszyscy składaja! :)
    Czyli zamiast przyspieszyc wpisy, lepiej oporocz wpisów dołozyc sobie
    kolejna robote i obrabiac setki wniosków o przyspieszenie wpisu!
    Genialne!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 24. Data: 2020-02-08 08:01:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z sądami jest taki kłopot, że to są ludzie którzy nigdy żadną pracą się nie parali.
    Dla nich np. zrobienie ksero czy sprawdzenie w internecie to nieznane pojęcia, już
    nie mówiąc o telefonie dokądkolwiek (no chyba że
    do męża co ma kupić na obiad).

    -----

  • 25. Data: 2020-02-08 16:34:12
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik Olin napisał:

    > Między 2011 a 2018 średni czas postępowania w sądach rejonowych wydłużył
    > się o 1,3 miesiąca (z 3,9 do 5,2 m-ca), w sądach okręgowych wydłużył się o
    > 1,2 miesiąca (z 7 do 8,2 m-ca)."

    twoi funfle z tefauenów nie są tacy wybiórczy.
    https://n-22-6.dcs.redcdn.pl/file/o2/tvn/web-content
    /m/p1/i/b139e104214a08ae3f2ebcce149cdf6e/410f5993-87
    fb-4c3a-b78d-80dadc5a08fb.png

    Można również napisać: od 2015r czas postępowania skrócił się.

    Średnio to wicie Tracz, ty jesz mięso, ja kapustę
    więc średnio jemy gołąbki:)

  • 26. Data: 2020-02-10 10:31:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale w kpc jest termin 3 dni na nadanie klauzuli. Dawno tego nie
    > trenowałem, ale przeważnie dość szybko to szło.

    Rzadko kiedy klauzula jest nadawana w 3 dni. Powiedziałbym, że prawie
    nigdy. Normą jest, że się składa wniosek, dzwoni za 2 tygodnie, i
    dowiaduje się, że akta jeszcze "u sędziego do decyzji".

    No i zanim zostanie nadana klauzula, to nakaz musi się uprawomocnić, a
    to trwa nieraz długie miesiące.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2020-02-11 23:03:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.02.2020 o 10:31, Liwiusz pisze:

> [...]
    > dowiaduje się, że akta jeszcze "u sędziego do decyzji".
    >
    > No i zanim zostanie nadana klauzula, to nakaz musi się uprawomocnić, a

    No z uprawomocnieniem to jest osobna sprawa. Przyczyn opóźnienia mo że
    być kilka. Przeginanie z przyspieszaniem tego z kolei może prowadzić do
    sytuacji, że uprawomocni się coś, co nie powinno, bo uprawniony nie
    zdążył zareagować.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-02-11 23:25:45
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    > być kilka. Przeginanie z przyspieszaniem tego z kolei może prowadzić do
    > sytuacji, że uprawomocni się coś, co nie powinno, bo uprawniony nie

    Sędziowie, a tym bardziej znajomi "królika" wydają od razu klauzule
    razem z wyrokiem.
    Mają w d. czy ktoś zdąży się odwołać czy nie. Szerokie uprawnienia do
    wydawania klauzul mają referendarze sądowi.