  • 121. Data: 2023-12-15 15:41:13
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [Czy już starożytni Rzymianie (poganie) byli antysemitami?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > No proszę, antysemityzm był, a o wiadomej nadreprezentacji w UB jeszcze się
    > nikomu nie śniło.

    <ironia> Czy starożytni Rzymianie (poganie) też/już byli antysemitami?
    No przecież dwa powstania Żydowskie zdusili wiec jasno widać że to byli
    antysemici jak w mordę strzelił. Te ludobójstwa które Stary testament
    opisuje to oczywiście były za antysemityzm? </ironia>

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_%C5%BCydowska_(6
    6%E2%80%9373)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Powstanie_Bar-Kochby

    --
    A. Filip

  • 122. Data: 2023-12-15 17:10:14
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.12.2023 o 12:52, Olin pisze:

    > Niezależnie od temperatury można było nie donosić i samemu nie mordować.

    Tak można sobie pierdolić w kapciuszkach, przed monitorem, 80 lat po wojnie.

    https://historia.wprost.pl/ii-wojna-swiatowa/1051477
    9/kara-smierci-za-pomoc-zydom-wyjatkowo-okrutne-praw
    o-w-okupowanej-polsce.html
    https://dorzeczy.pl/kraj/419221/polacy-byli-mordowan
    i-za-pomoc-zydom-ilu-ponioslo-smierc.html

    Masz gratis.
    https://przystanekhistoria.pl/pa2/tematy/zydzi/69741
    ,Kilka-uwag-odnosnie-do-ksiazki-Miroslawa-Tryczyka-D
    rzazga-Klamstwa-silniejsze-ni.html

    "Udział wielu Polaków w wydarzeniach w Szczuczynie nie ulega
    wątpliwości. Być może to tam ekscesy antyżydowskie, w zestawieniu nawet
    z tym, co działo się w sąsiednich miejscowościach, były najbardziej
    drastyczne. Wszystko wskazuje też, że liczba ofiar też była tu duża. Nie
    podlega jednak dyskusji, że warunkiem koniecznym tych wydarzeń były
    działania niemieckie. I to w znacznej mierze Niemców obciąża wina za to,
    co się wydarzyło w miasteczku. Tymczasem Tryczyk nie zauważa ciągu
    przyczynowo skutkowego: wejście Niemców - pogrom. A przecież w zasadzie
    nie sposób wskazać wydarzenia w Szczuczynie, o którym możemy powiedzieć
    z całą pewnością, że była to wyłącznie ,,polska zbrodnia". Szereg faktów
    wskazuje również, że Szczuczyn był poletkiem eksperymentalnym dla
    propagandowych przedsięwzięć niemieckich."

    Ja też znam kupę ciekawych linków.

  • 123. Data: 2023-12-15 17:22:03
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.12.2023 o 12:45, Olin pisze:

    > Skoro pragniesz pogłębionych opracowań polecam "Dalej jest noc. Losy Żydów
    > w wybranych powiatach okupowanej Polski"Barbary Engelking i Jana
    > Grabowskiego.
    > Miłej lektury.

    Do podusi.
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /8091472,historycy-maja-przeprosic-za-informacje-z-k
    siazki-dalej-jest-noc.html

    "Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł we wtorek, że prof. Barbara Engelking i
    prof. Jan Grabowski mają przeprosić za informacje z książki "Dalej jest
    noc", która przedstawia losy Żydów w okupowanej Polsce. Wolność badań
    naukowych musi podlegać kryteriom rzetelności - uzasadnił sąd."

    Takie to pogłębione opracowanie.

  • 124. Data: 2023-12-15 17:24:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.12.2023 o 13:14, Olin pisze:

    > Jakie liczby podaje Michalkiewicz?

    Prawdziwe?

  • 125. Data: 2023-12-15 20:01:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Europa jest zebana. Nie potrafii znaleźć przyzwoitego (złotego?) środka
    > mimo, ze wie (przynajmniej niektórzy), że taki istnieje. W Europie jest
    > albo poprawność polityczna do wyrzygania

    To chyba cała zachodnia kultura tak obecnie ma (albo udaje że ma:))

    > Ogólnie wiedza przeciętnego
    > Europejczyka o społeczeństwach muzułmańskich to wiedza o dżichadzie i
    > innych podobnych atrakcjach.

