  • 141. Data: 2011-06-02 18:49:55
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ale Ty najwyraźniej czegoś nie chcesz zrozumieć - że *o co innego
    > chodzi*! Nie idzie o zwyżkę, ale o wysokość składki.

    No i ta wysokość zależy od zwyżki. Wyobraź sobie, że masz pecha i
    codziennie jakiś rowerzysta powoduje ci szkody. szkoda, naprawa, szkoda,
    naprawa.... po 30 szkodach nadal twierdzisz, że nie płacisz za
    spowodowane przez rowerzystę szkody? :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 142. Data: 2011-06-03 05:06:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2011, szerszen wrote:

    > ale zdaje się, że nie dostrzegasz drobnego faktu, ty mówisz o tym co jest
    > teraz,

    Tak, lecz:

    > i że ja muszę się od tego ubezpieczyć aby spać spokojnie, jak mi jakaś
    > pijana menda wlezie pod koła

    ...właśnie NIE O TYM.
    Piszę o tym, że NIE MOŻESZ znaleźć AC, w którym NIE PŁACIŁBYŚ za
    obsługę takiego przypadku.

    > a ja piszę o tym coby mogło być

    Przecież wyjaśniałem, dlaczego nie ma na to szans.

    A spór nie idzie o to, jak dobrze byłoby gdyby, lecz o to, że
    padło stwierdzenie o "niepłaceniu".
    Tu i teraz.
    Nie ma takiej opcji, albo AC "z osobami trzecimi", albo
    rezygnacja z AC.

    > i wtedy to ac wyglądało by zupełnie inaczej

    Będziesz musiał zakład ubezpieczeń otworzyć, bo inni nie chcą
    dać takiej opcji :)

    > teraz nie ma, ale jakby wprowadzić to o czym pisze, to by było

    Ale dyskusja była o tym, że jeśli ma się AC, to TU I TERAZ
    trzeba (niestety) płacić składkę za potencjalne "zdarzenia
    z osobami trzecimi".
    Wersji z Atlantydą nie omawiano ;)

    > teraz tak, ale jakbym miał pewność że każdy pieszy ma oc, bym nie płacił

    No to czegoś nie zrozumiałem.
    Byłem przekonany, że idzie o to aby AC obejmowało tylko spowodowane
    PRZEZ SIEBIE (no, niech jeszcze będzie "siła wyższa" do kompletu) szkody!
    (a nie, żeby go nie płacić jakby wszyscy inni mieli OC)

    pzdr, Gtofryd

  • 143. Data: 2011-06-03 05:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > codziennie jakiś rowerzysta powoduje ci szkody. szkoda, naprawa, szkoda,
    > naprawa.... po 30 szkodach nadal twierdzisz, że nie płacisz za

    Wyobraź sobie, że każdego z tych rowerzystów pozywasz i nie korzystasz
    z AC. Pic w tym, że składki od tych statystycznych rowerzystów NADAL
    płacisz.
    Oczywiście, przy korzystaniu płacisz *więcej*.
    Ale grupowiczowi chodziło o to, że mimo niekorzystania w razie
    zdarzenia, płacisz *i tak* (w składce, tej 'podstawowej').

    pzdr, Gotfryd

  • 144. Data: 2011-06-03 06:37:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Wyobraź sobie, że każdego z tych rowerzystów pozywasz i nie korzystasz
    > z AC. Pic w tym, że składki od tych statystycznych rowerzystów NADAL
    > płacisz.

    No właśnie nie płacisz. Bo masz zniżkę za bezszkodowość. TY nie
    popełniasz błędów, więc TWOJE ubezpieczenie jest niskie. Od CIEBIE
    zależy jego wysokość. Czy jesteś fajtłapa i walisz w drzewo co tydzień
    czy jesteś może od 10 lat nie miałeś żadnego zdarzenia.

    > Oczywiście, przy korzystaniu płacisz *więcej*.

    No właśnie. Czyli wybór ,,moje AC czy OC rowerzysty'' oznacza ,,ja
    zapłacę za zdarzenie czy rowerzysta''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 145. Data: 2011-06-03 07:23:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie nie płacisz. Bo masz zniżkę za bezszkodowość.

    Ale MIMO tej zniżki płacisz składnik "na obsługę zdarzeń osób trzecich".
    Ty chyba nie sądzisz, że odszkodowania są opłacane wyłącznie od składowej
    "ponad maksymalną zniżkę"?
    Ubezpieczyciel przecież nie ma pojęcia, że Ty *nie* skorzystasz
    z ubezpieczenia "od osoby trzeciej", a dotychczasowy brak wypłat
    bierze się z niezgłaszania szkód - traktuje Cię tak samo, jak
    kogoś kto zwyczajnie miał szczęście.
    Ale PŁACISZ składkę na wypadek szkody spowodowanej przez osobę trzecią!

