  • 11. Data: 2005-08-03 19:38:07
    Temat: Re: Obowiazek rodzicow
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Clavell" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:dcr0tt$6p2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jaka jest to suma pieniedzy?

    Czy "dziecko" ma zamiar, w celu uzyskania pieniędzy, uśmiercić
    rodziców/rodzica ?

    Monika

  • 12. Data: 2005-08-03 19:38:51
    Od: "Clavell" <c...@v...pl>

    > Generalnie rodzice mają obowiązek alimentacyjny. Istnieje on do momentu,
    > gdy dziecko się niesamodzielni.

    Ile pieniedzy wynosi owy obowiazek alimentacyjny?

  • 13. Data: 2005-08-03 19:52:29
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 03/08/2005 18:10, Kamil Walczak wrote :

    > W skrajnych przypadkach, to wszystko jest mozliwe... ale my tutaj mowimy o
    > sytuacji, kiedy jest dorosle dziecko i sie uczy.

    Do momentu kiedy się usamodzielni -- przy czym może to być i 19 lat --
    skończyło technikum i ma dobry zawód (powiedzmy technik farmacji i nie
    chce się dalej uczyć), a może i 28 lat -- skończyło technikum, poszło na
    uczelnię medyczną a w międzyczasie miało wypadek i leżało 18 miesięcy w
    szpitalu i przez to miało 2-letnią przerwę w edukacji. Tak więc, jak
    pisałem nie ma takiej granicy.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 14. Data: 2005-08-03 19:57:13
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Ile pieniedzy wynosi owy obowiazek alimentacyjny?

    Kwota ta zależy od możliwości zarobkowych zobowiązych do alimentacji i od
    uzasadnionych potrzeb uprawnionego do alimentów. Może to być np. 150-200 PLN
    ale może też więcej

    pozdr

    Monika

  • 15. Data: 2005-08-03 22:26:47
    Od: c...@g...pl (coreczka-1966)

    Shield napisał(a):

    > Z małą poprawką - nie 26, a 25 lat.
    >
    > Dzieci własne, dzieci drugiego małżonka i dzieci przysposobione mają prawo
    > do renty rodzinnej:[...]
    > do ukończenia nauki w szkole, jeżeli przekroczyły 16 lat życia, nie dłużej
    > jednak niż do osiągnięcia 25 lat życia[...]
    > Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat życia, będąc na ostatnim roku studiów w
    > szkole wyższej, prawo do renty rodzinnej przedłuża się do zakończenia tego
    > roku studiów.

    Tia.... Kolejny czlowiek ktory nie czytal.... Co ma wspolnego renta
    rodzinna z alimentami na dziecko?
    A.

  • 16. Data: 2005-08-03 22:46:57
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 04/08/2005 00:26, coreczka-1966 wrote :

    > Tia.... Kolejny czlowiek ktory nie czytal.... Co ma wspolnego renta
    > rodzinna z alimentami na dziecko?

    Nie ma, ale kolega stara się być przydatny, a dyskusje w Usenecie mają
    tendencję do dygresjowania. Ta odnoga dyskutuje o rentach rodzinnych :-).

    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 17. Data: 2005-08-04 08:52:45
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Tia.... Kolejny czlowiek ktory nie czytal.... Co ma wspolnego renta
    > rodzinna z alimentami na dziecko?

    Wiem, ze nie ma, ale jesli ta sprawa zostala poruszona w sposob bledny, to
    nalezy chyba skorygowac, prawda?
    Bo pozniej za dzien/miesiac/rok ktos bedzie pisal tak samo blednie (byc
    moze juz w temacie), powolujac sie na te wlasnie zapisy.

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 18. Data: 2005-08-04 20:11:32
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > czy rodzice maja obwiazek przekazywania pewnej sumy pieniedzy na dziecko,
    > ktore sie uczy, a jest juz dorosle?
    > np. rodzice wyrzekli sie swojego dziecka i nie chca dawac mu pieniedzy

    A dają jeść i dach nad głową?
    Być może brak kieszonkowego to metoda wychowawcza do której mają prawo.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 19. Data: 2005-08-05 07:55:38
    Od: "Clavell" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Leszek" napisał:

    > A dają jeść i dach nad głową?

    Nie daja i nie chca miec nic wspolnego z dzieckiem.

  • 20. Data: 2005-08-05 13:09:25
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Nie daja i nie chca miec nic wspolnego z dzieckiem.

    A czymżeś sobie zasłużył?