    Bo tak to się w europie kończy. Europa jest zasadniczo "monoreligijna" -
    znaczy na każdym jej obszarze jest religia dominująca (a zasadniczo cała
    jest chrześcijańska, tylko w różnych odmianach). Bliski wschód podobnie
    (wiem że sunici nie lubią szyitów i jest jeszcze izrael ale zasada jest
    podobna - jedno państwo jedna religia). I ta dominacja sprawa, że
    religie niechętnie widzą inne sekty i jak się jakaś pojawia "w złej
    dzielnicy" to z nimi walczą. Azja jest bardziej mulitireligijna, ale też
    bywa zjebana jak na przykład birma, gdzie zwykle sympatyczni skądinąd w
    europejskim mniemaniu buddyści, urządzają ludobójstwo muzułmanom. Także
    ten tego. I z tego powodu dla mnie jako ateisty jednak lepiej żeby w
    sejmie wisiał krzyż, niż ktoś miałby w puste miejsce powiesić
    półksiężyc. Jak dla mnie katolicy (mimo wszystko) są mniej zjebani niż
    islamiści - a jak sam zauważyłeś w końcu do głosu dochodzą ekstremiści:(

    > Tobie i innym się ten klimat udziela bo nie
    > znasz, tak po prostu, zwykłych Muzułmanów, zyjących w krajach o podobnym
    > poziomie zamoznosci i edukacji jaki oferuje Polska.

    E tam - wiele krajów na bliskim wschodzie ma nawet wyższy poziom
    zamożności niż polska. Szkolnictwo to oddzielna sprawa, bo mogą mieć
    wysoki, ale co z tego jak uregilniony:P Sorry - emieraty czy arabia
    saudyjska to dalej "kozojebcy" tylko że bogaci;) Jak już to bym się
    raczej z turcją porównywał, oni w teorii też mają świeckie państwo jak
    my. Ale jak wiesz w turcji byłem tylko przez jeden dzień bo turkisze
    zjebały - ale w sumie pozytywnie ich oceniam - nie ma tam raczej
    szariatu. Co do tego czy dobrzy z nich imigranci to trzebaby niemców
    pytać - coś powinni wiedzieć;)

    > Stąd ta fobia, i to
    > że wolisz krzyż zamiast półksięzyca. Dla mnie to jeden pies. Niestety,
    > nie mam cienia wątpliwości, że polski biedny i niewyedukowany Katolik,
    > odpowiednio zmanipulowany przez różnych demagogów i zyjący w jakiś
    > bardziej izolowanych społeczeństwach, dopuszczałby się czynów równie
    > ciekawych jak ekstremisci islamscy. Znaki tego widać praktycznie
    > wszędzie w dzisiejszej Polsce.

    Wydaje mi się że nieco dramatyzujesz. No i mamy jednak (na dzień
    dzisiejszy) lepszą "kontrolę społeczną". Jak nasze katole zaczęły dłubać
    przy kompromisie aborcyjnym to skonczyło się na ulicach, przegranych
    wyborach i w perspektywie przechyleniu wahadełka w drugą stronę.
    Wszelkie arobskie wiosny i niedawne rozruchy w iranie skończyły się tym,
    że ludzie rozeszli się do domów a co aktywniejszych powieszono:(

    > Ale moze masz rację w tym sensie, że skoro jest zebane to trzeba działać
    > zgodnie z tym jak jest, a nie z tym jak być powinno. Tylko, że wieszanie
    > krzyży w odebaniu nie pomoże.

    IMHO religie to wogóle słaba sprawa - może i kiedyś potrzebana, obecnie
    osiągneliśmy poziom człowieczeństwa taki, że rzeczywiście "żeby robić
    dobre rzeczy nie trzeba religii, ale żeby robić naprawdę złe, to często
    trzeba religii i imię której się to robi". No ale mamy stan zastany i
    nie można tego ignorować tylko działać w warunkach jakie mamy.

    Off top, ale ciekawy, zresztą od dawna nikt się chyba o takie nie obraża
    na grupie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 126. Data: 2023-12-15 20:08:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2023 o 13:05, Olin pisze:

    > Dasz źródło?

    Poważnie?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:%C5%BBydowsc
    y_kolaboranci_okresu_II_wojny_%C5%9Bwiatowej

    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBagiew_(organizac
    ja)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 127. Data: 2023-12-15 21:48:58
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) czyli Żagiew (Organizacja) i inni kolaboranci
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Poważnie?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:%C5%BBydowsc
    y_kolaboranci_okresu_II_wojny_%C5%9Bwiatowej

> [...]

    Wersja po angielsku podaje liczebność Żagwi z powoływaniem się na
    wskazane źródła. Wersja po polsku powołuje się tylko na jedno źródło.

    https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%BBagiew

    --
    A. Filip

  • 128. Data: 2023-12-15 22:18:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.12.2023 o 17:10, nadir pisze:
> [...]

