  • 21. Data: 2008-08-22 13:24:36
    Temat: Re: Obraźliwe tresci na forum internetowym - odpowiedzialnosć moderatora
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Myślę dokładnie to samo co o szatni, która nie odpowiada za pozostawione
    > rzeczy.

    Szatnia w pewnym stopniu odpowiada.

    Administrator - w takim samym stopniu, co szef hotelu odpowiada za
    poczynania swoich gości.

  • 22. Data: 2008-08-23 15:26:14
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Myślę dokładnie to samo co o szatni, która nie odpowiada za pozostawione
    > rzeczy.

    ale przeciez to co jest w tym punkvie wynika z prawa, jezlei bede miec dowod
    ze ktos naruszyl prawo cywilne blokuje, a dowod wiarygodny to chyba
    to co jest opisane w tym punkcie.

    P.

  • 23. Data: 2008-08-23 19:23:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Aug 2008 17:26:14 +0200, Troll napisał(a):

    > ale przeciez to co jest w tym punkvie wynika z prawa, jezlei bede miec
    > dowod ze ktos naruszyl prawo cywilne blokuje, a dowod wiarygodny to
    > chyba to co jest opisane w tym punkcie.

    Ja ten opis rozumiem jako zasadę -- która w sumie mi się podoba, ale z
    naszym prawem niewiele ma wspólnego -- że jest wolność słowa, więc każdy
    odpowiada za siebie. Niestety, UE narzuca nam nieco inne zasady.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2008-08-23 19:55:19
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Ja ten opis rozumiem jako zasadę -- która w sumie mi się podoba, ale z
    > naszym prawem niewiele ma wspólnego -- że jest wolność słowa, więc każdy
    > odpowiada za siebie. Niestety, UE narzuca nam nieco inne zasady.

    to jak mam to napisac? Przeciez nie bede badac wiarygodnosci dowodu, bo ktos
    moze mi przedstawic cos
    sfabrykowanego gdzie przy ukryciu informacji zaszkodze innemu userowi.

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 25. Data: 2008-08-23 19:56:57
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > naszym prawem niewiele ma wspólnego -- że jest wolność słowa, więc każdy
    > odpowiada za siebie. Niestety, UE narzuca nam nieco inne zasady.

    chyba ze dopisze po "chyba że sąd po wniesieniu powództwa zadecyduje o
    zabezpieczeniu powództwa w postaci takiej blokady lub też decyzja taka
    zapadnie w wyroku."
    - albo gdy uzytkownik przedstawi administratorowi wiarygodny dowód, że jego
    prawa zostały naruszone (np, oryginal kliszy fotograficznej przedstawiającej
    dane zdjęcie)
    ?

  • 26. Data: 2008-08-23 20:05:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Aug 2008 21:55:19 +0200, Troll napisał(a):

    > to jak mam to napisac? Przeciez nie bede badac wiarygodnosci dowodu, bo
    > ktos moze mi przedstawic cos
    > sfabrykowanego gdzie przy ukryciu informacji zaszkodze innemu userowi.

    Nie wiem jak badać, to zależy od stanu faktycznego, od tego jakiego
    rodzaju jest naruszenie. Sprawa będzie prosta jeśli usługobiorca będzie
    np. rozpowszechniał 'pirackie oprogramowanie' bądź 'pomawiał i
    zniesławiał', ale są trudniejsze sytuacje.

    Ale skoro ustawa wymaga, aby usługodawca brał pod uwagę wiarygodną
    informację, to żadne deklaracje nie mają sensu i znaczenia.

    Dopóki nie doczekamy się sensownego orzecznictwa -- trudno coś więcej
    powiedzieć.

  • 27. Data: 2008-08-23 20:06:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 23 Aug 2008 21:56:57 +0200, Troll napisał(a):

> [...]
    > - albo gdy uzytkownik przedstawi administratorowi wiarygodny dowód, że
    > jego prawa zostały naruszone (np, oryginal kliszy fotograficznej

    Ten drugi przypadek jest oczywisty, zresztą był niedawno przywoływany na
    grupie w kontekście rozpowszechniania cudzych zdjęć na popularnym
    serwisie społecznościowym ;-)

  • 28. Data: 2008-08-23 21:28:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 06:54:24 +0000 (UTC), wd40 napisał(a):

    > Wyślij poleconym zapytanie do rzecznika praw obywatelskich a zarząd
    > wspólnoty poinformuj, że w związku z ich groźbami wszcząłeś już postępowanie
    > administracyjne.

    Lol :)
    Chyba sie opiłeś... za dużo WD40 :]

    --