  • 21. Data: 2011-05-30 11:28:00
    Temat: Re: Oble -- sprawa sądu nad zbrodniarzami typu Osama bin Laden
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " GK" irvobv$iau$...@i...gazeta.pl

    > AFAIK, Obama imć Laden nie został osądzony przez żaden sąd amerykański.

    Nie było dochodzenia? Ot tak po prostu wyznaczyli sobie cel
    (jak niegdyś czarownicę odpowiedzialna za klęski żywiołowe)
    i strzelili do człowieka, który niczego nie spodziewał się? :)
    IMO nie było żadnych wątpliwości co do tego że to OBL jest
    odpowiedzialny za zamachy terrorystyczne; USA uznały ataki
    za wojnę i prowadziły regularne działania wojenne, których
    efektem było między innymi odnalezienie OBLa -- oraz jego
    wyeliminowanie, jak się to delikatnie nazywa.

    Cieniem rzuca się jedynie unicestwienie zwłok. To ja wymyśliłem
    tego rodzaju zamazywanie pamięci o zbrodniarzach -- więc Obama
    mógłby zapłacić mi za pomysł. :) To ja uznałem, że niektórych
    ludzi należy zetrzeć na proch, tak aby nie powstało po nich
    żadne mauzoleum, żadne miejsce pamięci itd...

    Hydrze odrasta łeb (lub kilka łbów) po ucięciu, ale
    jeśli dobrze pomachać mieczem, można hydrę pokonać. :)
    I mnie wydaje się, że to cięcie było udane.

    Wracając do tantiemów -- pewnie Obama by odparł moje zarzuty,
    tłumacząc się tym, iż nie zastrzegłem patentami swoich pomysłów...
    A może uznałby, iż to żadne nowatorstwo.. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2011-05-30 11:32:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "spp" irvua0$6lv$...@n...onet.pl

    > Także w sprawie broni masowego rażenia w Iraku?

    Jeśli chodzi o Iraq... Trudno mi pogodzić się z tym, że tyle
    lat zmarnowano, bo moim zdaniem USA ćwierć wieku temu mogły
    utemperować prezydenta Husajna.

    Trudno też pojąć mi, dlaczego tak łaskawie Ameryka obchodziła się z Kadafim.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2011-05-30 12:24:13
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Ponoć zabicie OBLa było nietaktem -- jeśli na nie spojrzeć
    > od strony prawnej. Czy zatem zabicie jakiegokolwiek żołnierza
    > niemieckiego w czasie kampanii wrześniowej w 1939 roku przez
    > jakiegokolwiek żołnierza polskiego nie było naruszeniem prawa?

    A jak tam z "wypowiedzeniem wojny" ?
    W innym wypadku należy rozpatrywać "obronę konieczną".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 24. Data: 2011-05-30 13:07:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/30/2011 5:23 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Pewnie stąd, że wierzę Amerykanom.

    a to sie przejedziesz

  • 25. Data: 2011-05-30 13:09:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/30/2011 6:17 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Tak czy siak -- policjant stale styka się ze światem przestępczym

    bezedura

  • 26. Data: 2011-05-30 14:42:26
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > " GK" irvobv$iau$...@i...gazeta.pl

    > Nie było dochodzenia?
    Sąd zwykle nie prowadzi dochodzenia, przynajmniej w USA.

    > Ot tak po prostu wyznaczyli sobie cel
    > (jak niegdyś czarownicę odpowiedzialna za klęski żywiołowe)
    > i strzelili do człowieka, który niczego nie spodziewał się? :)
    http://www.guardian.co.uk/world/2011/may/03/osama-bi
    n-laden-killing-legality
    http://opiniojuris.org/2011/05/02/bin-laden-killing-
    the-legal-basis

    Przy czym nie wątpię, że ewent. brak (nawet tak wątpliwej jak podane wyżej
    przez stronę pro=amerykańską) podstawy prawnej cokolwiek by zmienił.

    GK

  • 27. Data: 2011-05-30 15:01:49
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:iruht8$abf$...@i...gazeta.pl...
    > Raczej -- niewygodne.

    niewygodne to bylyby jego zeznania o tym co robil dla cia w `79

    albo co gdyby sie okazalo ze w sumie to mimo 'powszechnej wiedzy'

    (przypominam ze dla zamachowcow byla to spektakularna akcja
    nastawiona na medialnosc a nie np. ilosc ofiar i conajmniej
    dziwne jest to ze jakos przez trzy lata nie chcial sie pod
    tym podpisac)

    z punktu prawa karnego nie da mu sie faktycznie nic udowodnic

    (tak wynika z raportu dla brytyjskiego rzadu)

    i byloby tak jak bronia masowego razenia przez ktora usa
    'wyzwalala' irak?

    nie watpie ze zlamal cala mase praw w szeregu roznych krajow
    i wyrok za caloksztalt dzialalnosci nawet przez zupelnie
    neutralnego sedziego bioracego pod uwage okolicznosci moglby
    byc tylko jeden

    natomiast niepokoi mnie 'nowa jakosc' w ktorej do wyzwalania
    na lewo i prawo dochodzi fakt ze ludzi mozna trzymac w
    guantanamo badz strzelac im w leb 'bo wiadomo ze sa zli'

  • 28. Data: 2011-05-30 15:04:21
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:irvv91$dic$...@i...gazeta.pl...
    > Trudno też pojąć mi, dlaczego tak łaskawie Ameryka obchodziła się z Kadafim.

    byc moze juz zauwazyli ze ich odwiedziny w buciorach 'w imie wolnosci'
    sa odbierane nieco gorzej niz cwierc wieku temu

  • 29. Data: 2011-05-30 15:06:07
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:irvv0m$cn3$...@i...gazeta.pl...

    > Nie było dochodzenia? Ot tak po prostu wyznaczyli sobie cel
    > (jak niegdyś czarownicę odpowiedzialna za klęski żywiołowe)
    > i strzelili do człowieka, który niczego nie spodziewał się?

    widze ze zaczyna do ciebie docierac

  • 30. Data: 2011-05-31 01:11:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" is0506$4i8$...@i...gazeta.pl

    > a to sie przejedziesz

    Dokąd, kiedy i w jakim towarzystwie? -- z kim? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'