  • 241. Data: 2023-12-19 14:27:30
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Nie chce mi się, tym bardzie że w różnych krajach były różne represje.
    > Odniosłem się tylko do absurdalnego poglądu, że jeśli chodzi o
    > prześladowania w czasie okupacji, od Żydów różni nas tylko słaby
    > marketing.

    Chcesz pełnego cynizmu? Żydzi z Holocaustem się wstrzelili w potrzebę
    aliantów usprawiedliwiania osiągnięć aliantów na miarę zbombardowania
    Drezna i innych nalotów dywanowych miasta (Hamburg/Tokio).
    Takie wybielanie siebie po linii "No bo oni byli (znacznie+) gorsi".
    Mi to zasadniczo też pasuje tyle że już "trochę" mniej.
    A że Żydom to pasowało++ pod Izrael 2.0? Realpolitik panie.
    Tylko idiota marnuje dobre+ okazje, ja rzadko uważam Żydów za idiotów.
    Oczywiście że to bardzie skomplikowane ale jako "BARDZO zgrubne
    przybliżenie w jednym aspekcie" od biedy ujdzie.

    P.S. Może nie prowadźmy takich dyskusji jak ta czy lepsza jest armia
    (zasadniczo) z poboru czy zawodowa z omijaniem bardzo szerokim łukiem
    kwestii mnie wezmą/nie_wezmą w kamasze. Nauczenie przewidywania "A ile
    trzeba będzie zapłacić?" studzi zapał na Narodowe Samobiczowanie.
    Po za tym ja nie byłem, nie jestem i nie będę (narodowym) masochistą
    a za sadystami (w stylu dyskusji) nie przepadam.

    --
    A. Filip

  • 242. Data: 2023-12-19 15:15:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 14:27:30 +0100, A. Filip napisał(a):

> [...]
    > A że Żydom to pasowało++ pod Izrael 2.0? Realpolitik panie.
    > Tylko idiota marnuje dobre+ okazje, ja rzadko uważam Żydów za idiotów.

    Już dawno zauważyłem, że internety to generalnie gabinet osobliwości i nie
    należy sie niczemu dziwić. Osoby rozsądne zabierają głos raczej oszczędnie.
    Płaskoziemcom, foliarzom i szurom wszelakiego sortu zawsze wszystko
    idealnie pasuje to wyznawanej teorii.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 243. Data: 2023-12-19 20:33:04
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 12:00, Olin pisze:

    > W czasie wojny pod okupacją niemiecką znalazło ok. 3 mln polskich Żydów, z
    > czego ocalało ok. 30 tys., czyli 1%.

    Przy czym - nie umniejszając samej tragedii - z powyższego wcale ne
    wynika, że Niemcy wymordowali pozostałe 99%. Uważa, że metoda akurat
    jest obarczona licznymi błędami. Niemcy nie ewidencjonowali swoich
    zabójstw.

    Przede wszystkim weź pod uwagę, że Polska po II WS powstała nie w tych
    samych granicach, co przed. Część z tych "brakujących" mogła w 1939 roku
    ujść na wschód i już nie powrócić - o udaniu się na "ziemie odzyskane"
    nie wspominając. Pewnie z 10 procent po prostu w ciągu 5 lat wojny
    zmarły, zakładając średnią życia człowieka na okrągło 50~60 lat. Sporo
    osób uciekła za granicę.

    Dokładając do tego fakt, że Niemcy mordowali w analogiczny sposób nie
    tylko Żydów w rozumieniu samych Żydów, ale też Polaków, których Niemcy
    uważali za Żydów, no to z kolei mogli zamordować takich osób znacznie
    więcej, niż tych Żydów w ogóle było.

    Tak więc liczenie rozmiarów ludobójstwa poprzez policzenie ubytku jest
    moim zdaniem niewiarygodne.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 244. Data: 2023-12-19 20:35:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 13:11, Olin pisze:
    > Nie chce mi się, tym bardzie że w różnych krajach były różne represje.
    > Odniosłem się tylko do absurdalnego poglądu, że jeśli chodzi o
    > prześladowania w czasie okupacji, od Żydów różni nas tylko słaby marketing.

    To oczywiście masz rację. Marketing to do rzeczy nic nie miał, albo
    przynajmniej niewiele.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 245. Data: 2023-12-19 20:38:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 14:27, A. Filip pisze:
> [...]
    > Oczywiście że to bardzie skomplikowane ale jako "BARDZO zgrubne
    > przybliżenie w jednym aspekcie" od biedy ujdzie.

    To i Stalinowi pasowali, bo nie wspominali, że Rosjanie mordowali
    wszystkich równomiernie nie patrząc na wyznanie. Morderstwo na Żydach
    pozwalało na wykazanie, że pozostałe kraje generalnie były w porządku,
    bo one Żydów nie mordowały.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 246. Data: 2023-12-19 20:44:20
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 08:04, J.F pisze:
    > Ciekawe, czy naród tak sam, czy ktos tym sterował.
    No i zauważmy, ze teoretycznie ta nienawiść była adresowana do
    niewielkiej grupki, która przeżyła pogrom Niemiecki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 247. Data: 2023-12-19 21:42:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 08:52, J.F pisze:

    > Tuski były na Kaszubach. Ale i to nie tłumaczy co miały innego w
    > swoich grupach wyznaniowych.

    No przeca wiadomo, że tuski==niemcy:P

    > No powinny, a testamentów nie ma, i aktów cywilnych nie ma.

    No to sam rozumiesz.

    > A jak rzad BF ma takie przepisy jak my, ze po bezpotomnej smierci
    > obywatela dziedziczy panstwo/gmina(samorządowa), i zdaży nadać
    > obywatelstwo?

    To mniej więcej to samo jak rząd RP ustanowi przepis, że jak jakiś
    mieszkaniec bruklina faso nie przeklnął "kurwa" w dniu równonocy
    wiosennej, to jego majątek należy się rządowi polskiemu.

    > Nie wiem jakie było to prawo spadkowe, ale chyba dosc szerokie, i
    > szersza rodzina miala prawo dziedziczyc bez testamentu.

    Problem w tym, że ich niemcy wymordowali?

    > To ktos mógł ocalec, i później czy wczesniej wyjechac do Izraela.

    To wtedy dochodzi na warunkach ogólnych i jedyne co rząd izraelski ma
    prawo to zapewnić mu pomoc prawną jeśli chce?

    > Poza tym cześć przezyla bezposrednio, i tez wyjechala, i prawa
    > majatkowe zachowala ... tylko komunisci je olali.

    Jak wyżej.

    > polskie sie nie nazywały gminami.

    Bez znaczenia.

    > Tam jest podatek katastralny. W bogatej dzielnicy i szkoły bogatsze,
    > albo w ogole prywatne.
    > W Europie tego nie ma.

    Trochę jest, ale nie w tym problem.

    > Obywatel rzymski pracowac nie musial, zasilek mu sie nalezał :-)

    No i dlatego w interesie panstwa było żeby nadmiernie dużo tych matek z
    bombelkami za frajer nie utrzymywać:P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 248. Data: 2023-12-19 21:43:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.12.2023 o 21:57, J.F pisze:

    > No ale głupio zrobił.
    > Czasem warto sobie przypomnieć, ze "milczenie jest złotem" :-)

    No wartałoby wcześniej. Nie to żeby znaków nie było;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 249. Data: 2023-12-19 21:44:53
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 11:28, Olin pisze:

    > No i co tam jest o donoszeniu na Polaków?
    > O czym donosił?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBagiew_(organizac
    ja)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 250. Data: 2023-12-19 21:45:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > czego ocalało ok. 30 tys., czyli 1%.
    > Teraz możesz myśleć nad odpowiednim marketingiem, żeby przekonać świat o

    No i? Do niemców rachunek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!