  • 131. Data: 2011-06-01 11:18:01
    Temat: Re: Obowiązkowe kamery w samochodach
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > w stanach w niektórych autach są czarne skrzynki

    pc car ? :-)

  • 132. Data: 2011-06-01 12:36:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > pc car ? :-)

    z tego co słyszałem, niektóre modele cadillacow mają taki system

  • 133. Data: 2011-06-01 12:39:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > A ja nie mówiłem, że takie oc jest bez sensu tylko akurat inne płacimy. A
    > jak mamy płacić od jeżdżenia to musi być dobrowolne bo przecież nie
    > obejmiemy ubezpieczeniem starej babci, która w ogóle jeździć nie umie i z
    > domu nie wychodzi, więc ubezpieczenie od chodzenia też odpada.

    bo to ma być oc, od czego to już jego zakres sam sobie człowiek ustali,
    człowiek ma być ubezpieczony nie pojazd

  • 134. Data: 2011-06-01 12:40:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > To po prostu inne ubezpieczenie

    inne, ale zamiast, a nie dodatkowo

  • 135. Data: 2011-06-01 21:08:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jun 2011, szerszen wrote:

    > g. prawda, ubezpieczyciel naprawi z mojego ac, ja dostanę zwyżkę i z nikogo
    > żadnego regresu nie będzie dochodził, a nawet jeśli

    Ale Ty najwyraźniej czegoś nie chcesz zrozumieć - że *o co innego
    chodzi*! Nie idzie o zwyżkę, ale o wysokość składki.

    *NIE* korzystając z opcji wypłacania za szkody powodowane przez osoby
    trzecie (tj. ubezpieczając się z założeniem, że z tej wersji
    korzystał nie będziesz), mimo tego PŁACISZ ubezpieczycielowi
    za ten składnik AC!
    Dlaczego? - bo raczej nie ma takiej oferty, żeby wyłączyć
    z AC korzystanie ze szkód spowodowanych przez "trzecich".
    Po prostu ubezpieczyciel nie ma technicznej możliwości
    sprawdzenia, że szkoda *została* spowodowana przez znaną
    osobę trzecią, jeśli Ty nie będziesz chciał przedstawić
    dowodów.

    > nie zapominaj że rozmowa się tyczy
    > wypadków spowodowanych przez osoby bez oc i w przypadkach kiedy tego oc mieć
    > nie musiały

    Nie zapominam.
    Ty masz zamiar nie korzystać w takim przypadku ze swojego AC.
    Wolno Ci.
    Ale *w składce* płacisz za ubezpieczenie od takich zdarzeń!

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2011-06-02 07:11:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106012304020.800@quad...

> [...]
    > trzecie (tj. ubezpieczając się z założeniem, że z tej wersji
    > korzystał nie będziesz), mimo tego PŁACISZ ubezpieczycielowi

    ale zdaje się, że nie dostrzegasz drobnego faktu, ty mówisz o tym co jest
    teraz, i że ja muszę się od tego ubezpieczyć aby spać spokojnie, jak mi
    jakaś pijana menda wlezie pod koła, a ja piszę o tym coby mogło być i wtedy
    to ac wyglądało by zupełnie inaczej

    > Dlaczego? - bo raczej nie ma takiej oferty, żeby wyłączyć
    > z AC korzystanie ze szkód spowodowanych przez "trzecich".

    teraz nie ma, ale jakby wprowadzić to o czym pisze, to by było, poza tym
    masz ac mini, tylko od kradzieży czy czegoś podobnego

    > Ale *w składce* płacisz za ubezpieczenie od takich zdarzeń!

    teraz tak, ale jakbym miał pewność że każdy pieszy ma oc, bym nie płacił

  • 137. Data: 2011-06-02 09:21:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-01 12:22:10 +0200, "szerszen" <s...@t...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > w stanach w niektórych autach są czarne skrzynki

    Wprawdzie dookoła, ale odpowiedziałeś - w jednym państwie, w niektórych
    pojazdach jest coś zupełnie innego...

