  • 151. Data: 2017-09-26 12:03:00
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Budzik" napisał:
    [...]
    > Az tak wiele tego doswiadczenia i wprawy nie trzeba.

    Do czego?

    Do operowania na poziomie przyzwoitego fachowca *trzeba* wprawy
    i czegoś więcej niż strzelanie na strzelnicy do nieruchomego celu
    klasy "z PEWNOŚCIĄ wróg". Do drastycznej zmiany poziomu ryzyka
    podejmowanego przez niezbyt fachowego napastnika wielkiej wprawy nie
    trzeba.

    Ilu złodziei odstraszy "ołowica" jako ryzyko choroby zawodowej?
    Takie ryzyko kumulowane przy każdej kolejnej "akcji" daje duże szanse
    dożycia "złodziejskiej emerytury"?

    --
    A. Filip

  • 152. Data: 2017-09-26 12:07:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:02:59 +0200, Wojtek napisał(a):

    > Ile było nieszczęśliwych wypadków dzieci z wodą, dzieci z ostrymi
    > narzędziami, dzieci z samochodami, dzieci z rowerami itd

    No właśnie, ile?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

  • 153. Data: 2017-09-26 12:08:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Tu jest statystyka morderstw na głowę, a dokładniej na 100,000 głów:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_
    intentional_homicide_rate

    >Z krajów "sytych" (prawie) najwyższą mają, co za zaskoczenie, USA
    >(4.88),
    >które bije tylko Litwa (5.98). Można to porównać choćby z Polską
    >(0.74),
    >Niemcami (0.85), UK (0.92) czy Francją (1.58).
    >Nie jest napisane, jakie są główne narzędzia złoczyńców, ale można
    >domniemywać, że w Stanach Zjednoczonych dominuje kłonica, bo jest
    >wszak
    >powszechnie dostępna.

    Tylko czego to ma dowodzic ?
    Ze im wiecej broni, jak np w Niemczech, tym wiecej zabojstw ? Czy ze
    mniej niz UK ?

    czy ze w USA trzeba posiadac bron, bo za duze zagrozenie :-)

    J.

  • 154. Data: 2017-09-26 12:12:44
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > Nie jest napisane, jakie są główne narzędzia złoczyńców, ale można
    > domniemywać, że w Stanach Zjednoczonych dominuje kłonica, bo jest wszak

    Niemcy man 30 razy więcej broni "na głowę" do Polaków i tak niewiele
    więcej zabójstw? HAŃBA Niemcom leniom! :-)
    UK ma 6 razy więcej broni "na łeb" od RP3.

    To co mi udowodniłeś to że "europejskim kręgu kulturowym" przełożenie
    liczby zabójstw na liczbę broni na głowę jest "słabe". Dla mnie o
    *WIELE* za słabe by utrzymywanie obecnej _znacznie_ bardziej
    restrykcyjnej polityki posiadania broni niż u bezpośrednich sąsiadów
    miało _większy_ sens i uzasadnienie.

    --
    A. Filip

  • 155. Data: 2017-09-26 12:21:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:08:56 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko czego to ma dowodzic ?

    To absolutnie niczego nie dowodzi, zresztą sam o tym pisałem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

  • 156. Data: 2017-09-26 12:23:11
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy [Polska drugą Andorą! ;-) ]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Andora

    >https://en.wikipedia.org/wiki/Andorra
    > Today a small, twelve-man ceremonial unit remains the only permanent
    > section of the Andorran Army, but all able-bodied men remain
    > technically
    > available for military service,[93] with a requirement for each
    > family
    > to have access to a firearm.

    ale ... sily zbrojne to im wychodza porownywalne z naszymi :-)

    W Szwajcarii zdaje sie podobny system.

    J.

  • 157. Data: 2017-09-26 12:27:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:12:44 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > To co mi udowodniłeś to że "europejskim kręgu kulturowym" przełożenie
    > liczby zabójstw na liczbę broni na głowę jest "słabe".

    No właśnie, Kanada to zupełnie inny krąg kulturowy niż USA i dlatego tam
    mają współczynnik 1.68. To właśnie ów fatalny krąg sprawia, że to akurat ze
    Stanów Zjednoczonych z męczącą regularnością dochodzą wieści o masakrach na
    uczelniach, w szkołach, barach, restauracjach, a nawet w kinie. Powszechny
    dostęp do broni palnej nie z tym nic a nic wspólnego i tego się trzymajmy.

  • 158. Data: 2017-09-26 12:29:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 12:23:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > ale ... sily zbrojne to im wychodza porownywalne z naszymi :-)
    > W Szwajcarii zdaje sie podobny system.

    Dlatego właśnie Hitler nie odważył się zaatakować nie tylko Szwajcarii, ale
    również Andory.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 159. Data: 2017-09-26 12:43:00
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Dlatego właśnie Hitler nie odważył się zaatakować nie tylko
    > Szwajcarii, ale również Andory.

    Szwajcaria jest "trochę" większa od Andory :-)

    Chociaż mechanizm _opłacalności_ (stosunek ceny, ryzyka i zysku)
    inwestycji we wrogie zbrojne przejęcie mógł być podobny.
    Nie to co RP2 - podbój w parę tygodni a potem lata braku liczącego się
    oporu podbitej ludności nieutulonej w żalu po wspaniałej RP2.

    --
    A. Filip

  • 160. Data: 2017-09-26 12:43:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-26 o 09:32, Olin pisze:

    >Nie widzę powodu, aby ci to tłumaczyć, zwłaszcza że sam nie wiem.
    >Wiadomo natomiast, że powodem tego, że królowie stadionów nie
    >wystrzeliwują się z armat nie jest to, że jakieś przepisy zakazują
    >posiadania armat.

    IMO to masz racje i nie masz.
    Gdyby nie bylo zakazu kupowania i wnoszenia armat na stadion ... to
    jak myslisz, ile czasu by minelo, az ktos by wniosl i wystrzelil ?

    Natomiast - posiadania nozy, siekier, pałek, maczet trudno zabronic,
    kibole ponoć tez je lubia, a jednak żyją, wiec masz racje - masowo by
    sie z tych armat nie zabijali.
    Tylko troszeczke :-)

    A ze nie korzystaja z broni czarnoprochowej ... może nie wiedza ?
    A moze "kibolski kodeks" zabrania ...

    J.