  • 41. Data: 2020-04-02 21:53:04
    Temat: Re: Obowiązek instalacji na smartfonie aplikacji Wielkiego Rządowego Brata [kwarantanna]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W ten sposób znaleźli islamskich terrorystów w GB (przesiewowo wyszło im ok. 800-900
    podejrzanych w danym obszarze).
    Bo kto o zdrowych zmysłach nie używałby smarkfona?
    W tych 800 znaleźli dom terrorystów jako płacących za prąd gotówką.
    Bo kto normalny w GB nie płaci elektronicznie (lub debitem bankowym)?

    -----

  • 42. Data: 2020-04-02 22:41:06
    Temat: Re: Obowiązek instalacji aplikacji Wielkiego Brata
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Program ma przed tym zabezpieczenie. Musisz sobie fotkę zrobić.

    Przed czym jest to zabezpieczenie bo nie rozumiem?
    Nie widzę problemu w zrobieniu sobie fotki telefonem.
    A jak mnie przypadkowo nie będzie to nie usłyszę tego SMSa
    i nie zrobię. I będziesz musiał osobiście przyjechać
    żeby sprawdzić. A gówno sprawdzisz bo boicie się podejść
    do szykanowanych kwarantanną i wystarczy wam kontakt
    telefoniczny (plus pomachanie przez okno) lub przez
    domofon.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2020-04-02 23:15:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2020 o 22:41, RadoslawF pisze:

    > Przed czym jest to zabezpieczenie bo nie rozumiem?

    Przed fakegpsem. Jak masz sfakowanego GPSa to nie uruchomisz apki do
    monitoringu.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-04-02 23:36:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-02 o 23:15, Shrek pisze:

    > Przed fakegpsem. Jak masz sfakowanego GPSa to nie uruchomisz apki do
    > monitoringu.

    A co ma do tego fotka?
    Zresztą ja i tak pisałem o zainstalowaniu apki na fonie który
    zawsze leży w domu bo robi za pilota do sprzętu audio.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2020-04-03 01:14:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przed czym jest to zabezpieczenie bo nie rozumiem?
    > Nie widzę problemu w zrobieniu sobie fotki telefonem.

    Zwłaszcza, jak Cię nie ma przy telefonie, to sobie zrobisz zdjęcie.

    Natomiast zupełnie nie wiem, czemu na mnie naskakujesz. Stwierdzam fakt
    i tyle. Czy ja gdzieś napisałem, że aplikacja jest dobrym rozwiązaniem?
    Przede wszystkim nie ma obowiązku posiadania telefonu w ogóle. Jak nawet
    masz na siebie zarejestrowaną kartę, to przecież telefon możesz dać
    innej osobie. Możesz wyłączyć GPS-a, albo odciąć aplikacji zgodę do
    niego. Możesz owinąć telefon folią spożywczą kilka razy tworząc puszkę
    Faraday'a i też mając zainstalowaną aplikację będzie ona bezużyteczna.
    Osobiście nie instalował bym tego typu aplikacji z obawy przed tym, że
    sklecone coś na prędce nie wiadomo komu powysyła dane z mojego telefonu.

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2020-04-03 01:41:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2020 o 23:36, RadoslawF pisze:

    > A co ma do tego fotka?

    NIewiele. Żle przeczytałem i resztę sobie dppoiwiedziałem.

    > Zresztą ja i tak pisałem o zainstalowaniu apki na fonie który
    > zawsze leży w domu bo robi za pilota do sprzętu audio.

    Wydaje mi się, że jeszcze ty powinieneś być na tym konkretnym zdjęciu. A
    zdjęcie ma być konkretne i o losowych wymaganiach - na przykład ty na
    tle wyłącznik do światła.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2020-04-03 09:46:41
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-03 o 01:41, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że jeszcze ty powinieneś być na tym konkretnym zdjęciu. A
    > zdjęcie ma być konkretne i o losowych wymaganiach - na przykład ty na

    Jak mnie nie będzie w domu to i fotki nie zrobię.
    Jak poczekają aż wrócę to zrobię, a jak nie poczekają
    to porozmawiają domofonem z sąsiadem i też będzie dobrze.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2020-04-03 11:03:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Apr 2020 22:41:06 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Przed czym jest to zabezpieczenie bo nie rozumiem?
    > Nie widzę problemu w zrobieniu sobie fotki telefonem.
    > A jak mnie przypadkowo nie będzie to nie usłyszę tego SMSa
    > i nie zrobię.

    Robisz selfie i wysyłasz, a wtedy jesteś lokalizowany i wiedzą, czy jesteś
    w domu.

    https://tvn24bis.pl/tech,80/koronawirus-w-polsce-apl
    ikacja-kwarantanna-domowa-obowiazkowa-od-1-kwietnia-
    2020,1011025.html
    "Każdego dnia kwarantanny objęte nią osoby, które zainstalowały i
    aktywowały aplikację otrzymują jednego lub kilka SMS-ów z poleceniem
    wykonania i wysłania selfie.

    W aplikacji wykorzystywana jest geolokalizacja oraz system porównywania
    twarzy. Dzięki nim wiadomo, że to na pewno ta konkretna osoba i że
    przechodzi kwarantannę w miejscu zadeklarowanym w formularzu
    lokalizacyjnym" - wyjaśnił, cytowany w komunikacie, minister cyfryzacji
    Marek Zagórski.

    Czas przeznaczony na wykonanie selfie to 20 minut od otrzymania SMS-a. Po
    upływie tego czasu osoba objęta kwarantanną dostanie wiadomość
    przypominającą. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie wykonamy zdjęcia będzie to
    sygnał dla policji, że powinna sprawdzić, czy zasady kwarantanny nie są
    łamane."

    Można jednak odetchnąć z ulgą, bo:
    "z obowiązku korzystania z aplikacji Kwarantanna domowa zwolnione są osoby
    z dysfunkcją wzroku (niewidzące lub niedowidzące), a także osoby, które
    właściwym służbom złożyły oświadczenie, że nie są abonentami lub
    użytkownikami sieci telekomunikacyjnej lub nie posiadają urządzenia
    mobilnego umożliwiającego zainstalowanie aplikacji."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 49. Data: 2020-04-03 14:17:40
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-03 o 11:03, Olin pisze:

    > Robisz selfie i wysyłasz, a wtedy jesteś lokalizowany i wiedzą, czy jesteś
    > w domu.

    Gówno wiedzą.
    Jest obowiązek instalacji softu nie ma obowiązku włączenia GPS
    czy udostępnienia softowi dostępu do zdjęć lub wysyłania czegokolwiek.
    Można tez zainstalować programik który oszuka system i poda
    błędne dane GPS.
    Danych lokalizacyjnych ze stacji bazowych podobno ta rewelacja
    nie obsługuje.
    Jest to tak samo skuteczne jak rejestracja prepaidów.
    Kto chce oszukać znajdzie sposób a normalni obywatele są
    niepotrzebnie kontrolowani.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2020-04-03 15:02:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 03-04-2020 o 14:17, RadoslawF pisze:

    > Gówno wiedzą.
    > Jest obowiązek instalacji softu nie ma obowiązku włączenia GPS

    obowiązek instalacji softu na prywatnym urządzeniu? Hmm nie wydaje mi
    się, żeby to miało jakikolwiek sens, chyba, że nie jesteśmy wolnymi
    ludźmi. A może jeszcze obowiązek posiadania sprzętu na którym można
    zainstalować taki soft?

    --
    http://zrzeda.pl