  • 1. Data: 2012-02-14 17:11:21
    Temat: Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
    Od: Sebastian Malysa <s...@g...com>

    Witam,

    Mam takie szybkie pytanie, ponieważ zostałem posądzony o bezprawną
    wymiane drzwi wejściowych w mieszkaniu własnościowym, chciałbym
    ustosunkować się do tych zarzutów i chciałbym mieć jakieś konkretne
    paragrafy w związku z tym że nie otrzymałem/nie został mi
    przedstawiony/nie jest wywieszony regulamin ani jakiekolwiek przepisy,
    nie ma nawet gabloty z ustawami itp w związku z czym nie miałem
    pojęcia o konieczności uzyskania zgody na remont we własnym
    mieszkaniu..

    Interesuje mnie więc czy jest obowiązek wywieszenia przez spółdzielnie
    statutu/regulaminu w obrębie budynku mieszkalnego lub konieczność
    zapoznania lokatora podczas przejmowania lokalu.

    Być może są jakieś inne przepisy które mogę mu przedstawić a które
    znoszą ze mnie obowiązek zgłaszania faktu wymiany drzwi?

    Pozdrawiam I dziękuję za informacje

    Sebastian M.

  • 2. Data: 2012-02-14 17:25:52
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2012-02-14 18:11, Sebastian Malysa wrote:
    > pojęcia o konieczności uzyskania zgody na remont we własnym
    > mieszkaniu..

    Jakby był tylko w twoim mieszkaniu, to by pewnie nikt pretensji nie miał...

    gacek

  • 3. Data: 2012-02-14 18:15:03
    Od: "news" <s...@m...com>

    >Jakby był tylko w twoim mieszkaniu, to by pewnie nikt pretensji nie miał...

    pewnie trzeba by mu na czole wydrukować, że mieszkanie jest spułdzielni a
    nie jego, ale pewnie woli by mu na dzrzwiach regulamin wywiesić "bo ja panie
    Władzo nie wiedziałem"

    Leila

  • 4. Data: 2012-02-14 18:23:38
    Od: Sebastian Malysa <s...@g...com>

    On 14 Lut, 19:15, "news" <s...@m...com> wrote:

> [...]
    > nie jego, ale pewnie woli by mu na dzrzwiach regulamin wywiesić "bo ja panie

    Spółdzielni a nie SPUŁDZIELNI a drzwiach RZ bo widzę niezdecydowanie;)
    Gdyby ktoś w wieku powyżej 18 lat chciał się konstruktywnie
    wypowiedzieć to jeszcze raz proszę o informację.

    PS. dziękuję też staruszkom którzy wolą żyć w skansenie niż remontować
    bo to przecież hałas więc z zasady będą krytykować.

    A skoro mieszkanie jest spółdzielni jak twierdzisz to co jest w takim
    razie moje? co obejmuje umowa kupna?

  • 5. Data: 2012-02-14 18:29:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/14/2012 12:23 PM, Sebastian Malysa wrote:
    > A skoro mieszkanie jest spółdzielni jak twierdzisz to co jest w takim
    > razie moje? co obejmuje umowa kupna?

    to się nazywa ograniczone prawo rzeczowe.
    Ot taki utwór nieznany w innych systemach.

    Dokładnie kupiłeś prawo pomieszkiwania w lokalu będącym własnością
    spółdzielni z prawem sprzedazy tego prawa i prawem jego dziedziczenia.

    Zrozumiesz kiedy spółdzielnie zaczną bankrutować i nagle się okaże, że
    "twoje" mieszkanie też zbankrutowało.

  • 6. Data: 2012-02-14 18:38:01
    Od: Sebastian Malysa <s...@g...com>

    On 14 Lut, 19:29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > spółdzielni z prawem sprzedaży tego prawa i prawem jego  dziedziczenia.
    >
    > Zrozumiesz kiedy spółdzielnie zaczną bankrutować i nagle się okaże, że

    Dziękuję za konkretną informację, widzę że wiele nie zdziałam i nawet
    jestem gotów zgodzić się z tym bezsensem ale zastanawiam się czy skoro
    oni są na tyle bezczelni to czy ja mogę zagrać w drugą stronę tzn.
    udowodnić im że nie ma jasno wystawionej informacji jakie mam
    obowiązki a konkretnie że mieli obowiązek wystawić regulamin i od
    zakupu mieszkania takowy nie wisiał? Reasumując czy wogole jest gdzieś
    zapisane że jeśli jest regulamin to np. musi on wisieć?

  • 7. Data: 2012-02-14 18:46:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/14/2012 12:38 PM, Sebastian Malysa wrote:

> [...]
    > zakupu mieszkania takowy nie wisiał? Reasumując czy wogole jest gdzieś
    > zapisane że jeśli jest regulamin to np. musi on wisieć?

    nawet jak musi wisiec to jego brak nie oznacza, ze mozesz go zlac.
    Bylo sie orientowac to mozesz zanim zaczales robote.
    Teraz zastanow sie co mozesz zrobic, zeby jak najmniej na tym stracic.

    Nie napisales o co im w zasadzie poszło.

  • 8. Data: 2012-02-14 18:51:26
    Od: "news" <s...@m...com>

    >Bylo sie orientowac to mozesz zanim zaczales robote.

    ten baran jak by nawet miał himpoteczne mieszkanie to by dalej był zdziwiony
    że na remont musiałby mieć zgodę wspólnoty (no ale przeciesz nie przybili na
    drzwiach regulaminu więc może wszystko).
    Podpal se mieszkanie bo straż ci nie przybiła ppoż przepisów

    Załamany

    Mecenas

  • 9. Data: 2012-02-14 18:52:18
    Od: Sebastian Malysa <s...@g...com>

    On 14 Lut, 19:46, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > Teraz zastanow sie co mozesz zrobic, zeby jak najmniej na tym stracic.
    >
    > Nie napisales o co im w zasadzie posz o.

    W zasadzie przyleciał prezes i rozpoczął temat w stylu czy mam
    zezwolenie na wymianę drzwi bo motywował to tym że blok może pęknąć
    podczas skuwania futryn choć jak go podszedłem to okazało się że "jest
    jedna firma która może wymieniać w tym bloku drzwi". Zapytałem go
    skoro inni kują to jak mi udowodni że po mnie mogła by pęknąć gdzieś
    ściana, podałem też za argument ubezpieczenie firmy bo nie jest to
    jakiś kogucik i w sumie na tym się zakończyło on swoje a ja swoje...

  • 10. Data: 2012-02-14 18:55:47
    Od: Sebastian Malysa <s...@g...com>

> [...]
    > Teraz zastanow sie co mozesz zrobic, zeby jak najmniej na tym stracic.
    >
    > Nie napisales o co im w zasadzie posz o.

    Ja wiem że nieznajomość prawa nie usprawiedliwia ale już nie
    dopełnienie obowiązku wywieszenia do publicznej znajomości regulaminu
    lub na przykład niedpełnienie obowiązku zaznajomienia z regulaminem
    lokatora to już jest problem. Wydaje mi się że powinienem coś podpisać
    że zostałem zaznajomiony gdy byłem zgłosić się do spółdzielni?