    > TY nie
    > popełniasz błędów, więc TWOJE ubezpieczenie jest niskie.

    Tristan, nie myl zniżki "od szczęścia" :P z tym, że nawet najniższa
    minimalna składka zawiera składowe od *wszystkich* możliwych zdarzeń!

    Jeśliby *dało* się wyłączyć "szkody od osób trzecich", to składka
    byłaby *niższa*. Niższa od tej minimalnej bezszkodowej, bo nie
    obejmowałaby jednego składnika.
    Ale że wyłączyć się nie da z przyczyn hm... "konstrukcyjnych",
    to ją płacisz i basta.

    > Od CIEBIE
    > zależy jego wysokość. Czy jesteś fajtłapa i walisz w drzewo co tydzień
    > czy jesteś może od 10 lat nie miałeś żadnego zdarzenia.

    Ale to nie ma nic do faktu, że w składce będzie element policzony
    od możliwości odszkodowania od szkody "z osoby trzeciej".

    > No właśnie. Czyli wybór ,,moje AC czy OC rowerzysty'' oznacza ,,ja
    > zapłacę za zdarzenie czy rowerzysta''.

    Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.
    Tobie żadna różnica, czy zapłacę ze swojego OC (tak, mam, to
    "rowerowe") czy z własnych pieniędzy. Naprawdę.

    Różnicę sprawia to, czy skorzystasz z własnego AC czy nie.
    Ale pic w tym, że jeśli NIE BĘDZIESZ KORZYSTAŁ, to MIMO TEGO
    płacisz składkę na takie szkody!

    Oczywiście, nie korzystając, masz bonus - jesteś traktowany jako
    kierujący który bardzo stara się unikać szkód, w tym *nie* z własnej
    winy.
    Ale *mimo* tego bonusa, pewną składową płacisz.

    pzdr, Gotfryd

  • 146. Data: 2011-06-03 07:47:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.06.2011 09:23), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.
    > Tobie żadna różnica, czy zapłacę ze swojego OC (tak, mam, to
    > "rowerowe") czy z własnych pieniędzy. Naprawdę.

    Gotfrydzie, jest ogromna różnica. Po pierwsze, od Ciebie pieniądze mogą
    być o wiele trudniej ściągalne. O wiele trudniejsze może być w ogóle
    Twoje przyznanie się do odpowiedzialności.

    W ewidentnych przypadkach, ubezpieczyciel, z wyjątkiem wyjątkowych mend
    wśród ubezpieczycieli, nie kombinuje z uchylaniem się od odpowiedzialności.

    p. m.

  • 147. Data: 2011-06-03 10:16:37
    Temat: Re: [OT]Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 03.06.2011 13:53, mvoicem pisze:
    > (02.06.2011 20:33), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Paru UPRowców i paranoików (roboczo załóżmy że masz rację co do tego
    > określenia) marudzi, większości zwisa. Ty jeden jedyny gorąco chcesz w
    > tym brać udział.

    Robiłeś jakieś badania? bo ja na szybko już znam więcej osób, które
    debatuje o spisywaniu się i zależy im na spisie. A że nie na tej grupie,
    to inksza inkszość.

    > Myślę że upoważnia mnie to do stwierdzenia, że może nie w poprzek całemu
    > narodowi, ale na pewno obok całego narodu, w sporym oddaleniu.

    Jajco prawda. Sporo osób, zwłaszcza z notorycznie pomijanych grup
    społecznych, chce się spisać i pokazać, że istnieją, żeby ich nie
    pomijano w planach państwowych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 148. Data: 2011-06-03 10:35:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ale MIMO tej zniżki płacisz składnik "na obsługę zdarzeń osób trzecich".

    Ale jak osoba trzecia spowoduje, to nie ona ma zwyżki, tylko ja. Czyli z
    jednej strony, dobrze, że ten składnik jest, ale dbam o jego obniżenie i
    nie widzę sprawiedliwości w twierdzeniu ,,olej winnego, zapłać ze
    swojego'', bo wtedy poza czynnikiem ,,na wszelki wypadek, że sprawca
    uciekł'' dochodzi czynnik ,,zwyżka, bo sprawca był, ale ni chuja nie
    miał OC''.

