  • 81. Data: 2023-12-14 17:55:13
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 15:42, Olin pisze:

    > Mieszkasz w pożydowskim domu, czy dziadek tylko zajumał pierzynę oraz
    > zastawę, że tak bardzo się angażujesz w dyskusję?

    https://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/InterpelacjaTresc.
    xsp?key=2EB3DE7C&view=null
    I możesz sobie popłakać.

  • 82. Data: 2023-12-14 18:12:53
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Cos 7 tys sie przyznaje do takiego wyznania.
    > [...]

    A to zależnie jak akurat pasuje. Jak akurat pasuje żeby wyszło mało
    [np. pod sugestie jak niewielu Holocaust (za okupacji) przeżyło] to
    liczą po wyznaniu. Jak akurat pasuje odwrotnie to tak policzą że im
    200-300 tys. wyjdzie AFAIR.

    Ilu "czerwonych Żydów (z UB)" wyznawało judaizm? Dzieci niby w innym
    duchu wychowali (w większości)? Czy szans przeżycia Niemieckiego Gazu
    nie miał większych Żyd przechrzta co mógł wyciągnąć (prawdziwe)
    świadectwo chrztu, nie był obrzezany i mówił po polsku bez akcentu?
    Niemcy vel. naziści uznawali za Żyda po *dziadkach* [A].

    Niektórzy Żydzi się asymilują. Tyle ze "odpadają" w takim tempie że
    "jądro" trwa (już) tysiąclecia.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mischling

    --
    A. Filip

  • 83. Data: 2023-12-14 18:22:18
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale oni początkowo chyba nie wiedzieli, że do gazu.
    > Choc i tak ta żydowska policja cieszyła się złą sławą wsród ziomków.
    >
    > Kolejni juz w samych obozach pomagali gazować ... ale przeciez nie
    > całkiem z własnej woli ...

    > Ale juz wiedzieli gdzie i po co wywożą?
    >
    > Sikorski to przez BBC ogłosił, ale to juz pod koniec likwidacji getta
    > Warszawskiego, a radia były w Polsce zakazane ...

    Czyli "prawdziwi" szmalcownicy są dopiero pd momentu jak wiedzieli że
    Żydzi mają dostać bilet do Niemieckiego Gazu? Ten argument tnie
    odpowiedzialność nie tylko w jedną stronę.

    AFAIR ktoś podawał jak to zydowskie władze gett donosiły na Żydów
    "co nie chcieli do Getta" *w pierwszych miesiącach ich istnienia* .

    --
    A. Filip

  • 84. Data: 2023-12-14 18:53:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 15:17, Olin pisze:

    > Nie w takiej skali i nie z rąk żydowskich.

    Podaj wyniki.
    Tylko takie rzetelne a nie od cioci Engelking.

  • 85. Data: 2023-12-14 19:15:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 18:22:18 +0100, A. Filip wrote:

    > Czyli "prawdziwi" szmalcownicy są dopiero pd momentu jak wiedzieli że
    > Żydzi mają dostać bilet do Niemieckiego Gazu? Ten argument tnie
    > odpowiedzialność nie tylko w jedną stronę.

    Takich ukrywających sie Żydów, to Niemcy chyba lubili zastrzelic na
    miejscu ..

    > AFAIR ktoś podawał jak to zydowskie władze gett donosiły na Żydów
    > "co nie chcieli do Getta" *w pierwszych miesiącach ich istnienia* .

    No i ktos przekazał listy mieszkanców z wyznaniami ... i rodziców i
    dziadków.

    Getto się niektórym podobało, bo to jakaś izolacja od wojny i okupacji
    ... póki się nie zrobiło głodno, zimno i ciasno ...

    J.

  • 86. Data: 2023-12-14 19:22:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 13:54, Olin pisze:

    > Nie było obowiązku <cut> donoszenia
    > na nich Niemcom
    Tu poniekąd był...
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2023-12-14 19:24:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 15:20, Olin pisze:

    > Żydzi donosili na Polaków i wyłudzali od nich pieniądze i kosztowności?

    Na polaków też, ale głównie na innych żydów. A bo co?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2023-12-14 19:34:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 18:12:53 +0100, A. Filip wrote:

    > A to zależnie jak akurat pasuje. Jak akurat pasuje żeby wyszło mało

    te 7 tys to podobno ze spisu powszechnego, ale ... prawie 8 mln
    odmówiło odpowiedzi o wyznanie.

> [...]
    > 200-300 tys. wyjdzie AFAIR.
    >
    > Ilu "czerwonych Żydów (z UB)" wyznawało judaizm?

    Chyba niewielu. Do UB tylko zaufani towarzysze mogli trafić,
    niewierzący/niepraktykujący :-)

    > Dzieci niby w innym duchu wychowali (w większości)?

    Ci moze i w ateistycznym ... o ile mieli dzieci ..

> [...]
    > świadectwo chrztu, nie był obrzezany i mówił po polsku bez akcentu?
    > Niemcy vel. naziści uznawali za Żyda po *dziadkach* [A].

    No własnie.
    Ale jak sie wczeniej zasymilował, to mógł sie łatwiej schowac, uciec

    > Niektórzy Żydzi się asymilują. Tyle ze "odpadają" w takim tempie że
    > "jądro" trwa (już) tysiąclecia.

    Przed wojną to dzietność była duża, nie tylko wśród Żydów.
    Umieralność tez spora ...
    Ale skoro u nas są katolicy, to co się dziwić, ze Żydzi też trwają w
    wierze ...

  • 89. Data: 2023-12-14 19:42:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 17:32, J.F pisze:

    > Albo przyklad męża HGW, czy jego wuja.
    > Kamienicę przedsiębiorczy Polak przywłaszczył i sprzedał,
    > włascicielka jednak wróciła, władza ludowa Polaka skazała ... ale
    > kamienice zabrała. Czy tam - nie zabrała, ale i nie oddała.
    > I wpisu w KW poprawić też nie chciała.

    I tym należą się odszkodowania, na ogólnych zasadach bo to czy była
    żydówką czy polką nie ma tu znaczenia. A tak w ogóle to była obywatelką
    polski bo izraela wtedy nie było (co zresztą jest bez znaczenia, ale
    należy podkreślić, że większość "żydów" to byli obywatele polscy i
    izreaelowi nic do tego).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2023-12-14 19:46:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > znaczenia, ale należy podkreślić, że większość "żydów" to byli
    > obywatele polscy i izreaelowi nic do tego).

    <ad-absurdum> Izrael powinie ponieść odpowiedzialność za zbrodnie
    policji żydowskich na obywatelach RP2. </ad-absurdum>

    --
    A. Filip