    --
    Bydlę

  • 138. Data: 2011-06-02 09:29:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Wprawdzie dookoła, ale odpowiedziałeś - w jednym państwie, w niektórych
    > pojazdach jest coś zupełnie innego...

    jak zwał tak zwał, ale zapisuje kilka parametrów, między innymi prędkość, z
    tego co słyszałem :)

  • 139. Data: 2011-06-02 16:27:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-02 11:29:07 +0200, "szerszen" <s...@t...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > jak zwał tak zwał, ale zapisuje kilka parametrów, między innymi
    > prędkość, z tego co słyszałem :)

    Tak, ale kluczowy jest ten RESET.
    Czyli prawo oskarżanego o niezeznawania przeciw sobie.
    :-)))

    --
    Bydlę

  • 140. Data: 2011-06-02 18:33:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.05.2011 12:21, mvoicem pisze:
    > A to że byłby montowany serynie w samochodach - dotyczyłoby to tylko
    > samochodów nowych

    No i ok. Wiele obowiązkowych elementów wyposażenia nie dotyczy starych
    aut. ABS, zagłówki, trzeci stop....

    > to raz, dwa - spójrz na allegro na ceny
    > radiodbiorników samochodowych "montowanych seryjnie" i porównaj z cenami
    > analogicznych standardowych, montowanych w "kieszeń", złączka iso itd...

    A bo to jest inne zjawisko. Producent robi Własny Kształt aby nie dało
    się zamontować konkurencji. Więc samo ,,radio zamienne'' jest droższe,
    bo niestandardowe, pod dane auto.

    > Tyle że wcześniej, jakby jakiś taksówkarz chciał mieć kasę, to by sę
    > taką zwykłą na baterię kupił, jak baby na targowisku, za 300zł chyba już
    > się da.

    czyli nie problem w obowiązkowości....

    > Ale Minister se wymyślił że taka kasa w taksówce to koniecznie musi być
    > sprzężona z taksometrem. Co jest bzdurą,

    Dlaczego bzdurą? Taksówkarze nie ciulają. Tak byłoby ciężko zapanować
    nad tym. Ilu klientów taksówki bierze paragony? Złotówa by kasował wg
    taksometru i nie nabijał na kasę.

    > bo na targowisku kasa nie musi
    > być sprzężona z wagą,

    Bo tu trudniej niestety to sprzężyć, analogicznie do taksometru to raz.
    A dwa -- łatwiej wyłapać babę sprzedającą poza kasą, bo na targowisku
    obserwują ja dziesiątki oczu. Więc się będzie bała nie nabijać. Do tego
    ona sprzedaje najczęściej więcej produktów, więc nienabijanie oznacza
    liczenie na liczydle (papier, kalkulator etc), co również się bardzo
    rzuca w oczy. A taksiarz cośtam naciska sobie na guziczkach. Więc
    obecnie jedyna metoda oszukania systemu to nie włączyć taksometru i się
    umówić na stawkę na oko. A przy niezintegrowanych 90% kursów by pewnie
    nie nabijał.

    > to czemu ma być sprzężona z taksometrem? Bzdura
    > która znacznie podwyższa cenę takiego urządzenia.

    E tam. technologicznie wcale nie taki problem. Podwyższyła cenę niszowość.

    > ps: twoja wizja państwa mnie przeraża. Najpierw, wbrew wszystkim którzy
    > wobec spisu są albo obojętni albo widzą w tym inwigilację państwa,
    > domagasz się żeby Cię koniecznie spisali.

    Buhahahaha, rozłożyłeś mnie na łopatki. To, że paru uprowców lub
    paranoików na tej liście marudzi na spis nie upoważnia cię do
    sugerowania, że idę w poprzek całemu narodowi, jako jeden z niewielu
    szaleńców.

    > Teraz chcesz żeby obowiązkowo
    > śledzić gdzie kto jeździ.

    Bynajmniej. To większa prywatność niż w sklepie, bo tam jak idziesz, to
    nie wiesz co ochrona robi z nagraniami. A tu nagrania będą w Twoim
    samochodzie. I będą służyć tylko rozstrzyganiu ,,kto winny w wypadku'',
    a wtedy fakt, że tam jesteś i tak jest znany.

    > Strach pomyśleć jakie jeszcze ulepszenia
    > chciałbyś żeby wprowadzono ...

    Wiele czyniących życie bezpieczniejszym i przyjemniejszym.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek