  • 1. Data: 2009-03-10 16:11:49
    Temat: Obniżenie pensji w okresie wypowiedzenia - umowa o pracę
    Od: "blue" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    W lutym 2009 złożyłem wypowiedzenie umowy o pracę z moim obecnym pracodawcą z
    3 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dziś tj 10 marca 2009 pracodawca
    podstawił mi aneks do umowy o pracę gdzie "proponuje" obniżenie mojej pensji o
    30% - pytanie czy pracodawca ma prawo obniżyć pensje pracownikowi w okresie
    wypowiedzenia (na 3 mies)? Z tego co wiem niepodpisanie tego aneksu jest
    równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę z "winy" pracownika ale co jeśli
    pracownik złożył wcześniej wypowiedzenie?

  • 2. Data: 2009-03-10 16:14:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "blue" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia (na 3 mies)? Z tego co wiem niepodpisanie tego aneksu jest
    > równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę z "winy" pracownika

    Przeciwnie.
    Z winy pracodawcy.
    A na czas wypowiedzania pensję masz w starej wysokości.

  • 3. Data: 2009-03-10 16:14:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-10, blue <p...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę z "winy" pracownika ale co jeśli
    > pracownik złożył wcześniej wypowiedzenie?

    Z tego co ja wiem, to niepodpisanie aneksu jest równoznaczne z tym,
    że pracodawca musi Ci dać wypowiedzenie zmieniające. Z należnym
    ci okresem wypowiedzenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-03-10 16:58:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gp63g5$849$1@inews.gazeta.pl blue

> [...]
    > z "winy" pracownika ale co jeśli pracownik złożył wcześniej wypowiedzenie?
    Ja to nie wiem, naprawdę, skąd się jeszcze takie kutafony pracodaFcy biorą.
    Pracujesz zasadniczo do 31.05.2009.
    Aneks to propozycja porozumienia zmieniającego. Odrzuć na piśmie.
    Może dostaniesz wypowiedzenie zmieniające. Odrzuć (pisemnie) przed upływem
    połowy okresu wypowiedzenia.
    Do końca umowy pensja jak na umowie (wyjąwszy elementy "uznaniowe" rzecz
    jasna).
    Żadna tam "wina" pracownika, wypowiada pracodawca. Tyle, że za późno i
    bezskutecznie.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-03-10 18:05:08
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    blue pisze:
    > Z tego co wiem niepodpisanie tego aneksu jest
    > równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę z "winy" pracownika ale co jeśli
    > pracownik złożył wcześniej wypowiedzenie?

    Slabo sie orientujesz. Nie podpisuj tego aneksu. Wtedy pracodawca musi
    dac Ci wypowiedzenie zmieniajace. Ale jaki ma to sens gdy Ty juz jestes
    na wypowiedzeniu? Liczy po prostu na Twoja niewiedze i na to ze
    podpiszesz ten aneks. Wiec sie nie przejmuj i olej sprawe.

    Jacek Kustra

  • 6. Data: 2009-03-10 18:11:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:49b6abdd$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Slabo sie orientujesz. Nie podpisuj tego aneksu.
    Lepiej inaczej. Pismo o treści typu "z proponowanymi aneksem (tu sygnatura)
    zapoznałem się w dniu (tu może data...?) i w całości propozycje odrzucam".

    > Wtedy pracodawca musi dac Ci wypowiedzenie zmieniajace.
    Widzę, że się mocno orientujesz. ;)
    A czemu musi?

    > Ale jaki ma to sens gdy Ty juz jestes na wypowiedzeniu? Liczy po prostu na
    > Twoja niewiedze i na to ze podpiszesz ten aneks. Wiec sie nie przejmuj i
    > olej sprawe.
    Będzie pewnie polowanie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2009-03-10 18:57:41
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte pisze:

    > Lepiej inaczej. Pismo o treści typu "z proponowanymi aneksem (tu sygnatura)
    > zapoznałem się w dniu (tu może data...?) i w całości propozycje odrzucam".

    Moze, ale nie ma takiego obowiazku prawda?

    > Widzę, że się mocno orientujesz. ;)
    > A czemu musi?

    No nie musi oczywiscie. Ale jesli sie uprze to innego wyjscia nie bedzie
    mial )

    Jacek Kustra

  • 8. Data: 2009-03-10 19:06:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:49b6b82e$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Moze, ale nie ma takiego obowiazku prawda?
    Prawda.
    Ale lepiej zrobić na pewno dobrze niż być może wystarczająco.

    > No nie musi oczywiscie. Ale jesli sie uprze to innego wyjscia nie bedzie
    > mial )
    Będzie miał.
    Pisałem - polowanie. Choćby szukanie okazji do art. 52.
    Prowokacje, kanty, oszustwa - pracodaFców nie znasz?

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-03-10 19:08:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Slabo sie orientujesz. Nie podpisuj tego aneksu. Wtedy pracodawca musi dac
    > Ci wypowiedzenie zmieniajace.

    Nic nie musi.
    I pewnie nie da, bo w tej sytuacji to byłby nic nie warty świstek, szkoda
    fatygi.

  • 10. Data: 2009-03-10 19:09:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Moze, ale nie ma takiego obowiazku prawda?

    > No nie musi oczywiscie. Ale jesli sie uprze to innego wyjscia nie bedzie
    > mial )

    Będzie - jak nic nie zrobi to skutek będzie ten sam.