  • 31. Data: 2010-06-17 20:55:13
    Temat: Re: Obowiazek mowienia po polsku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > I jakoś Jugendamt niespecjalnie się tym przejął.

    Co nie zmienia faktu, że zapisu nie ma.
    Podykutuj sobie z ludźmi na śląsku na temat używania języka niemieckiego
    w Polsce.
    Też się ciekawych rzeczy dowiesz

  • 32. Data: 2010-06-18 06:44:59
    Od: "T. B." <t...@p...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote
    > BTW: czy to nie jest czasem ten Von Braun, co pomagał w rakietowych
    > atakach terrorystycznych na cele cywilne?

    I w dodatku urodzil sie na obecnie polskiej ziemii.

  • 33. Data: 2010-06-18 07:07:06
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > No i dzięki temu mamy tam prosperujące kolonie dostarczające czystych
    > surowców.
    >

    > BTW: czy to nie jest czasem ten Von Braun, co pomagał w rakietowych
    > atakach terrorystycznych na cele cywilne?

    Jeśli te ataki rakietowe były terrorystyczne to bombardowania dywanowe
    dużych miast (przez "drugą stronę") aż z "burzami ogniowymi" nie?
    Zbrodnia wojenna w definicji cynicznej: to co robią "oni" ale nie my :-)

    "Once they go up, who cares where they come down? That's not my department."
    -- Werner von Braun

    Man is the best computer we can put aboard a spacecraft ... and the
    only one that can be mass produced with unskilled labor.
    -- Wernher von Braun

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Serce człowieka bije drugiego niemiłosiernie.

  • 34. Data: 2010-06-18 07:43:08
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Pewnie że możesz. Możesz się tez pochwalić znajomością języka
    > klingońskiego oraz języka Java. Tylko w jakim celu?

    A może autorowi wątku chodziło o takie "chwalenie", że idzie do urzędu,
    przedstawia się jako obywatel Niemiec i gada tylko po niemiecku
    ukrywając polskie obywatelstwo?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 35. Data: 2010-06-18 08:04:21
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Beethowen, Goethe i autostrady - dziwne zestawienie w ramach kultury. A
    > kultura BMW, to coś z dresami ma związek? Może raczej
    > subkultura BMW :)))
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    Subkultura BMW to jest w polsce, w niemczech BMW jezdza bogaci bo tylko
    ich stac na utrzymanie tak drogiego auta.

  • 36. Data: 2010-06-18 08:09:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-06-2010 09:43, G.K. pisze:

    > A może autorowi wątku chodziło o takie "chwalenie", że idzie do urzędu,
    > przedstawia się jako obywatel Niemiec i gada tylko po niemiecku
    > ukrywając polskie obywatelstwo?

    Tak się zastanawiam - po co? Dla draki? Żeby wkurzyć jakąś panienkę z
    okienka?
    Bo normalny człowiek to raczej nie będzie sam sobie utrudniał
    załatwiania spraw urzędowych, nawet po polsku to jest droga przez mękę.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 37. Data: 2010-06-18 09:00:14
    Od: "T. B." <t...@p...pl>

    "G.K." <g...@g...pl> wrote:

    > A może autorowi wątku chodziło o takie "chwalenie", że idzie do urzędu,
    > przedstawia się jako obywatel Niemiec i gada tylko po niemiecku ukrywając
    > polskie obywatelstwo?

    Chodzilo mi o to, ze jesli bylbym gdzies wezwany lub zatrzymywany to
    poslugiwanie sie jezykiem niemieckim mogloby zniechecic (np. policjanta) do
    wykonywania swoich obowiazkow, bo wymagalyby to odrobinę zachodu.

    A poza tym to, ze jestem Polakiem chyba nie obliguje mnie do mowienia po
    polsku. Ale skoro znam jezyk polski i nie mam ochoty sie nim poslugiwac to
    czy popelniam wykroczenie. Zalozmy, ze mial miejsce wypadek i sa jakies
    osoby poszkodowane. Wydaje mi sie, ze mam obowiazek pomoc poszkodowanym np.
    dzwoniac po karetke. Wiec to czynie i zaczynam cos mowic nie po polsku (bo
    np. jezyk niemiecki uwazam za swoj ,,pierwszy"). Karetka nie przyjezdza, bo
    kobieta nie zrozumiala. Poszkodowani umieraja. Rozumiem, ze w takiej
    sytuacji moge byc oskarzony o nieudzielenie pomocy. Ale czy w sprawach,
    ktore nie sa sprawami zycia i smierci mozna mnie o cos oskarzyc ?

  • 38. Data: 2010-06-18 10:42:21
    Od: Jan <j...@w...pl>

    T. B. pisze:

    > A poza tym to, ze jestem Polakiem chyba nie obliguje mnie do mowienia po
    > polsku.
    Nie, skąd taki pomysł?
    Może zacznij tutaj pisać w języku niemieckim. Możliwe, że dowiesz się
    wszystkiego szybciej i o wiele więcej...

  • 39. Data: 2010-06-18 11:36:55
    Od: "T. B." <t...@p...pl>

    "Jan" <j...@w...pl> wrote:
    > Może zacznij tutaj pisać w języku niemieckim. Możliwe, że dowiesz się
    > wszystkiego szybciej i o wiele więcej...

    Szczegolnie jak sam bedziesz tej informacji udzielal.

  • 40. Data: 2010-06-18 12:24:10
    Od: Jan <j...@w...pl>

    T. B. pisze:

    > Szczegolnie jak sam bedziesz tej informacji udzielal.
    Twoje pytanie, czy lepiej w polskim urzedzie gadac po niemiecku,
    spowodowalo moje lekkie rozbawienie, poniewaz czesto gadajac tam po
    polsku trudno sie zrozumiec.