  • 1. Data: 2006-03-05 10:56:52
    Temat: Obraza Łukaszenki czy współudział...
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Proste i szybkie pytanie - jeżeli prowadze strone na której ktoś
    zamieszcza treści / prowadzi działania powodujące obraze tow.
    Łukaszenki, czyli prezydenta bratniej Białorusi... to czy moge za ten
    współudział być sądzony?

    Oczywiście nazwa domeny sugeruje co można tam znaleźć, logów na poziomie
    serwera nie ma, możliwe, ze data center (USA) loguje...

    MZ

  • 2. Data: 2006-03-05 13:08:21
    Temat: Re: Obraza Łukaszenki czy współudział...
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik Marcin Żyła napisał:
> [...]
    > zamieszcza treści / prowadzi działania powodujące obraze tow.
    > Łukaszenki, czyli prezydenta bratniej Białorusi... to czy moge za ten

    Czy dobrze mi się wydaje, że to zależy w jakim kraju znajduje się
    serwer? Tzn. czy można kogoś pozwać w Polsce za obrazę opublikowaną za
    granicą? Jaki kraj jest krajem właściwym do sądzenia tego typu
    wykroczenia (?) i dlaczego?

  • 3. Data: 2006-03-05 13:44:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    To ja mam pytanie dodatkowe: czy jak tutaj napiszę, że niejaki Aleksandr
    Łukaszenka, obecnie uzurpujący sobie stanowisko prezydenta Białorusi, to
    drań, kłamca, uzurpator, tchórz, parszywy dyktatorek, obleśny typ i
    ostatnia szuja, to czy właściciele serwerów usenetowych, na których taka
    moja opinia się pojawi będą odpowiadać za współudział?

    No i za współudział w czym: obrazie tego cepa, czy zdradzie białoruskiej
    tajemnicy państwowej? ;->

    ATSD to Art.136KK dotyczy znieważania urzędu, a nie osoby prywatnej dany
    urząd zajmującej - to tak, jakby np. na prywatnej imprezie Kaczyńscy się
    pokłócili, Jarek dał Leszkowi w pysk, a Lechu by na niego doniósł, że
    136KK został naruszony...

    Gdyby moja interpretacja była błędna, osoby pomawiające Saddama Hussejna
    (włącznie z niejakim Dżordzem Debilju) o wspieranie terroryzmu też
    powinny być zagrożone odpowiedzialnością z tego artykułu. A nie jakoś
    nikt się ich z tego powodu nie czepiał. I zwracam uwagę, że zawsze była
    mowa o Saddamie Hussejnie, a nie o Prezydencie Iraku.

  • 4. Data: 2006-03-05 13:49:24
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *zbihniew* wypowiedziała te
    słowa:

    > Tzn. czy można kogoś pozwać w Polsce za obrazę opublikowaną za
    > granicą? Jaki kraj jest krajem właściwym do sądzenia tego typu
    > wykroczenia (?) i dlaczego?

    O ile dobrze kojarzę karane jest nabijanie się z głowy innego państwa
    pod warunkiem wzajemności. Czyli jeśli Łukaszenkowcy wsadzają do tiurmy
    za dowcipy o Kaczyńskim Lechu to i my powinniśmy gnębić nabijających
    się z Pierwszego Dojczego Białej Rusi.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 5. Data: 2006-03-05 17:36:52
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    wiadomości news:440aeb66$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > ostatnia szuja, to czy właściciele serwerów usenetowych, na których taka
    > moja opinia się pojawi będą odpowiadać za współudział?

    Jak chcesz sprawdzić "jak to działa" napisz coś podobnego o JP II ;)

  • 6. Data: 2006-03-05 18:13:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ElComandante wrote:

    > Jak chcesz sprawdzić "jak to działa" napisz coś podobnego o JP II ;)

    Ale wtedy bym kłamał.

  • 7. Data: 2006-03-05 18:33:37
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    > Ale wtedy bym kłamał.

    Te paragrafy nie rozstrzygają czy obraźliwe słowa są
    prawdziwe czy nie.

  • 8. Data: 2006-03-05 18:50:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ElComandante wrote:

    > Te paragrafy nie rozstrzygają czy obraźliwe słowa są
    > prawdziwe czy nie.

    Jesteś matoł.

    Zadowolony?

  • 9. Data: 2006-03-05 19:20:29