    > drastyczne. Wszystko wskazuje też, że liczba ofiar też była tu duża. Nie
    > podlega jednak dyskusji, że warunkiem koniecznym tych wydarzeń były

    Czyli że co?
    Chłopaki chcieli sobie pogwałcić i pomordować, ale się hamowali zanim
    Niemcy przyszli?
    I to ich usprawiedliwia?

    Przecież to jest bełkot. Warunkiem koniecznym nie byli Niemcy, tylko
    chęć tych zbrodniarzy do gwałcenia i mordowania. Po prostu wcześniej nie
    bardzo mogli robić tego bezkarnie.
    Po przyjściu Niemców nie musieli tego robić, więc to nie był warunek
    konieczny.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 129. Data: 2023-12-15 23:32:27
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

> [...]
    > nie bardzo mogli robić tego bezkarnie.
    > Po przyjściu Niemców nie musieli tego robić, więc to nie był warunek

    Warunek konieczny może być tylko jeden? Zabójcza "logiczka".

    Jednym z warunków koniecznych nie okazało się obniżenie
    poprzeczki przez niemieckich okupantów? Jest władza choćby i
    okupacyjna, jest odpowiedzialność. Za RP2 może i chcieli ale ryzyko
    karzącej ręki Sanacji był dla nich za wysokie czyli wystarczało żeby się
    powstrzymali. Niemieccy okupanci tak obniżyli poprzeczkę że starczyło z
    zapasem. W Izraelu w więzieniach sami Arabowie siedzą?
    Co by IDF zrobił z Palestyńczykami jakby żołnierzom zagwarantować
    (pełną) bezkarność? Baruch-ów Goldsteinów bez chęci samobójczych by się
    "paru++" nie znalazło? [A]

    <ironia> Ja mam wiarę w historyczne znaczenie przywódczej roli Niemiec
    w Europie większą od ciebie. </ironia>

    Powrotu od logiczki do logiki życzę choć wątpię+ nastąpi.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Baruch_Goldstein

    --
    A. Filip

  • 130. Data: 2023-12-15 23:46:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 15.12.2023 o 22:18, Kviat pisze:

    > Czyli że co?

    Czyli, że jajco.

    > Chłopaki chcieli sobie pogwałcić i pomordować, ale się hamowali zanim
    > Niemcy przyszli?

    Chłopaków pytaj.

    > I to ich usprawiedliwia?

    A co usprawiedliwia twoje tezy, że marzyli o gwałtach i mordach?

    > Przecież to jest bełkot. Warunkiem koniecznym nie byli Niemcy, tylko
    > chęć tych zbrodniarzy do gwałcenia i mordowania. Po prostu wcześniej nie
    > bardzo mogli robić tego bezkarnie.

    Konfabulujesz.
    "Dokładny przebieg i precyzyjna chronologia wydarzeń w Szczuczynie są
    generalnie nieuchwytne źródłowo. Nie ulega jednak wątpliwości, że
    czynnikiem sprawczym byli obecni w miasteczku Niemcy i ich polscy
    agenci, zwłaszcza jeden: Mieczysław Kosmowski. Szczuczyn mógł być takim
    centrum, z którego niemiecko-polskie komando jeździło do okolicznych
    miejscowości, by w nich dokonywać mordów."

    > Po przyjściu Niemców nie musieli tego robić, więc to nie był warunek
    > konieczny.

    Jak zwykle pierdolisz.
    https://www.rp.pl/plus-minus/art14654551-niemcy-zmus
    zali-polakow-do-polowania-na-zydow

    "W listopadzie 1942 r. niemieccy najeźdźcy zobowiązali wszystkich
    sołtysów dystryktu lubelskiego do podpisania następującego zobowiązania:

    ,,Oświadczam niniejszym, że:
    1. w zasięgu mojego obszaru władzy nie znajduje się żaden Żyd,
    2. wydam zarządzenie, aby w przyszłości wszyscy w zasięgu obszaru mojej
    władzy pojawiający się Żydzi zostali zatrzymani i odstawieni do
    najbliższego posterunku żandarmerii, policji lub punktu oporu SS
    (Stützpunkt),
    3. wiadome mi jest, iż odpowiedzialny jestem za całkowite wywiązanie się
    z tego zobowiązania, a za niewłaściwe tegoż wykonanie ponoszę pełną
    odpowiedzialność.
    Równocześnie potwierdzam otrzymanie jednego odpisu niniejszego zobowiązania"

    Głupa rżniesz czy nie masz pojęcia, że podczas okupacji warunki
    dyktowali Niemcy i każda niesubordynacja była karana, najczęściej
    śmiercią. No ale dziś, schowanym bezpiecznie za monitorkiem można grać
    geroja tamtych czasów.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    A u ciebie wszyscy zdrowi?