    > Ubezpieczyciel przecież nie ma pojęcia, że Ty *nie* skorzystasz
    > z ubezpieczenia "od osoby trzeciej",

    Na starcie nie ma, ale potem już ma i obniża.

    > a dotychczasowy brak wypłat
    > bierze się z niezgłaszania szkód - traktuje Cię tak samo, jak
    > kogoś kto zwyczajnie miał szczęście.

    No nie ważne. Ważne, że czemu ja mam płacić zwyżkę za szaleńca na
    rowerze, co codziennie mi w samochód wali? Wiem, przeginam z codziennie,
    ale to jedynie pokazuje zjawisko, przez spotęgowaną skalę.

    > Ale PŁACISZ składkę na wypadek szkody spowodowanej przez osobę trzecią!

    No a powinien tamten, w OC. Czemu rowerzysta ma nie mieć OC, a ja w
    samochodzie muszę? A nie mozna powiedzieć, że poszkodowany ze swojego AC
    sobie zrobi? Skoro i tak płaci na wypadek szkody spowodowanej przez
    osobę trzecią....

> [...]
    > obejmowałaby jednego składnika.
    > Ale że wyłączyć się nie da z przyczyn hm... "konstrukcyjnych",

    No to zlikwidować wszystkie OC i niech każdy płaci SOBIE z AC.

    > Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.

    Ma.

    > Tobie żadna różnica, czy zapłacę ze swojego OC (tak, mam, to
    > "rowerowe") czy z własnych pieniędzy. Naprawdę.

    O ile zapłaci. A jak nie chce? Z OC sprawa jasna. Zgłaszam się (JA!) do
    jego ubezpieczyciela i już. Ubezpieczyciel jest na pewno wypłacalny. A
    rowerok powie ,,spierdalaj waść'' i tyle uzyskam.

    > Ale *mimo* tego bonusa, pewną składową płacisz.

    Owszem, ale to nie zmienia faktu, że bonus się powiększy, jak każdy
    będzie za siebie odpowiedzialny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 149. Data: 2011-06-03 11:53:00
    Temat: [OT]Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: mvoicem <m...@g...com>

  • 150. Data: 2011-06-03 13:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011, mvoicem wrote:

    > Gotfrydzie, jest ogromna różnica. Po pierwsze, od Ciebie pieniądze mogą
    > być o wiele trudniej ściągalne.

    Ciekawe jak długo mam tłumaczyć, że są DWA ODREBNE składniki płacenia
    za szkody w AC?

    Jeden jest za szkody "wykorzystane".
    Ten powoduje zwyżki, i do tego się NIE ODNOSZĘ.
    Czy możecie to przyjąć do wiadomości?
    Tak, JEŚLI ktoś spowoduje Ci szkodę i skorzystasz a AC to dostaniesz
    zwyżkę. Ale to nie są JEDYNE koszty związane z "osobami trzecimi" w AC!

    Drugi (składnik), to jest opłata za szkody POTENCJALNE.
    I ten, opłacając AC, PŁACISZ.
    Nie ma metody żeby go nie płacić - bo nie ma oferty, w której mógłbyś
    płacić mniej dlatego, że REZYGNUJESZ z AC w przypadku szkód powodowanych
    przez osoby trzecie.
    Brak takiej oferty ma uzasadnienie logiczne (poważna trudność dowodowa),
    ale w niczym nie uchybia to faktowi, że ten składnik *każdy korzystający
    z AC* płaci.
    Niezależnie od tego czy "chciałby" czy nie!

    Nie odnoszę się do tego, że w razie skorzystania z AC jest zwyżka.
    Nie odnoszę się do tego, że jakby było "OC dla wszystkich", to być może
    ktoś zrezygnowałby z AC.
    Odnoszę się do tego, że ktoś kto chce AC ale WYŁĄCZNIE OD WŁASNYCH
    SZKÓD, twierdzi że "nie chce płacić za szkody od osób trzecich"
    i sugeruje, że istniałaby taka możliwość (jakby te osoby trzecie
    miały OC).
    Nie ma takiej możliwości zeby nie płacił WCALE.
    Ubezpieczyciel ZAWSZE wliczy do składki AC co najmniej obsługę prawną
    szkody spowodowanej przez osoby trzecie, bo *musi się liczyć* z tym,
    że ubezpieczony z tego skorzysta.
    W tym skorzysta "nieprawidłowo", twierdząc że szkoda spowodowana
    faktycznie przez osoby trzecie została spowodowana przez niego :P

    pzdr, Gotfryd