  • 131. Data: 2007-11-16 22:28:50
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: janist <j...@o...pl>

    tajronlbn pisze:
    > w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr skrętu w
    > lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    > dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    Nie dalem rady przeczytac wszystkiego.
    Ludzie zastanowcie sie jakie herezje piszecie:
    - rowerzysta jadac chodnikiem i przecinajac droge wlacza sie do ruchu,
    - rowerzysta nie jest winny bo co by bylo jakby to nie byl rowerzysta
    (tylko biegacz lub bolid F1)
    - rowerzysta nie jet winny bo nie musi znac przepisow
    - rowerzysta przejezdzający przez droge ma pierwszenstwo
    -itp

    Choc opis jest lakoniczny to jednak dosc dokladny.

    O godzinie 5:30 (wazne bo jest ciemno) (nie piszczie, ze nie wiadomo bo
    stalo sie to w ubiegla sobote) nieoswietlony rowerzysta wtragna na droge
    wprost pod poruszajacy sie zgodnie z przepisami samochod.

    Rowerzysta gdy chce przekroczyc jezdnie ma obowiazek zejsc z roweru i go
    przeprowadzic. Zastanowcie sie dlaczego.
    Otoz po to wlasnie, zeby nie wtargnac przed samochod. Dla kierujacego
    moze byc niespodziewne pojawienie sie stosunkowo szybko poruszajacego
    sie obiektu gdy spodziewa sie w tym miejscu co najwyzej pieszych.

    Dodatkowo rowerzysta byl nieoswietlony. Kierowca mial pelne prawo go nie
    zauwazyc.

    I jeszcze jedna herezja: oczywiscie, ze jezeli rowerzysta lamie przepisy
    to kierowca nie ma prawa w niego wjechac. Ale w tym przypadku kierowca
    nie wjechal w rowerzyste dlatego, ze pomyslal "lamie przepisy to moge go
    rozjechac". On w niego wjechal bo go nie widzial. A nie widzial go bo
    rowerzysta zlamal przepisy, ktore mial obowiazek przestrzegac.

    pozdrawiam,
    janist

  • 132. Data: 2007-11-16 22:45:43
    Temat: Re: OT - prędkość, było: potrącenie rowezysty
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mikołaj Menke pisze:

    > Te przepisy są debilne przede wszystkim i niezgodne z Konwencją
    > Wiedeńską i już dawno powinny być zmienione.

    Mój ulubiony przykład:
    Kierowca jedzie jezdnią równolegle z rowerzystą jadącym drogą dla
    rowerów (droga dla rowerów biegnie po prawej stronie).
    Dojeżdżają do skrzyżowania ze światłami, rowerzysta ma zielone na
    przejeździe oznaczające pozwolenie na wjazd na przejazd. Kierowca też ma
    zielone i skręca w prawo przecinając drogę dla rowerów.
    Obaj mają pełne prawo zderzyć się na tym przejeździe bo żaden z nich nie
    musi ustąpić drugiemu, ani sie zatrzymać :)

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/

  • 133. Data: 2007-11-16 23:20:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhilvk$3lq$1@news.onet.pl zbyszek <z...@o...eu> pisze:

    > To jest inny problem, jeśli rowerzysta jedzie za szybko albo pieszy
    > biegnie to go nie
    > sposób fizycznie zobaczyć przed wjechaniem na przejście (np. krzaczki)...
    > musiałbyś przed każdym
    > przejsciem pieszych zatrzymywać samochód i rozglądając się daleko poza
    > drogę sprawdzać czy nie leci
    > jakiś rowero-samobójca 40km/h...rowerzyści tego po prostu nie czują, bo
    > oni przecinając drogę pewnie
    > z 50 metrów od przejścia widzą dokładnie to przejście i jest ono puste...
    Pedaliści robią znacznie gorsze i głupsze rzeczy.
    Ich głupota przerasta nawet kapeluszników, baby i niedzielnych dziadków za
    kółkiem.
    Często wręcz graniczy z debilami ~20-lat w zrujnowanych golfach z poczatku
    lat 90-tych.
    Tym niemniej w pewnej zgodności z prawem (czy też wykorzystując jego luki i
    ułomności) uważają się za równoprawnych uczestników ruchu drogowego.
    Jako kierowca zazwyczaj staram się prawa przestrzegać, toteż najczęściej
    traktuję ich jak równoprawnych kierujących.
    Nie rozumiem, dlaczego tak często nie są z tego zadowoleni...

    --
    Jotte

  • 134. Data: 2007-11-16 23:21:57
    Temat: Re: potracenie rowerzysty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszemu NA przejściu. i
    > tylko tyle.

    Bo w Polskich realiach niestety byś nie przejechał przez miasto.

  • 135. Data: 2007-11-17 02:28:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości

    > Te przepisy są debilne przede wszystkim i niezgodne z Konwencją
    > Wiedeńską i już dawno powinny być zmienione.

    Więc jeśli Polska ratyfikowała KW, to właśnie ona ma wyższy priorytet
    nad PORD, które jest aktem krajowym.

  • 136. Data: 2007-11-17 02:40:18
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > tak właśnie mówi konwencja wiedeńska, ale nie polskie prawo.

    Konwencja Wiedeńska o Ruchu Drogowym - to międzynarodowy traktat,
    określający ogólne zasady ruchu drogowego, do którego przestrzegania
    zobowiązały się kraje - sygnatariusze.

    Konwencja ta została sporządzona 8 listopada 1968 r. w Wiedniu. Rada Państwa
    PRL, ratyfikowała tę konwencję 24 lutego 1988 r. Konwencja ta została
    opublikowana w Dz. U. 1988 nr 5 poz. 44, pod nazwą: "Konwencja o ruchu
    drogowym sporządzona w Wiedniu".

    Podsumowując - jeśli Polska ją ratyfikowała, to konwencja ta ma wyższy
    prorytet niż prawo krajowe. Można więc na nią powoływać się w sądzie (jeśli
    jest to korzystne) i sąd powinien to uwzględnić wydając wyrok.

  • 137. Data: 2007-11-17 03:16:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Obaj mają pełne prawo zderzyć się na tym przejeździe bo żaden z nich nie
    > musi ustąpić drugiemu, ani sie zatrzymać :)

    To jest chyba twój ulubiony przykład braku wiedzy.

    Art. 27.
    1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
    obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu
    się na przejeździe.

  • 138. Data: 2007-11-17 03:17:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości

    > Więc jeśli Polska ratyfikowała KW, to właśnie ona ma wyższy priorytet
    > nad PORD, które jest aktem krajowym.

    Masz racje, tylko w Polsce nikt tego jeszcze nie zauwazył.

  • 139. Data: 2007-11-17 09:53:38
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Czyli jeśli będę wozić trójkąt na dachu to mandat?

    Nie filozuj ;)
    Za wożenie kierunkowskaza w kieszeni kierowcy też jest mandat. Musi być
    zamontowany i tyle.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 140. Data: 2007-11-17 09:55:28
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Ty będziesz winny potrącenia.

    Banialuki.
    Rowerzysta zjeżdżając z chodnika na drogę jest włączającym sie do ruchu i
    musi ustąpić pierwszeństwa.

    --
    Pzdr
    Leszek