  • 61. Data: 2022-08-01 11:17:22
    Temat: Re: Obowiązek służb ścigania wykroczenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 06:33, Shrek pisze:

    > kufa. Przewoźnika...

    Tu już mapa zbędna. Nawet bez plecaka można być przewoźnikiem. Konieczny
    jest jakiś pojazd, bo bez tego można być co najwyżej tragarzem. Ustawa
    wyłącza transport lotnicy, morski i konny, a zatem może to być rower.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2022-08-01 11:50:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.07.2022 o 12:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pod warunkiem, że nóż i żyletka mają numer seryjny.
    > Przecież nie będzie kulson marnował cennego czasu na szukanie byle
    > jakiego noża z byle jaką żyletką bez numeru.

    Noża, czy żyletki nie szuka się przeważnie celem odnalezienia
    przedmiotów utraconych. Szuka się ich jako przedmiotów
    niebezpieczniejszych. Tu numer nie ma żadnego znaczenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 63. Data: 2022-08-01 13:07:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 11:17:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tu już mapa zbędna. Nawet bez plecaka można być przewoźnikiem. Konieczny
    > jest jakiś pojazd, bo bez tego można być co najwyżej tragarzem. Ustawa
    > wyłącza transport lotnicy, morski i konny, a zatem może to być rower.

    Wow ... i co z tego wynika dla dostawcow pizzy ?

    J.

  • 64. Data: 2022-08-01 13:11:55
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    sobota, 30 lipca 2022 o 00:23:36 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Dobrze znalazłeś, ale niewłaściwie wyciąłeś i w ogóle te wytyczne nie
    > dotyczą omawianego tematu. Jest różnica pomiędzy przyjęciem ZGŁOSZENIA,
    > a ZAWIADOMIENIA. To dwa różne byty taktyczne. Zgłoszenie, to informacja,
    > na podstawie podejmuje się działania na szczeblu taktycznym. Czyli po
    > informacji o o kradzieży roweru podaje komunikat patrolom
    > niepozostającym w służbie na obszarze przyległym do miejsca zdarzenia
    > oraz kilka innych rzeczy - w zależności od inwencji dowodzącego.
    >
    > Zawiadomienie, to czynność procesowa, która inicjuje czynności wykrywcze.

    Hmmm.... Czyli gdy obywatel dzwoni lub idzie osobiście do służby
    w rodzaju Policji i ustnie lub na papierze używa sformułowania, że "składa
    zawiadomienie o ...", to nie może oczekiwać potwierdzenia w postaci
    "przyjęto zawiadomienie", tylko powinien usłyszeć "przyjęto zgłoszenie",
    a dopiero później w jakimś dalszym kroku może (musi?) dostać informację,
    że "przyjęto zawiadomienie"?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 65. Data: 2022-08-01 13:38:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 13:11, rowerex rowerex pisze:
> [...]
    > "przyjęto zawiadomienie", tylko powinien usłyszeć "przyjęto zgłoszenie",
    > a dopiero później w jakimś dalszym kroku może (musi?) dostać informację,

    Zgłoszenie i zawiadomienie, to są co do zasady zupełnie różne rzeczy.
    Zgłoszenia można dokonać w dowolny sposób. Podejść do policjanta na
    ulicy. Zadzwonić na CPR (to nie Policja), wysłać email, SMS. Ale nie
    zastąpi ono zawiadomienia. Zawiadomienie jest czynnością procesową i
    podlega rygorom takich czynności. Zawiadomienie składa się przed organem
    procesowym, czasem reprezentowanym przez wyznaczonego funkcjonariusza,
    ale niekoniecznie.

    Przeważnie zgłoszenie nie powoduje skutków zawiadomienia, zaś
    zawiadomienie niekoniecznie musi spowodować skutki zgłoszenia.
    Zgłoszenie inicjuje czynności policyjne. Czyli, jeśli przykładowo mamy
    wystarczające dane, to podejmuje się penetrację terenu za sprawcą, czy
    utraconym przedmiotem - o ile to ma sens taktyczny. Po za tym siły
    możliwe do zadysponowania nie są nieskończone, i w podobnych
    okolicznościach może się zdarzyć, że raz będą to duże siły, a raz żadne
    - bo akurat jest ważniejsze zdarzenie i nie ma czym obsłużyć "pierdoły".

    Zawiadomienie co do zasady zawsze powoduje ten sam skutek. Inicjuje
    czynności procesowe. Dlatego nie ma znaczenia, w jakiej jednostce je
    złożysz. Najwyżej się wyśle do właściwej pocztą. Ale nie oczekuj, ze
    jednostka z drugiego końca województwa wyśle pościg za rowerem.
    Oczywiście mogą powiadomić właściwą, ale biorąc pod uwagę przekazywanie
    danych może się kilka rzeczy niepowieść. Dlatego zgłoszenie warto
    przekazać najbliższej miejscu zdarzenia jednostce.

