  • 1. Data: 2005-08-02 16:05:19
    Temat: Obniżka pensji
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.
    W mojej firmie od miesiąca września zostaną wprowadzone nowe, niższe pensje.
    I moje pytanie brzmi :
    Jak nie wyraże zgody to poza oczywiście spodziewanym wypowiedzeniem coś mi
    jeszcze grozi ?

    PZDR.
    LIM

  • 2. Data: 2005-08-02 16:10:23
    Temat: Re: Obniżka pensji
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dco5i9$f85$1@opal.icpnet.pl lim <s...@i...pl> pisze:

    > W mojej firmie od miesiąca września zostaną wprowadzone nowe, niższe
    > pensje. I moje pytanie brzmi :
    > Jak nie wyraże zgody to poza oczywiście spodziewanym wypowiedzeniem coś mi
    > jeszcze grozi ?
    Nieprzyjęcie wypowiedzenia warunków pracy i płacy prawnie niczym nie grozi.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-08-02 16:29:49
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    > Nieprzyjęcie wypowiedzenia warunków pracy i płacy prawnie niczym nie
    grozi.

    tzn. , że mogę nie przyjąć wypowiedzenia ?? Proszę mi to objaśnić co dalej
    firma ze mną zrobi itd.

  • 4. Data: 2005-08-02 16:40:29
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    lim napisał(a):
    > tzn. , że mogę nie przyjąć wypowiedzenia ?? Proszę mi to objaśnić co dalej
    > firma ze mną zrobi itd.

    wypowiedzenie stanie się wypowiedzeniem umomy o pracę

    KG

  • 5. Data: 2005-08-02 17:44:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dco705$hdv$1@opal.icpnet.pl lim <s...@i...pl> pisze:

    > grozi.
    > tzn. , że mogę nie przyjąć wypowiedzenia ?? Proszę mi to objaśnić co dalej
    > firma ze mną zrobi itd.
    Oczywiście, że możesz, ale to bez znaczenia. Możesz to najwyżej nieco
    opóźnić. Zostanie Ci przedstawione w sposób umożliwiający zapoznanie (czyli
    w myśl prawa skutecznie doręczone) tzw. wypowiedzenie waruków pracy i płacy,
    które będzie zawierać wypowiedzenie dotychczasowej płacy oraz propozycję
    nowej (podst. jest art. 42 KP). Okres trwania wypowiedzenia jest zależny od
    czasu zatrudnienia (art. 36 § 1) i rodzaju umowy o pracę (zakładam, że
    jesteś zatrudniony na czas nieokreślony).
    Jeżeli nie zgodzisz się na nowe warunki wypowiedzenie warunków pracy i płacy
    staje się wypowiedzeniem umowy o pracę i z upływem okresu wypowiedzenia
    umowa jest rozwiązana. Jeśli nie odmówisz (pisemnie) przed upływem połowy
    okresu wypowiedzenia przyjmuje się, że sie zgadzasz na nowe warunki (art. 42
    §3 KP).
    Ogólnie to wszystko, poczytaj KP, szczególnie oddział 2 i 3.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-08-02 17:53:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Ogólnie to wszystko, poczytaj KP, szczególnie oddział 2 i 3.

    Istnieje jeszcze możliwość kwestionowania tego przed sądem pracy ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 7. Data: 2005-08-02 18:11:37
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dcobtu$sot$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Istnieje jeszcze możliwość kwestionowania tego przed sądem pracy ...
    A tak, przed sądem wszystko można próbować kwestionować

    Jotte

  • 8. Data: 2005-08-02 18:13:54
    Od: "Euhenio" <z...@g...pl>

    Jotte <t...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    42
    > §3 KP).
    > Ogólnie to wszystko, poczytaj KP, szczególnie oddział 2 i 3.

    Żeby brzmiało to jaśniej - nie ma co się zgadzać na zmianę wysokości
    wynagrodzenia na mocy porozumienia stron, należy poczekać w pisemne
    wypowiedzenie. Jeżeli się je już dostanie, to trzeba zastanowić się czy
    przyczyny wypowiedzenia są należycie uzasadnione. Jeśli nie, można się już
    od samego wypowiedzenia zmieniającego odwołać do Sądu Pracy. Termin na to to
    7 dni(no chyba, że pracodawca Cię o nim nie pouczy w wypowiedzeniu).

    Jeśli natomiast w odpowiednim czasie (czyli do połowy okresu wypowiedzenia)
    oświadczysz, że nie przyjmujesz wypowiedzenia warunków pracy - to
    wypowiedzenie stanie się wypowiedzeniem umowy o pracę.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2005-08-02 18:22:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte napisał(a):

    > A tak, przed sądem wszystko można próbować kwestionować

    Nie zgodzę się z tym, że wszystko, ale akurat wypowiedzenie zmieniające
    można.

  • 10. Data: 2005-08-02 18:30:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie zgodzę się z tym, że wszystko, ale akurat wypowiedzenie zmieniające
    > można.

    Probowac to mozna wszystko.

    --
    pozdrawiam