  • 31. Data: 2005-08-21 10:40:38
    Temat: Re: Obraza przez gg
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:de9doc$chl$1@inews.gazeta.pl...

    > Art. 216.
    >
    > § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej
    > nieobecność,
    >
    > lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła,
    >
    > podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
    >
    > § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego
    > komunikowania,
    >
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności
    >
    > do roku.

    Czy komunikator gadu-gadu jest w rozumieniu prawa srodkiem masowego
    komunikowania ? Czy przeslanie czegokolwiek pod konkretny numer
    gadu-gadu jest przez prawo uznawane za "publicznie" ? No bo "w
    zamiarze" to oczywiscie nie bylo, palec mi sie omsknal zapewne. Tzn.
    nie mnie a Komus. Bo to przeciez Nie Ja. Oj, chyba bym sobie jednak
    poradzil, mimo zem nie fachowiec... :-)))

    marekz

  • 32. Data: 2005-08-21 11:34:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jest przez prawo uznawane za "publicznie" ?

    "lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła"

    uwazam ze to w jednym przypadku nie powinno miec zasosowania a osoby ktore
    uwazaja inaczej sie myla.
    Chodzi o o obraze osoby ktorej nie znamy osobiscie, w internecie, ktora nie
    podpisuje sie imieniem czy naziwksiem
    a ksywka po ktorej osoba trzecia nie mogla by zidentyfikowac tej osoby.
    Chyba ze pozew pzryjdzie od
    nie Pana XXXX. YYYY a np Gucia :-)

    P.

  • 33. Data: 2005-08-21 14:02:18
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Sun, 21 Aug 2005 11:47:11 +0200, rezist.com napisał(a):

    > oczywiscie, ja zdaje sobie sprawe jakie sa mozliwosci techniczne.

    > ktorym bombiarzem? bo ja slyszalem o takim co dzwonil z prepaida,
    > ktorego uzywal rowniez do rozmow innych. mniejsza o to, jesli koles
    > jest glupi i w minute po zrobieniu kawalu wydzwania do znajomych
    > sie pochwalic - z tej samej budki, to juz jego problem,
    > to akurat nie jest tematem do rozwazan.

    To było inaczej - koleś kupił nową kartę prepaid, ale pożałował kasy na
    nową komórkę. Więc włożył nową kartę do swojej starej komórki :)

    Maciej Olędzki

  • 34. Data: 2005-08-21 14:03:26
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > To było inaczej

    Wiem, tez czytam *telefonia.gsm :P

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 35. Data: 2005-08-21 21:13:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > "lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła"

    Przecież już kiedyś tłumaczyłem, że przez telefon i gg to jest w
    obecności osoby znieważanej czyli sam początek przepisu ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 36. Data: 2005-08-21 21:16:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Przecież już kiedyś tłumaczyłem, że przez telefon i gg to jest w
    > obecności osoby znieważanej czyli sam początek przepisu ...

    Ale nie jest PUBLICZNIE

    M.

  • 37. Data: 2005-08-21 21:24:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Ale nie jest PUBLICZNIE

    Ale dla kwalifikacji z art. 216 paragraf 1 kk wcale nie musi być
    publicznie. Czytać dokładnie przepisy. Znamię publicznie dotyczy
    znieważania pod nieobecność osoby.

  • 38. Data: 2005-08-21 21:30:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Ale dla kwalifikacji z art. 216 paragraf 1 kk wcale nie musi być
    > publicznie. Czytać dokładnie przepisy. Znamię publicznie dotyczy
    > znieważania pod nieobecność osoby.

    Jakoś odruchowo z konstrukcji tego zapisu wychodzi mi, że powinny byc
    obecne przynajmniej 3 osoby ;-)

    M.

  • 39. Data: 2005-08-21 21:58:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Jakoś odruchowo z konstrukcji tego zapisu wychodzi mi, że powinny byc
    > obecne przynajmniej 3 osoby ;-)

    Jaka znów osoba trzecia?
    Cytuje:

    *Kto znieważa inną osobę w jej obecności* albo _choćby pod jej
    nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej
    dotarła_,

    Mamy wiec dwie (niektórzy twierdzą że trzy) możliwe formy popełnienia
    zniewagi.

    znieważa inną osobę w jej obecności = ma miejsce wtedy, gdy osoba
    znieważona jest bezpośrednim odbiorcą znieważającej treści. Zniewaga
    może być dokonana w tej postaci bez obecności innych osób - świadków
    znieważenia lub przy ich obecności. Nie jest konieczna bezpośrednia
    miejscowa bliskość sprawcy z osobą znieważoną. Ten typ zniewagi może być
    popełniony za pomocą połączenia telefonicznego, poczty elektronicznej,
    listu wysłanego na adres pokrzywdzonego. Ważny dla przyjęcia tej formy
    zniewagi jest brak pośrednictwa osób trzecich w dotarciu zniewagi do
    pokrzywdzonego i brak publicznego charakteru zniewagi

  • 40. Data: 2005-08-22 04:34:14
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 21.08.2005 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > *Kto znieważa inną osobę w jej obecności* albo _choćby pod jej
    > nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej

    Czytaj uwaznie, ze zrozumieniem. Proponuje skierowac sie do podrecznikow
    jezyka polskiego z okresu 6-8 kl. SP (dawnej, nie wiem jak to teraz bedzie)

    Kto zniewazna inna osobe w jej obecnosci, publicznie, lub w zamiarze aby
    zniewaga do tej osoby dotarla.

    Kto zniewaza inna osobe pod jej nieobecnosc, publicznie, lub w zamiarze aby
    zniewaga do tej osoby dotarla.

    tzw. zdanie podrzednie zlozone ;-)

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||