    W niektórych wypadkach zgłoszenie i zawiadomienie mogą się zbiec. Jak
    ktoś przyjdzie do jednostki Policji i będzie chciał o czymś powiadomić,
    to zostanie przyjęte i zgłoszenie (dyżurny po ocenie ewentualnie
    zadysponuj siły i środki) i zawiadomienie (zostanie wszczęta procedura
    karna).

    I tak już na koniec. Zarówno zgłoszenie, jak i zawiadomienie mogą czasem
    się nei kwalifikować do czegokolwiek. Czynności policyjne w postaci
    jakiś penetracji, pościgów, zatrzymań z zasady są podejmowane, o ile
    zawiadomienie jest jakoś krótko od zdarzenia, a informacje prawdopodobne
    i na tyle pewne, ze da się cokolwiek zrobić. Trudno nakazać patrolom
    zatrzymywanie wszystkich rowerzystów na czerwonych rowerach, bo tego
    jest masa, a jeśli w dodatku od kradzieży minęło kilkanaście minut, to
    to sprawca na rowerze może być wiele kilometrów od miejsca zdarzenia,
    albo już się schował.

    Ludzie również czasem przychodzą zgłosić, czy zawiadomić o czynach, może
    i nagannych, ale nie będących przestępstwem / wykroczeniem. Jest
    procedura, ze próbuje się to komuś wyjaśnić, ale jeśli się upiera, to
    należy zawiadomienie przyjąć i wydać postanowienie o odmowie wszczęcia,
    na które zawiadamiający może się zażalić.

    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2022-08-01 13:42:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 13:07, J.F pisze:
    > Wow ... i co z tego wynika dla dostawcow pizzy ?

    To zależy, czy dostawca jest pracownikiem pizzerii, czy świadczy usługę
    przewozu. :-) Ale w tamtym kontekście o zupełnie coś innego - o ile
    pamiętam - chodziło. Przeszukać można rowerzystę (i jego plecak), a
    gdyby twierdził, ze plecak (zawartość) nie są jego, bo tylko przewozi,
    to również i nadal plecak traktując go jako przewoźnika.

    Shrek zazwyczaj wyciąga wyrwane z kontekstu wypowiedzi sprzed lat. Już
    wówczas ich nei zrozumiał i nadal nie rozumie - co nie znaczy, że są
    złe. Jak wszyscy zapomną o co chodziło, to znowu za kilka lat wyskoczy z
    tym tematem.

    --
    Robert Tomasik

  • 67. Data: 2022-08-01 16:33:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 13:42:00 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To zależy, czy dostawca jest pracownikiem pizzerii, czy świadczy usługę
    > przewozu. :-)

    Pewnie na umowe-zlecenie ... aczkolwiek niektorzy moze maja DG.

> [...]
    > gdyby twierdził, ze plecak (zawartość) nie są jego, bo tylko przewozi,
    > to również i nadal plecak traktując go jako przewoźnika.

    A jak twierdzi ze jego, to nie mozna? :-)

    Mnie tam bardziej chodzi o inne obowiazki, ustawa o TD dosc gruba ..

> [...]
    > wówczas ich nei zrozumiał i nadal nie rozumie - co nie znaczy, że są
    > złe. Jak wszyscy zapomną o co chodziło, to znowu za kilka lat wyskoczy z

    A policjanci lubia sobie "porządzic", ale jak widac - zabrac sie za
    rzeczywiste wykroczenia, to niekoniecznie.

    Moze i dobrze, bo by zyc sie nie dalo i rząd padl, jakby tak
    mandatowali kazde zle parkowanie :-)

    Ale wlasnie mam przyklad burdelu w policji - wy te komputery to macie
    do pracy, czy dla ozdoby, czy jak tam sie komu chce ?

    J.

  • 68. Data: 2022-08-01 16:56:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tu już mapa zbędna. Nawet bez plecaka można być przewoźnikiem. Konieczny
    > jest jakiś pojazd, bo bez tego można być co najwyżej tragarzem. Ustawa
    > wyłącza transport lotnicy, morski i konny, a zatem może to być rower.

    Co do zasady żeby zostać kulsonem konieczna jest matura. Na szczęście
    posiadanie matury nie implikuje że dowcipy o milicjantach dotyczą
    każdego maturzysty.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 69. Data: 2022-08-01 17:00:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > gdyby twierdził, ze plecak (zawartość) nie są jego, bo tylko przewozi,
    > to również i nadal plecak traktując go jako przewoźnika.

    Nie bardzo można (znaczy można ale nie wolno przynajmniej nie na
    podstawie ustawy o przewoźnikach czy jak jej tam), bo nie jest
    przewoźnikiem. Twoich cytatów wcale nie trzeba przekręcać żeby były głupie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 70. Data: 2022-08-01 17:01:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wydaje mi się, ze pasowało by mieć jeszcze jakiś przewodnik, albo choć
    > mapę :-)

    Jak już w tematyce policyjnej to raczej kabel:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!